تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1815516635
سیدقطب، درباره امام حسین(ع)چه می گوید؟
واضح آرشیو وب فارسی:عقیق: روی کره زمین شهیدی نیست که همچون حسین «رضی الله عنه» دل ها به عشقش بتپد و قلب ها لبریز از مهر و محبت وی و جان ها شیدای وی شود و از غیرت و فداکاری او به جوش و خروش درآید، چه دل ها، قلب ها و جان های شیعیان مسلمان و چه مسلمانان غیر شیعه و حتی دل ها و جان های بسیاری از غیرمسلمانان!عقیق :سیره و زندگانی حسنین (رض) با توجه به تغییر شرایط اجتماعی زمان آن دو بزرگوار می تواند امروز بهترین الگو برای امت اسلامی باشد چون امروز بیش از هر زمانی جهان اسلام نیازمند رهبرانی مجاهد چون حسین (رض) و رهبرانی مصلح چون حسن (رض) می باشد تا در مسیر اصلاح جامعه با اقتدا به اقدام صلح جویانه حسن (رض) بستر صلح و همزیستی و وحدت و همدلی را برای امت اسلامی فراهم سازند و با اقتدا به قیام آزادی خواهانه حسین (رض) طاغوتهای یزیدی عصر را به زانو در آورند. کتاب «سیمای حسنین از منظر اهل سنت» توسط مولوی محمد برفی از علمای اهل سنت بیرجند نوشته شده است. وی در مقدمه این کتاب می نویسد: «استعمار همانگونه که در بین اهل تسنن فعالیت کرده تا به پیروان اهل سنت بقبولاند که اهل تشیع قرآن را قبول ندارند، در بین اهل تشیع نیز تلاش نموده است تا جا بیندازد که اهل تسنن، اهل بیت پیامبر (ص) را قبول ندارند و اهل سنت مترادف با بنی امیه معرفی گردد! حال آنکه هر دو امر مذکور خلاف واقع می باشد. هدف ما از تالیف این کتاب این بوده است که پیروان مذاهب اسلامی شناخت درستی نسبت به یکدیگر پیدا کنند و تعصبات بی پایه و اساس را کنار گذارند و هرچه بیشتر به یکدیگر نزدیک گردند.» مولوی برفی می افزاید: «عشق و ولای حسنین (رض) اختصاص به مذهبی خاص ندارد بلکه همه امت اسلامی اعم از اهل تسنن و اهل تشیع به ایشان هم به لحاظ نوه پیامبر بودن و هم به لحاظ فضایل شخصی، عشق می ورزند... سیره و زندگانی حسنین (رض) با توجه به تغییر شرایط اجتماعی زمان آن دو بزرگوار می تواند امروز بهترین الگو برای امت اسلامی باشد چون امروز بیش از هر زمانی جهان اسلام نیازمند رهبرانی مجاهد چون حسین (رض) و رهبرانی مصلح چون حسن (رض) می باشد تا در مسیر اصلاح جامعه با اقتدا به اقدام صلح جویانه حسن (رض) بستر صلح و همزیستی و وحدت و همدلی را برای امت اسلامی فراهم سازند و با اقتدا به قیام آزادی خواهانه حسین (رض) طاغوتهای یزیدی عصر را به زانو در آورند.» این کتاب مشتمل بر چهار فصل است. در فصل اول فضایل و مناقب حسنین (رض) از منظر پیامبر اکرم (ص) و به روایت یاران آن حضرت (ص) در منابع روائی، حدیثی اهل سنت آمده است. در فصل دوم سیمای زندگانی حضرت حسن (رض) مورد بررسی قرار بگیرد. در این فصل به فلسفه صلح حضرت در متون روائی، تاریخی و ... اهل سنت پرداخته شده و صلح ایشان نشان و بازتاب اعجاز کلام پیامبر (ص) که او را در خردسالی مصلح امت اسلامی نامید، دانسته شده است. در این قسمتی از این فصل شهادت امام حسن (ع) طرحی خائنانه از جانب بنی امیه دانسته شده و آمده است: « معاویه در پی انعقاد معاهده صلح با حسن (رض) ملزم بود که برای جانشینی خود کسی را تعیین نکند، لذا حضور حسن بزرگترین مانع ولایتعهدی یزید به شمار می رفت... عُمّال معاویه با فریب دادن جعده دختر اشعث بن قیس که در آن زمان همسر حسن (رض) بود، توانستند حسن (رض) را مسموم نمایند. چون به او وعده صد هزار درهم و همسری با یزید را داده بودند.» فصل سوم به فلسفه قیام کربلا و اتهام های گوناگونی که از ناحیه قدرتمندان هر عصر بر اهداف قیام حضرت وارد آمده از دیدگاه فریقین اختصاص داده شده است. در این بررسی مشخص میشود که اهل تسنن نیز همچون اهل تشیع قیام حسین(رض) را به اتفاق ستوده اند و از یزید و عمالش نفرت و بیزاری جسته اند. مولوی برفی در تبیین فلسفه قیام اباعبدالله الحسین می نویسد:« حسین (رض) حرکت کرد و تصمیم به قیام نمود تا جهان اسلام را از ظلمت طاغوت دمشق نجات دهد و با تشکیل خلافت اسلامی و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر بستر هدایت و رهایی از ظلمت و تاریکی را برای همگان فراهم سازد. او به کوفه مهاجرت نمود تا شرّ بنی امیه را از سر امت اسلامی کوتاه کند.» وی ادامه می دهد:« قیام و شهادت حسین (رض) به ما آموخت که در مقابل ظلم و ستم حکومت های استبدادی چه باید کرد. و در چه شرایطی به حاکمان رای داد و آنان را به رسمیت شناخت. آن حضرت به ما آموخت در حالی که ستمگری بر مسلمین، حکومت جابرانه می کند، در مقابلش باید ایستاد و اگر کیان اسلام در خطر باشد باید با فداکاری و نثار خون خطر را دور کرد.» در بخشی از این فصل درباره واقعه عاشورا آمده است: « بالاخره دهم سال 61 هجرب قمری زمین کربلا بهترین عزیر پیامبر را پذیرا شد. پذیرایی که امت اسلامی را در عزای آن مهمان گرامی فرو برد، مهمانی که با قبول دعوت مردم کوفه جهت قیام و مبارزه علیه دستگاه حکومت جور وقت – یزید – به آن دیار سفر کرد تا حکومت اسلامی را اقامه نماید. اما مردم کوفه نه تنها به یاری وی نشتافتند، بلکه همراه سپاه ابن زیاد فرومایگی و ددمنشی از خود نشان دادند و به طمع رسیدن به مطامع مادی آن حضرت را با جمعی از یارانش به شهادت رساندند» مولوی محمد برفی درباره لعن قاتلان امام حسین (ع) نیز می نویسد:« گروه زیادی از علمای اهل سنت که اکثریت را تشکیل می دهند یزید را خطاکار می دانند و لعن او را جایز و حتی واجب می دانند. علامه آلوسی که مرجع و مفتی اهل سنت عراق بود، در تفسیر روح المعانی از احمد بن حنبل نقل می کند که پسرش از وی درباره لعن یزید سوال کرده او در جواب گفت: چگونه لعن نشود کسی که خدا او را در کتابش لعنت کرده است؟ پسرش پرسید: من کتاب خدا را خوانده ام ولی لعن یزید را ندیده ام. احمد بن حنبل این آیه را خواند: " فهل عسیتم ان تولیتم ان تفسدوا فی الارض و تقطعوا ارحامکم اولئک الذین لعنهم الله" آنگاه گفت: چه فساد و قطع رحمی از فسادی که یزید مرتکب آن شده بالاتر است.» همچنین در فصل چهارم سیمای حسنین (رض) از منظر شعرای پارسی گوی اهل سنت بررسی شده و عمق ارادت آنها به خاندان پیامبر نشان داده شده است. پی نوشت : مجله الکترونیکی اخوت منبع:حج 211008
جمعه ، ۸آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عقیق]
[مشاهده در: www.aghigh.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]
صفحات پیشنهادی
کی روش درباره امام حسین بیشتر مطالعه کند/ از ۴۰ نفر بازجویی کردیم
به گزارش خبرنگار مهر حسین آبانگاه درباره صحبتهای کی روش و اینکه سرمربی تیم ملی او را ترسو و صحبتهایش را واهی دانسته بود اظهار کرد ما هفت هشت ماه بیشتر نیامده بودیم که باید به پرونده ها رسیدگی می کردیم البته در حین رسیدگی متوجه شدیم که فدراسیون تمایل زیادی به همکاری ندارد دنظریه ابن طاووس درباره شهادت امام حسین(ع)
نظریه ابن طاووس درباره شهادت امام حسین ع تاریخ انتشار شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸ ۰۰ در میان نظریه های مربوط به هدف امام حسین علیه السلام از حرکت عظیم خود نظریه سید بن طاووس در کتاب لهوف شهرت زیادی یافته است چکیدهدر میان نظریه های مربوط به هدف امام حسین علیه السلام از حرکت عظیپناهیان در مراسم شب تاسوعای حسینیه امام خمینی(ره): صدمۀ نرمی بیجا را ملت میخورند/خاطره استاد بازنشسته سازمان
پناهیان در مراسم شب تاسوعای حسینیه امام خمینی ره صدمۀ نرمی بیجا را ملت میخورند خاطره استاد بازنشسته سازمان ملل درباره چگونگی نفوذ از طریق آقازادههااستاد حوزه و دانشگاه گفت دشمن منطق ندارد که نفوذ میکند دشمن چون ضعیف است و قدرت ندارد نفوذ میکند چراکه اگر قدرت داشت این کارحديثي مهم درباره گريه بر امام حسين(ع)
حديثي مهم درباره گريه بر امام حسين ع هر كه در نزد او از حسين عليهالسلام يادي شود و از چشمان او به مقدار پر مگسي اشك بيرون آيد پاداش نيكي با خدا باشد و خدا براي او به كمتر از بهشت راضي نباشد به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان هر كه در نزد او از حسين عليهالسلاسفارش های امام حسین(ع) به حضرت سجاد درباره سفر کاروان پس از عاشورا
سفارش های امام حسین ع به حضرت سجاد درباره سفر کاروان پس از عاشوراسخنان آیت الله جوادی آملی درباره نکته هایی که امام حسین ع به حضرت سجاد ع درباره مسائل سفر کاروان گفته است را بشنوید تاریخ انتشار شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱ ۳۹ دانلودکیروش درباره امام حسین بیشتر مطالعه کند/ از ۴۰ نفر بازجویی کردیم
دبیر پیشین کمیته اخلاق کیروش درباره امام حسین بیشتر مطالعه کند از ۴۰ نفر بازجویی کردیم شناسهٔ خبر 2950826 - سهشنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲ ۳۵ ورزش > فوتبال ایران دبیر پیشین کمیته اخلاق گفت بهتر است سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره امام حسین بیشتر مطالعه کند به گزارش خبرنگارنظر آیتالله فاطمینیا درباره دستدادن امامحسین(ع) با عمرسعد
در جمع عزاداران حسینی نظر آیتالله فاطمینیا درباره دستدادن امامحسین ع با عمرسعد بعد از سخنان حجت الاسلام نقویان و ادعای دست دادن امام حسین علیه السلام با عمر سعد آیت الله فاطمی نیا به این سخنان واکنش داد به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز آیت الله فاطمینیا از اساتید اخلسخن امام سجاد(ع) درباره سخن امام حسین(ع) در ساعات آخر
اى بزرگ زادگان مرگ نیست مگر پلى که شما را از بینوایى و سختى به بهشتهاى فراخ و نعمتهاى جاودان مى رسانَد کدام یک از شما خوش نمى دارد که از زندان به قصر درآید موعود -حضرت زین العابدین امام سجاد علیه السلام چون کار بر حسین بن على بن ابى طالب علیه السلام دشوار شد همراهیان او بدونظر استادفاطمی نیا درباره دست دادن امام حسین(ع) باعمربن سعد
بین دو لشکر فقط یک دیدار صورت گرفته شده است که هیچ کس از محتوای آن اطلاعی ندارند بعدها شایعاتی مطرح شد که خود عمرسعد آن را گسترش داد پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی آیت الله فاطمی نیا از اساتید اخلاق و تاریخ در جمع عزاداران حسینی اظهار داشت شما یک لحظه به آن زمان برگردید اگر نوه پکیروش درباره امام حسین(ع) بیشتر مطالعه کند
کیروش درباره امام حسین ع بیشتر مطالعه کندتاریخ انتشار سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲ ۳۰ دبیر پیشین کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه کارلوس کیروش کار غیر قانونی کرده است گفت بهتر است سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره امام حسین ع بیشتر مطالعه کند به گزارش م-
گوناگون
پربازدیدترینها