تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819251663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاهده يک مورد آنفلوآنزاي پرندگان در قزوين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۸:۵۷ق.ظ)
رئيس موسسه واکسن و سرم سازي رازي خبر داد: مشاهده يک مورد آنفلوآنزاي پرندگان در قزوين موج- با آغاز فصل سرما واجب است که نهادهاي متولي براي جلوگيري از شيوع آنفلوآنزاي پرندگان، تدابير لازم را اتخاذ کنند. توليد واکسن نيز يکي از مواردي است که توسط موسسه سرم سازي رازي انجام مي‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، رئيس موسسه سرم سازي رازي گفت: اخيرا يک مورد آنفلوانزا در منطقه قزوين پيدا شده که به سرعت معدوم شد.
حميد کهرام با اشاره به اين که بيماري مذکور بسيار خطرناک بوده و مي‌تواند صدمات جبران ناپذير اقتصادي به مرغداران وارد کند، افزود: حدود 3 ماه پيش اين بيماري وارد کشور شد و با تدابير فوري که متوليان بهداشتي انديشيدند، خوشبختانه کنترل آن به موقع و تقريبا بدون عيب انجام گرفت.
کهرام با بيان اين که آزمايشگاه کلاس 3 براي پيشبرد تحقيقات ساخت واکسن آنفلوآنزا در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: اين آزمايشگاه براي توليد واکسن بيماري مذکور بسيار ضروري و لازم است؛ بنابراين اميدواريم در سال آينده با تامين اعتبار لازم که به ميزان 8 تا 10 ميليارد تومان است، چنين آزمايشگاهي تاسيس شود.
وي عنوان کرد: در سال جاري 10 واکسن جديد توسط محققان ايراني توليد و به بازار عرضه شد که بيشتر آنها با نمونه‌هاي خارجي برابري مي‌کند.
به گفته رئيس موسسه واکسن و سرم سازي رازي، بازار داخلي واکسن به ويژه در بخش طيور به قدري است که فرصت کمتري براي صادرات وجود دارد. بنابراين بيشتر توليدات داخلي سهم توليدکننده‌هاي داخل کشور است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن