تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815409103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحث سند جهاني الگوي کشت به روز رساني شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۵ق.ظ)
مدير امور منابع آب شهرستان خرم‌آباد؛ بحث سند جهاني الگوي کشت به روز رساني شود موج - خرم‌آباد - مدير امور منابع آب شهرستان خرم‌آباد گفت: بحث سند جهاني الگوي کشت بايد به روز رساني شود؛ چراکه تنها راهکار ما براي جلوگيري از بحران آب صرفه‌جويي در بخش کشاورزي است که در اين راستا اولويت ما بايد پُر کردن چاه‌هاي غيرمجاز باشد.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، بهزاد جوادي، مدير امور منابع آب شهرستان خرم‌آباد، سه‌شنبه، پنجم آبان‌، در جلسه شوراي حفاظت از منابع آب شهرستان خرم‌آباد که در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد، گفت: بحران آب به‌صورت يک معضل جهاني در حال شکل‌گيري است و همه کشورها بايد به اين موضوع اهميت دهند.
وي با بيان اين‌که در سطح کشور 120 ميليارد متر مکعب منابع آبي تجديد‌پذير وجود دارد، افزود: بر اساس نورم جهاني بايد 40 درصد استفاده کنيم که در برخي کشورها 60 درصد است و در ايران 83 درصد از آب‌هاي زير زميني استفاده مي‌شود.
مدير امور منابع آب شهرستان خرم‌آباد با اشاره به اين‌که در دنيا مصرف آب‌هاي زيرزمين در بخش کشاورزي 70 درصد، صنعت 22 درصد و مصرف شهري و شرب هشت درصد است، بيان کرد: در ايران 91 درصد از آب‌هاي زيرزميني در بخش کشاورزي، شش درصد در بخش شرب و شهري و سه درصد در بخش صنعت استفاده مي‌شود.
وي عنوان کرد: تنها راهکار براي صرفه‌جويي در ايران، صرفه‌جويي 50 درصدي در بخش کشاورزي است که کار بسيار سختي است و با طرح تعادل‌بخشي بايد به‌دنبال صرفه‌جويي باشيم.
جوادي با اشاره به اين‌که الگوي کشت نامناسب در سنوات قبل شهرستان خرم‌آباد سبب افت شديد سفره‌هاي زيرزميني شهرستان شده است، تصريح کرد: در دشت چغلوندي افت 25 درصدي سطح آب‌هاي زيرزميني و در محدوده دشت مرکزي 15 درصد کاهش آب دهي را داشته‌ايم.
وي با بيان اين‌که بحث سند جهاني الگوي کشت را به روز رساني کنيم، خاطرنشان کرد: تنها راهکار ما براي جلوگيري از بحران آب صرفه‌جويي در بخش کشاورزي است که در اين راستا اولويت ما بايد پُر کردن چاه‌هاي غيرمجاز باشد.
مدير امور منابع آب شهرستان خرم‌آباد گفت: 94 حلقه چاه را شناسايي کرديم و دستور پُرکردن 26 حلقه چاه را از دادستان گرفته‌ايم در زمينه چاه‌هاي صنعتي نيز 23 حلقه چاه صنعتي را شناسايي کرديم که استفاده صنعتي ندارد و براي بحث کشاورزي استفاده شند و محصولات آبدوست را کشت کردند و اداره برق و جهاد کشاورزي نيز بايد به اين واحدهاي صنعتي برق و امکانات ندهند.
وي عنوان کرد: اصلاح الگوي کشت را براي کشاورزان شهرستان در نظر گرفته‌ايم هر چند کشاورزان به‌دنبال کشت‌هايي با سود بالا هستند و حضور کشاورزان مهاجر نيز سبب شده کشاورزان بومي رغبت کار کردن نداشته باشند.
جوادي در رابطه با کنتورهاي هوشمند، گفت: در اين کنتورها ميزان حجم آب مصرفي مشخص شده و بيشتر از اين حجم را کشاورز نمي‌تواند برداشت کند و در اين راستا ما 71 حلقه چاه را در خرم‌آباد هوشمند کرده‌ايم ولي به‌دليل بالابودن هزينه کنتور و کاليبره نبودن اين کنتورها نتوانستيم از آن‌ها استفاده کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن