تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802996165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

| تجمع بی سابقه مردم سیستان برای قدردانی از استاندار/درخواست مردم از نمایندگان جهت تصویب منطقه آزاد سیستان در مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:نی زار:
تجمع بی سابقه مردم سیستان برای قدردانی از استاندار/درخواست مردم از نمایندگان جهت تصویب منطقه آزاد سیستان در مجلس
  نی زار :  استاندار سیستان و بلوچستان گفت: منطقه آزاد چابهار در جنوب و تصویب و شکل گیری منطقه آزاد سیستان در شمال استان همچون دو بال قوی برای توسعه سریع سیستان و بلوچستان عمل خواهند کرد و در واقع با تصویب منطقه آزاد سیستان بال دوم توسعه تکمیل شد. به گزارش نی زار، […]
  نی زار :  استاندار سیستان و بلوچستان گفت: منطقه آزاد چابهار در جنوب و تصویب و شکل گیری منطقه آزاد سیستان در شمال استان همچون دو بال قوی برای توسعه سریع سیستان و بلوچستان عمل خواهند کرد و در واقع با تصویب منطقه آزاد سیستان بال دوم توسعه تکمیل شد.

به گزارش نی زار، علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در آیین مردمی تقویت و حمایت از منطقه آزاد تجاری سیستان در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد در شمال سیستان و بلوچستان زمینه ساز توسعه و ارتقا مسیر تجاری از افغانستان تا چابهار و آب های آزاد و برعکس خواهد بود. وی با اشاره به اینکه مردم سرمایه استحکام نظام در هر منطقه ای هستند ادامه داد: هم اینک زمان حرکت سیستان به سمت توسعه فرارسیده و نه تنها خط بطلانی بر مهاجرت مردم از این منطقه به سایر استانها کشیده می شود بلکه تمامی صاحبان سرمایه و ساکنان مهاجرت کرده این منطقه باید برای ایجاد توسعه و آبادانی سیستان به موطن اصلی شان بازگردند.
استاندار افزود: دولت یازدهم توجه ویژه ای به استان سیستان و بلوچستان دارد به طوری که بنا به اظهار دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری؛ در برنامه ششم توسعه کشور جایگاه خاصی برای جنوب شرق ایران به ویژه این استان در نظر گرفته شده است.
وی خاطر نشان کرد: همزمانی تصویب منطقه آزاد تجاری سیستان با توافق های حاصل شده در مذاکرات هسته ای فرصت مناسبی را برای توسعه این منطقه ایجاد می کند و باید از این فرصت بهترین استفاده را کرد.
هاشمی گفت: وجود دو منطقه آزاد تجاری و شرایط خاص استان به همراه امنیت حاکم بر سیستان و بلوچستان سبب توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی و داخلی به این منطقه می شود.
وی تصریح کرد: دولت به دنبال تبدیل این استان به یک قطب تجاری است و ما نیز در استان باید به گونه ای عمل کنیم که این روند تسریع یابد.
وی خاطر نشان کرد: با تصویب منطقه آزاد تجاری سیستان افزایش معافیت های مالیاتی، کاهش عوارض گمرکی و سیاست های مالی و پولی خاصی در این منطقه اجرایی می شود که توجه هر سرمایه گذار و تاجری را به خود جلب می کند.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: محدوده در نظر گرفته شده برای منطقه آزاد سیستان ۲۸ هزار هکتار زمین است تا از این طریق بتوان تمامی منطقه به ویژه ۶۰۰ روستای مرزی آن را پوشش داد.
وی افزود: مسئولان دستگاههای دست اندرکار بایستی برای دیوار امنیتی مرزی زابل چاره اندیشی و در این طرح بازنگری کنند و نقش و تاثیر آن در زندگی مردم را بر اساس منطقه آزاد تجاری سیستان مد نظر قرار دهند.
وی بیان کرد: منطقه آزاد تجاری سیستان با توجه به در نظر گرفتن بازار بسیار خوب افغانستان رویکردی صادراتی خواهد داشت و فعالان این عرصه به ویژه واحدهای تولیدی و شرکتهای تجاری و تجار و بازرگانان بایستی بیشتر توجه خود را به صادرات معطوف کنند و نگاهها صادرات محور باشد.
هاشمی اظهار داشت: اگر سیستان در گذشته انبار غله ایران بوده هم اینک به سکوی اقتصادی منطقه تبدیل خواهد شد.
وی با تقدیر از همراهی و همدلی مردم و مسئولان در پیگیری طرح ایجاد منطقه آزاد سیستان خاطر نشان کرد: عامل اصلی ایجاد امنیت به عنوان زمینه ساز تمام شاخص های توسعه استان همین همدلی و همراهی مردم و مسئولان است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گرچه در این مسیر برخی افراد با سنگ اندازی به دنبال ایجاد وقفه در روند این طرح هستند اما ما از انتقاد و ایرادگیری افراد در راه توسعه استان استفاده می کنیم.
امام جمعه اهل سنت زابل نیز در این آیین گفت: با توجه به شرایط سختی که سیستان داشت این حرکت امید را در دل مردم آن زنده کرده است.
مولوی حافظ عبدالرشید شه بخش ادامه داد: تصویب منطقه آزاد سیستان در هیات دولت با تلاش استاندار، مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان نشان از توجه دولتمردان به این استان دارد.
وی خاطر نشان کرد: مردم شیعه و سنی زابل همواره با دولت همسو بوده اند و با دوستی و الفتی که با یکدیگر دارند دشمنان را مایوس کرده اند.
وی با تقدیر از استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان عامل اصلی تصویب منطقه آزاد سیستان، تصریح کرد: امیدواریم در آینده با اجرایی شدن این طرح تمامی مردم بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب وارد عرصه فعالیت شده و از ظرفیت ها و توانمندی های منطقه بهره مند شوند.
در پایان این آیین شماری از مردم سیستان از تلاشهای استاندار سیستان و بلوچستان برای تصویب طرح منطقه آزاد قدردانی کرده و یکی از هنرمندان سیستانی نیز به نمایندگی از مردم این منطقه لوح یادبود تقدیم استاندار کرد.
منطقه آزاد سیستان پس از ماهها پیگیری روز دوشنبه در نشست شورایعالی مناطق آزاد کشور برای ارسال به مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
تلاش استاندار سیستان و بلوچستان در به ثمر نشستن این طرح سبب شد تا شماری از علما، روحانیون، فرمانداران، معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان قبایل و طوایف و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی سیستان با برگزاری مراسم ویژه ای از این زحمات قدردانی کنند.
شماری از شرکت کنندگان در این مراسم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب این طرح را خواستار شدند.
آنان گفتند: اینک زمان تلاش هشت نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی است تا با رایزنی و پیگیری های شایسته این طرح را از تصویب نمایندگان نیز بگذرانند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور افغانستان واقع شده است./ایرنا

IMG-20151028-WA0006






۷ آبا, ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نی زار]
[مشاهده در: www.neyzarnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن