تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805639526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه 10 هزار نفر در کشور به سرطان پستان مبتلا مي شوند/ ترغيب زنان به انجام معاينات پستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۳۰ب.ظ)
دبير اجرايي کمپين سرطان صورتي: سالانه 10 هزار نفر در کشور به سرطان پستان مبتلا مي شوند/ ترغيب زنان به انجام معاينات پستان موج- دبير اجرايي کمپين سرطان صورتي با بيان اينکه غربالگري سرطان پستان در ايران به دليل کمبود دستگاههاي ماموگرافي با مشکلاتي روبرو است از نهاد هاي غير دولتي و خيرين درخواست کرد در اين حوزه ورود پيدا کنند.
کمپين سرطان صورتي از 9 مهر تا 9 آبان با شعار«هشيار باش، سرطان سينه نشانه دارد» فعال بود و قرار است اين فعاليت ادامه يابد.
حسين دانشور، دبير اجرايي کمپين سرطان صورتي که اين روزها با اطلاع رساني درباره سرطان پستان، راههاي پيشگيري و معرفي علل و عوامل آن ميان زنان به خوبي جاي باز کرده است در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج از نحوه فعاليت کمپين و بايدها و نبايد هاي سرطان گفت.
دبير اجرايي کمپين سرطان صورتي با اشاره به اينکه در اين کمپين سعي شده با استفاده از ظرفيت هاي موجود در فضاي مجازي درباره سرطان پستان با زنان ارتباط برقرار شود تصريح کرد: وب سايت اختصاصي اين کمپين به آدرس http://bc.cancercharity.ir/ همه اطلاعاتي که يک خانم بالاي 30 سال نياز است بداند تا يک برنامه خودمراقبتي درباره سينه داشته باشد را به او انتقال مي دهد.
دانشور همچنين اضافه کرد که آنها توانسته اند با استفاده از يک کانال اختصاصي در تلگرام و ايجاد يک صفحه اينستاگرام از کليه امکانات وبلاگ هاي فارسي و غير فارسي براي اطلاع رساني بيشتر و بهتر استفاده کنند.

آگاهي کم زنان ايراني از سرطان پستان
وي هدف از اين برنامه را پوشش حداکثري اطلاع رساني به جامعه زنان عنوان کرد و گفت: ما در حال حاضر مدعي هستيم که در روش هاي تشخيصي و اصول درماني تفاوتي بين ايران و امريکا نيست و تنها تفاوت موجود، کمتر بودن اطلاع زنان ايراني از خود مراقبتي است.
به گفته وي نبود آگاهي لازم در ميان زنان باعث شده تا بيمار در مراحل بالاتر بيماري به پزشک مراجعه کند و در نتيجه در اين شرايط، هزينه هاي مادي و معنوي بسياري به خانواده و جامعه تحميل مي شود.

با درمان به موقع از بروز سرطان جلوگيري کنيد
اين پژوهشگر مرکز تحقيقات سرطان دانشگاه تهران با تاکيد بر اينکه عوارض درمان از پيشگيري زيادتر است اظهار کرد: يک مراجعه به موقع به شناخت بيماري در مراحل اوليه کمک شاياني مي کند.
به گفته دانشور شناخت زودهنگام توده در سينه بيمار علاوه بر اينکه موجب درمان به موقع و کم هزينه تر مي شود، اين ويژگي را دارد که ديگر به آن توده، واژه سرطان اطلاق نمي شود و درواقع فرد با درمان به موقع از بروز سرطان جلوگيري مي کند.
وي با اشاره به اينکه موسسات خيريه سرطان و انستيتو کنسر ايران با برنامه ريزي مشترک به راه اندازي اين کمپين کمک کرده اند، استقبال از کمپين را بسيار خوب عنوان کرد.

استقبال زياد از کمپين صورتي و کمبود مراکز خدمات رساني
دبير اجرايي کمپين سرطان صورتي با تاکيد بر اينکه استقبال از طرف جامعه هدف بسيار زياد بوده است، کمتر بودن مراکز ارائه کننده خدمات نسبت به مطالبه جامعه هدف را به دليل استقبال کم ارائه کنندگان خدمت در شهرستان ها دانست و افزود: در اين کمپين تا حدودي در مراکز استان و شهرستان ها خدمات رساني کمتر بوده است.
دانشور تصريح کرد: حدود 10 استان در اين کمپين مشارکت داشته اند و بقيه استان ها خيلي اعلام آمادگي نکردند.
وي با بيان اينکه کمپين به صورت اسمي تا 9 آبان بايد پايان مي يافت اعلام کرد: مي خواهيم در صورت اعلام مراکز داوطلب با ارئه خدمات کمپين را باز نگه داريم.
دبير اجرايي کمپين سرطان صورتي به تشريح خدمات ارائه شده از سوي اين کمپين پرداخت و گفت: با مراجعه هر خانم، معاينه اوليه به صورت رايگان انجام مي شود و اگر پزشک متخصص احساس کند که فرد مراجع، نيازمند معاينات تکميلي تر است، درخواست داده و در سرويس لحاظ مي شود.

هدف کمپين ترغيب زنان به معاينات مستمر پستان
دانشور خاطر نشان کرد: تلاش کمپين بر اين است که زنان را ترغيب به معاينات پستان کند.
اين پژوهشگر مرکز تحقيقات سرطان دانشگاه تهران با بيان اينکه هنوز تشخيص سرطان سينه در مراحل دوم و سوم بيماري صورت مي گيرد گفت: معمولا در مرحله يک سرطان که تومور زير يک سانت قطر دارد از سوي خود بيمار قابل شناسايي نيست اما براي پزشکان متخصص و پزشکان و جراحاني که فوق تخصص جراحي سرطان نيز نداشته باشند، به راحتي قابل تشخيص است.

مراجعه به پزشک موجب تشخيص زودهنگام تومورهاي سرطاني است
وي در ادامه تشريح کرد: کليه پزشکان در مرحله 2 بيماري بهتر از شخص مي توانند بيماري را تشخيص دهند و معمولا تومور در مرحله سوم از سوي خود شخص، تشخيص داده مي شود.
دانشور آموزش هايي را که براي خود آزمايي پستان انجام مي شود را در تشخيص تومورها در مرحله دوم و سوم که توده قابل لمس است مفيد دانست و تصريح کرد: سعي ما اين است که علائم اوليه اي که در مرحله دوم ظاهر مي شود را آموزش دهيم.
وي اضافه کرد: در اين مرحله فرد بدون اينکه توده لمس شود، ممکن است با تغييراتي که در پستان ديده مي شود به پزشک مراجعه کند که در اين مرحله توده بين يک تا دو سانت خواهد بود.
دبير اجرايي کمپين سرطان صورتي با بيان اينکه بر اساس پروتکل هاي جهاني از زنان خواسته مي شود در مراحل مختلف سني معاينات خاصي را براي تشخيص سرطان پستان داشته باشند توصيه کرد: خانم هاي زير 40 سال هرازگاهي خود را معاينه کنند و هر سه سال هم به پزشک متخصص مراجعه داشته باشند.
وي افزود: زنان از 40- 50 سال نيز علاوه بر اينکه بايد دائما خود را معاينه کنند، هر سال نيز بايد به پزشک مراجعه داشته باشند.
دانشور با تاکيد براينکه پزشک مي تواند معاينات دقيق تري نسبت به خود شخص داشته باشد، به زنان از پنجاه سال به بالا توصيه کرد، علاوه بر اينکه به پزشک متخصص مراجعه مي کنند، هر سال به صورت روتين ماموگرافي انجام دهند.
پژوهشگر مرکز تحقيقات سرطان دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: روش هاي ذکر شده مورد تاييد سازمان جهاني بهداشت است.

غربالگري پستان در ايران هنوز با مشکلاتي روبرو است
وي با بيان اينکه غربالگري در ايران به دليل کمبود دستگاه هاي ماموگرافي با مشکلاتي روبرو است از نهاد هاي غير دولتي و خيرين درخواست کرد با خريد و تجهيز مراکز درماني به دستگاه هاي غربالگري و تامين هزينه هاي آنها، شرايط غربالگري سرطان پستان را تسهيل کنند.
به گفته وي با تامين دستگاه ها و انجام غربالگري مي توانيم سرطان پستان را با کمک وزارت بهداشت در کشور کنترل کرده و به ارتقاي سلامت زنان کمک کنيم.

سرطان پستان در ايران روند رو به رشدي دارد
دانشور با اعلام اينکه سالانه 10 هزار نفر در کشور به سرطان پستان مبتلا مي شوند ادامه داد: اين تعداد هر روز در حال افزايش است.
وي با بيان اينکه ساليانه 3 هزار نفر در کشور بر اثر سرطان پستان فوت مي کنند تصريح کرد: يعني روزي 10 نفر بر اثر سرطان پستان فوت مي کنند که اين در واقع آمار مناسبي نيست.
اين متخصص به زنان پيشنهاد کرد: هر دوماه يکبار سينه هاي خود را جلوي آيينه نگاه کنند چراکه اگر هر شخصي با وضعيت سينه خود آشنا باشد، مي تواند هر تغييري را به سرعت حس کند.
وي از راههاي پيشگيري هم دوري از ريسک فاکتورهايي مانند، عدم مصرف دخانيات و الکل، تغذيه سالم و انجام ورزش روزانه و آرامش و داشتن خواب خوب شبانه دانست و افزود: رعايت اين فاکتورهاي منجر به با بالا رفتن ايمني بدن شده و موجب مي شود، توموري به وجود نيايد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن