تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821271325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي خبر داد: كاهش 49 درصدي توليد و 40 درصدي سطح زير كشت محصول چغندر قند در استان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي خبر داد: كاهش 49 درصدي توليد و 40 درصدي سطح زير كشت محصول چغندر قند در استان
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: در سال گذشته 46 هزار هكتار زير كشت محصول چغندر قند در خراسان رضوي بود كه امسال به خاطر كاهش بارندگي و طلب چغندركاران از كارخانه هاي قند، اين ميزان به 20 هزار هكتار رسيد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، مهندس حسين سابقي با بيان اين مطلب در بردسكن گفت: در سال گذشته كارخانه ها چيزي در حدود يك ميليون و 400 هزار تن با چغندركاران قرارداد بسته بودند در حالي كه امسال اين رقم به 770 هزار تن رسيده است.

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: به طور كلي از نظر توليد 49 درصد و از نظر سطح زير كشت نيز محصول چغندر قند نسبت به سال قبل كاهش دارد.

وي اظهار داشت: با توجه به نداشتن نقدينگي كارخانه ها و طلب چغندركاران از كارخانه ها ديگر كشاورزان رغبتي به كشت اين محصول ندارند و در اين رابطه كشت هاي ذرت علوفه اي، ذرت دانه اي، سبزيجات و صيفي جات صورت گرفت و همچنين براي اولين بار سطح 100 هكتار از مزارع استان به كشت لوبيا و نخود اختصاص داده شد تا جلوي اين كاهش گرفته شود.

وي به كشت پاييزه چغندر قند براي اولين بار در شهرستان بردسكن اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه در خراسان رضوي اين محصول تاكنون كشت نشده بود پس از چندين سال كار تحقيقاتي و آزمايشي در منطقه انابد بردسكن در سطح يك هكتار كشت و با موفقيت اين كار انجام شد.

مهندس سابقي افزود: كشت اين محصول فقط در حاشيه كويري خراسان رضوي قابل برداشت است و با توجه به اينكه خراسان منطقه نيمه خشك و خشك مي باشد بايد به سمت كشت اين گونه محصولات رفت.

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي اظهار داشت: در صورتي كه كشت پاييزه چغندر قند طي دوران كاشت، داشت و برداشت خوب مديريت شود از هر هكتار بين 40 تا 100 تن قابل برداشت مي باشد.

وي به قيمت اين محصول اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه قيمت تضميني اين محصول هر ساله توسط شوراي اقتصاد انجام مي شود ولي قيمت بازار از قيمت تضميني بالاتر مي باشد و حتي با توجه به كمبود علوفه دامي دامداران پيشنهاد داده اند كه سربرگ و چقندر قند اين محصول را با قيمت بالاتري از قيمت تضميني براي تامين خوراك دام هاي خود خريداري كنند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن