تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819846072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دربی بدون کري، هیجان ادامه‌دار


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: دربی بدون کري، هیجان ادامه‌دار
اين دربي به دور از کری خوانی های وسیع است، جایی که هواداران نیز در فضای حقیقی و مجازی از کری خوانی صرف نظر کرده اند و مرام و معرفت را در حق یکدیگر به اوج رسانده اند
سارا عقيلي - نامه نيوز، هواداران فوتبال در ایران جزو احساساتی ترین هواداران دنیا هستند ! آنقدر احساسی اند که یک شبه می‌توانند برای خود یک قهرمان یا یک شبه اسطوره بسازند و در مدت زمان کوتاهی یک بت فوتبالی را برای خود از عرش به فرش پایین بیاروند!

این مقدمه ای بود برای اینکه بگوییم هواداران احساسی فوتبال ایران با یک چشم بهم زدن حتی با رقیب خود رفیق می‌شوند و همه کری ها و یک دنیا خاطره و جار و جنجال و سالها شعارهای بر ضد هم را به احترام روزهای طاقت فرسا به احترام اتفاقات یکهویی کنار می‌گذارند البته این مسئله فقط مختص به هواداران نمی‌شود.

وقتی فلش بک می‌زنیم به روزهای نه چندان دور و مصاحبه کاپیتان این روزهای پرسپولیس را مرور میکنیم که می‌گوید " در مقابل مرام استقلالی ها کم اوردم دیگر کری نمی‌خوانم " و آن سوی میدان بازیکن کری خوان حرفه ای استقلال(عمران زاده) هم می‌گوید کری نمی‌خواند یعنی این دربی یک دربی به دور از کری خوانی های وسیع است، جایی که هواداران نیز در فضای حقیقی و مجازی از کری خوانی صرف نظر کرده اند و مرام و معرفت را در حق یکدیگر به اوج رسانده اند ...!

دربی که نمی‌دانیم قرار است چگونه به سرانجام برسد ولی کوچ ناگهانی کاپیتان پرسپولیس سرخ و آبی ها را به معنای واقعی سرخابی کرده و همه به حرمت شماره 24 فقید دست مهربانی به هم داده اند حتی اگر در نود دقیقه مقابل یک دیگر و بر علیه یک دیگر در زمین توپ بگردانند بازهم گویی رفیق دیرینه اند نه رقیب دیرینه.

ولی وقتی به سراغ گیشه های روزنامه فروشی می‌رویم همچنان همه چیز عطر و بوی دربی و کری خوانی می‌دهد انگار هم سرخ ها هم آبی ها می‌خواهند هیجان را به هوادارانشان تزریق کنند!

تیترها همچنان پر از کری است، کری هایی که انگار گروه عظیمی از هواداران را از تصمیم خود نمی‌خواهد منصرف کند كه دربی بدون کری را میخواهند یک جورهایی این نسل تجربه کنند! یک جورهایی تصمیم دارند یک دقیقه از نود دقیقه همه ی تعصبشان را کنار بگذارند و دوست باشند!! مثلا اگر قرمز و آبی دیدیم دست در دست یکدیگر تعجب نکنیم.

این دربی متفاوت است و به نام رفاقت ...



۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن