تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819080169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه از دربي مي‌خواهيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آنچه از دربي مي‌خواهيم
نویسنده : فریدون حسن 


هشتاد و يكمين ديدار دو تيم استقلال و پرسپوليس عصر فردا برگزار مي‌شود. به جرئت مي‌توان گفت كه افت فاحش رقابت‌هاي باشگاهي طي چند فصل اخير باعث شد كه ديگر حتي بازي اين دو تيم نيز از آن حال و هواي خاص و سروصداي زياد و حساسيت‌هاي بالا برخوردار نباشد.
البته به اين دليل، بايد خالي شدن دو تيم از چهره‌هاي نامدار و بزرگ را هم اضافه كرد كه البته در اين فصل بيشتر نمود پيدا كرده است اما آنچه مهم است همين كه حتي ديدار پرسپوليس و استقلال هم ديگر تماشايي نيست. در طول هفته‌اي كه در حال پايانش هستيم به جز برخي كري‌خواني‌هاي نخ‌نما شده توسط بازيكنان درجه چندم و قديمي دو تيم هيچ چيز ديگري وجود نداشت و اين يعني خطر!
بله؛ اين مسئله خطرناك است، اينكه بزرگ‌ترين ديدار فوتبال باشگاهي ايران هيچ‌گونه بازتاب و هيجاني در سطح جامعه ايجاد نكند و تبديل به يك بازي معمولي شود، براي فوتبال خطرناك است. به دربي هاي فوتبال دنيا نگاه كنيد، صرف نظر از اخبار و حاشيه‌هاي قبل و بعد از آن، كيفيت فوق‌العاده بالاي آنها اينقدر جذابيت ايجاد مي‌كند كه هواداران از سراسر جهان براي تماشاي اين مسابقات روزشماري مي‌كنند.
دربي ايران اما در گذر زمان رفته‌رفته از تب و تاب افتاده است، گويا بايد تعريفي جديد براي آن در نظر گرفت تا چند سال قبل مي‌خواستيم كه دربي حتماً برنده داشته باشد، الان چند سالي مي‌شود كه دربي برنده‌دار شده اما كيفيت آن چندان چنگي به دل نمي‌زند و همين مسئله باعث شده تا همه از تكاپو و هيجان بازي بزرگ فاصله بگيرند.
حالا مي‌توان به اين واقعيت اذعان كرد كه دربي علاوه بر برنده داشتن بايد فاكتورهاي ديگري را نيز براي جذاب بودن داشته باشد. هوادار از بزرگان فوتبال يك بازي باكيفيت، روان، جذاب، رو به جلو و البته گل‌دار مي‌خواهد، حالا اگر برنده هم داشت كه چه بهتر.
سرخابي‌هاي پايتخت براي دستيابي به اين اهداف بايد بازيكناني داشته باشند كه تماشاگر و هوادار را به ورزشگاه بكشاند. بايد مرداني داشته باشند كه هوادار به اميد آنها يك هفته براي رقيب كري‌خواني كند و 90 دقيقه به اوج هيجان برسد. دو تيم بايد براي كل ليگ يك برنامه داشته باشند و براي دربي برنامه‌اي مجزا، اينگونه مي‌شود كه دربي همان ديداري از آب درمي‌آيد كه هوادار مي‌خواهد، همان ديداري كه شناسنامه فوتبال ايران مي‌شود و اعتلاي آن را در پي دارد، يك بازي با همان فاكتورهايي كه در بالا عنوان كرديم.
دربي هشتاد و يكم البته يك مزيت نسبت به دربي‌هاي چند سال گذشته دارد و آن هم حضور جوانان در تركيب هر دو تيم است. البته بايد ديد برانكو و مظلومي براي اين ديدار بزرگ جرئت استفاده از اين جوانان پرشور و جوياي نام را به خود مي‌دهند يا اينكه تصميم مي‌گيرند از باتجربه‌ها استفاده كنند. به هر حال هوادار فوتبال ايران مدت‌هاست بازي‌ زيبا تماشا نكرده است و مي‌خواهد عصر فردا بازي بزرگ فوتبال كشور زيبا باشد، زيبا، گل‌دار، هيجان‌انگيز و كوبنده. اميدواريم دربي هشتاد و يكم از آن دربي‌هاي تاريخي و فوق‌العاده از آب درآيد كه سرخ و آبي هر دو راضي ورزشگاه را ترك كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن