تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814741488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیدواری کری به نجات سوریه از جهنم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: امیدواری کری به نجات سوریه از "جهنم"
وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مذاکرات وین را بهترین فرصت برای نجات سوریه از "جهنم" دانست.
آفتاب : جان کری وزیر خارجه آمریکا، اظهار داشت: مذاکرات بین‌المللی درخصوص بحران سوریه که هفته جاری در وین برگزار می‌شود موجب دستیابی فوری به راهکار سیاسی در سوریه نمی‌شود اما می‌تواند فرصتی برای نجات سوریه از جهنم باشد.


وی کمی قبل از سفر به وین طی یک سخنرانی در خصوص اوضاع سیاسی خاورمیانه گفت: تلاش برای ایجاد راهی جهت تحقق پیشرفت درخصوص سوریه آسان و خودکار نحواهد بود و ما می‌دانیم که این فرصتی امیدبخش تر برای تحقق گشایش سیاسی است.


به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، وی افزود: چالشی که امروز در سوریه با آن مواجه هستیم پیدا کردن راهی برای خروج از جهنم است.


کری روز پنجشنبه و جمعه به منظور کاهش اختلافات برای دستیابی به راه حل سیاسی در مذاکرات چندجانبه‌ای در خصوص سوریه در وین حضور می‌یابد.


وی گفت: ایران همپیمان بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در کنار روسیه حامی اصلی نظامی دمشق در مذاکرات وین شرکت می‌کند.


کری اظهار داشت: روسیه و آمریکا خواهان سوریه‌ای یکپارچه و سکولار هستند به طوریکه شهروندان بتوانند رئیس جمهور کشورشان را از طریق انتخابات برگزینند.


این درحالیست که واشنگتن با دیدگاه مسکو درخصوص سوریه مخالف است و روسیه را به حمله علیه نیروهای مخالف اسد به جای حمله به تروریست‌ها متهم می‌کند.


وی گفت: ما معتقدیم می‌توان سوریه را از طریق راهکار سیاسی نجات داد. برای شکست داعش باید جنگ را در سوریه پایان داد و این هدفی است که آمریکا به دنبال آن است.


جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: نشست وین که قرار است جمعه برگزار شود بزرگترین نشست در نوع خود با هدف بررسی بحران سوریه خواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: این نشست یکی از سلسله رایزنی‌های مداوم با هدف بررسی مرحله انتقالی سوریه خواهد بود.


جان کربی افزود: گروه‌های شرکت‌کننده در نشست وین دیدگاه یکسانی درباره آینده بشار اسد ندارند و پیش‌بینی می‌شود که نقش اسد در مرحله انتقالی در این نشست بررسی شود.


وی بر اهمیت گروه‌های مخالف و نقش آنها تاکید کرد و گفت: آنها باید در مرحله گذار سیاسی ایفای نقش کنند.


این مسوول آمریکایی افزود: مذاکرات وین به بررسی مرحله انتقالی، مدت آن، دیدگاه‌های گروه‌ها نسبت به این مساله و نحوه تعامل موسسات سوریه با خواسته‌های مردم این کشور خواهد پرداخت.


کربی گفت: آمریکا پیش‌بینی می‌کند تمامی شرکت‌کنندگان در این نشست دیدگاه جدی برای حل بحران سوریه داشته باشند و روسیه این نشست را جدی گرفته چراکه در روند سیاسی مشارکت دارد و آمریکا از آن استقبال می‌کند.


دیپلمات‌ها نیز اعلام کردند: چین و عمان نیز در کنار ایران، قطر، لبنان، فرانسه و اتحادیه اروپا در مذاکرات وین شرکت می‌کنند. آمریکا، روسیه و ترکیه نیز از شرکت کنندگان در این مذاکرات دو روزه به شمار می‌روند.


حضور هیات ایرانی برای اولین بار در مذاکرات صورت می‌گیرد که ریاست آن را محمد جواد ظریف وزیر خارجه بر عهده دارد.






تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن