تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804768181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر يک دهم توجه به خودروسازان متوجه صنعت برق بود، قطب منطقه مي شديم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۴۱ب.ظ)
يک صادرکننده نمونه صنعت برق: اگر يک دهم توجه به خودروسازان متوجه صنعت برق بود، قطب منطقه مي شديم موج - يک صادرکننده نمونه صنعت برق با اشاره به اهميت صنعت برق براي توليد ارزش افزوده و ارزآوري گفت: اگر درصد کمي از حمايتي که از صنايع خودروسازي مي شود از صنعت برق شده بود، امروز قطب برق منطقه بوديم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج عليرضا کلاهي، مديرعامل شرکت سيم و کابل ابهر که چندي پيش به عنوان يکي از صادرکنندگان نمونه سال 1393 انتخاب شد، گفت: واقعيت اين است که عموم صادرات غيرنفتي کشور ما را محصولاتي مانند ميعانات گازي تشکيل مي دهند که فاقد ارزش افزوده براي کشور هستند و در مقابل، صنايعي چون برق پتانسيل بالايي براي توليد ارزش افزوده و اشتغالزايي دارند.
وي افزود: متوسط صادرات کابل در سه سال اخير 150 ميليون دلار بود در حالي که ترکيه بدون داشتن مواد اوليه چون مس دست کم 2.3 ميليارد دلار صادرات اين محصول را به نام خود ثبت کرده است.
کلاهي هزينه بالاي تامين منابع مالي و قيمت غيرمنطقي مواد اوليه را دو مشکل عمده صنعت برق خواند و ادامه داد: صنعتگران برق فشار زيادي را تحمل مي کنند و اگر در برخي حوزه ها صادرات موفقي داريم ناشي از تکنولوژي بالاي محصول ما و ناتواني رقبا در اين زمينه است وگرنه در صادرات کالاهاي عام صنعت برق مانند سيم هاي ساختماني حرف چنداني براي گفتن نداريم حال آنکه به عنوان مثال ترکيه صادراتي 200 ميليون دلاري به عراق دارد.
اين صادرکننده نمونه کشور حجم گردش مالي صنعت کابل در جهان را 200 ميليارد دانست و تصريح کرد: متاسفانه سهم ايران از اين بازار کمتر از يک درصد است و چين در جايگاه اول قرار دارد.
کلاهي که اخيرا به عنوان نماينده ايران در کنگره فدراسيون بين المللي کابل (ICF) در واشنگتن شرکت کرده بود، در بخش ديگري از سخنان خود گفت: هدف ما از شرکت در اين کنگره ارائه توانمندي هاي صنعت برق بود چرا که نيروي کار متخصص، مواد اوليه کافي، برق مطمئن و يک بازار 80 ميليوني مي تواند مشوق هاي خوبي براي شرکت هاي برجسته جهان به منظور مشارکت در پروژه هاي صنعت برق ايران باشد.
وي افزود: ايران و پانزده کشور همسايه، 8 درصد جمعيت و 12 درصد درآمد دنيا را در برمي گيرند و اين بستر مي تواند امکان تبديل کشورمان به قطب برق منطقه را فراهم سازد.
عضو اتاق بازرگاني تهران با اشاره به کمبود 15 هزار ميليارد توماني سرمايه گذاري و بدهي 33 هزار ميليارد توماني که از دولت سابق به جاي مانده است، خاطرنشان کرد: دوره پساتحريم مي تواند فرصتي براي تحرک و خروج از رکود صنايع از جمله صنعت برق باشد که اين مهم، مستلزم آن است که طرف هاي خارجي بدانند تنها راه حضور آنها در ايران، سرمايه گذاري و مشارکت در پروژه هاست و ايران بهشت واردکنندگان نخواهد شد.
کلاهي مديريت قوي، دانش به روز، زنجيره تامين قوي و شبکه بازاريابي گسترده را از مزيت هاي مشارکت شرکت هاي غربي در طرح هاي صنعت برق ايران دانست و تاکيد کرد: صنعت برق به شدت دچار رکود است و تنها مشارکتي با مولفه هاي ذکر شده مي تواند به تغيير اوضاع کمک کند.

رهايي از واردات کابل هاي ژاپني با ساخت داخل
مديرعامل شرکت کابل ابهر از رونمايي کابل هايي با روکش آلومينيومي خرطومي (CORRUGATE) ساخت اين شرکت در نمايشگاه بين اللملي صنعت برق که در اواسط آبان در تهران برگزار خواهد شد، خبر داد و گفت: براي ده ها سال ناچار از واردات کابل هاي ژاپني بوديم اما در مدت 2 سال با حدود 4 ميليارد تومان سرمايه گذاري موفق به ساخت اين محصول مهم در داخل شديم.
کلاهي افزود: با استفاده از اين کابل، ديگر نيازي به احداث تونل هاي بتني مخصوص، که احداث هر کيلومتر آن 8 هزار ميليارد تومان هزينه دارد، براي کارگذاشتن کابل در داخل آنها نيستيم و بسته به طراحي مدار، مي توان اين کابل ها را در عمق زمين قرار داد بدون آنکه نگران آسيب هايي چون نفوذ رطوبت و جوندگان و غيره باشيم.
وي با بيان اينکه در حال حاضر بزرگترين مشتريان ما شرکت هاي برق منطقه اي هستند، گفت: برنامه ريزي ها براي صادرات اين محصول به برخي کشورهاي همسايه چون ترکمنستان صورت گرفته است.
عضو اتاق بازرگاني با اشاره به اينکه سال گذشته ميزان واردات کابل حدود 70 ميليون دلار بود، تصريح کرد: اين ميزان نيز عموما تقلبي و بي کيفيت بود و خوشبختانه وزارت نيرو تمايل چنداني به واردات در اين حوزه ندارد.
اين فعال صنعت برق ارزش بازار کابل کشور را حدود 5 هزار ميليارد تومان دانست و گفت: کشورهايي چون عراق، سوريه، آذربايجان و ترکمنستان بازارهايي خوب براي ايران هستند و در صورت حمايت بيشتر، مي توانيم ارزآوري گسترده اي براي کشور داشته باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن