تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814780171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبخير ساليانه ۲ ميليارد مترمکعب آب/درخواست آبي چيت‌چيان از نوبخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۲۶ق.ظ)
تبخير ساليانه ۲ ميليارد مترمکعب آب/درخواست آبي چيت‌چيان از نوبخت موج - معاون وزير نيرو از پيشنهاد تخصيص ۲۵ هزار ميليارد ريال اعتبار به آب‌رساني روستايي در بودجه سال آينده خبر داد و گفت: ساليانه ۲ ميليارد مترمکعب آب تبخير مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، رحيم ميداني از پيشنهاد ۲۵ هزار ميليارد ريال براي آب‌رساني روستايي در بودجه سال آينده خبر داد و اظهار داشت: تأمين آب شرب مردم در مناطق کم‌آب کشور از جمله چالش‌هايي است که دولت با تمام توان درصدد رفع آن است.
معاون آب و آبفاي وزارت نيرو گفت: از سازمان مديريت و برنامه‌ريزي درخواست شده در تخصيص منابع مالي به طرح تعادل بخشي منابع آب زيرزميني که اهميت زيادي دارد، توجه ويژه شود. هم اکنون بيش از ۵۰ درصد منابع آب کشور از محل منابع آب زيرزميني تأمين مي‌شود و سالانه ۵۰ ميليارد مترمکعب از اين منابع به مصرف مي‌رسد.
وي حجم مخزن سدهاي کشور را حدود ۴۸ ميليارد مترمکعب عنوان کرد و گفت: سالانه دو ميليارد مترمکعب آن تبخير مي‌شود.
ميداني با تأکيد بر اين که درگذشته نمي‌شد با اعتبار قطره‌چکاني معضل کم‌آبي روستاها را رفع کرد، يادآور شد: امسال توجه ويژه‌اي در تخصيص اعتبار به بخش آب روستايي شده است.
ميداني با بيان اين که در سال ۹۳ تنها دو هزار ميليارد ريال اعتبار براي آب‌رساني به روستاها در نظر گرفته شده بود، گفت: اين ميزان در سال جاري به ۲۰ هزار ميليارد ريال افزايش يافت که ۶۰۰ ميليارد ريال آن به خراسان جنوبي اختصاص مي‌يابد.
اين مقام مسوول در وزارت نيرو يادآور شد: اگر سه سال متوالي سالانه دو هزار ميليارد ريال اعتبار براي آب‌رساني به روستاها در نظر گرفته شود، مي‌توان در اين مدت ۷۶۰ مجتمع آب‌رساني روستايي احداث کرد.
وي با بيان اين که در حال حاضر افزون بر شش هزار روستا با تانکر آب‌رساني مي‌شود، گفت: با احداث مجتمع‌هاي آب‌رساني در سه سال آينده در صورت تخصيص اعتبار مشکل آب‌رساني به روستاها رفع مي‌شود.
معاون وزير نيرو گفت: همچنين در بودجه سال ۹۵ نيز ۲۵ هزار ميليارد ريال براي آب‌رساني روستايي پيشنهاد شد تا بتوان معضل کمبود آب شرب را در روستاها رفع کرد. سياست دولت اين نيست که روستاها خالي از سکنه شود و مهاجرت روستاها به شهر افزايش يابد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن