تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 26 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811346913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کواچ: در چارچوب کارم در ايران موفق عمل کرده ام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۳ب.ظ)
نحوه ارتباطم با بازيکنان صحيح بوده است کواچ: در چارچوب کارم در ايران موفق عمل کرده ام موج-سرمربي تيم ملي واليبال ايران گفت: علي‌رغم نتايج نامطلوب بايد بگويم که اعتقاد قلبي من اين است که موفق مي‌شويم و بالاخره به المپيک مي‌رويم.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست خبري اسلوبودان کواچ در هتل آکادمي فوتبال برگزار شد. او در اين نشست خبري گفت: بعد از جام جهاني ژاپن به دليل مشکل ويزا نتوانستم به ايران بيايم و از همان ژاپن به کشور خودم بازگشتم. خوشبختانه اين موضوع حل شد و الان ايران هستم. معمولا چنين کنفرانس‌هايي بعد از اتمام مسابقه‌ها برگزار مي‌شود اما به دليل همان مشکلي که گفتم و همچنين نتايج نامطلوب ما در اين رقابت‌ها اين موضوع به تاخير افتاد. بايد اين موضوع را تاييد کنم آن که بعد از جام جهاني از نتايج تيم ملي راضي نبود، خود من هستم و تمامي مسئوليت اين نتايج را بر عهده مي‌گيرم.
کواچ ادامه داد: از سوي ديگر بايد اين موضوع را بگويم که سال گذشته نتايج خوبي گرفتيم و جزو 6 تيم برتر دنيا بوديم و به بازي‌هاي نهايي نيز رسيديم. براي نخستين بار نيز در بازي‌هاي آسيايي قهرمان شديم و نتايج بر وفق مرادمان بود و در آن زمان کسي به هيچ موضوعي اعتراض نداشت و حتي هيچکس درخواست برگزاري کنفرانس مطبوعاتي را از ما نکرد. با اين علاقه‌اي که از سوي خبرنگاران براي برگزاري کنفرانس ديدم به اين نتيجه رسيدم که بهتر است نتايج را واگذار کنيم تا برنده باشيم (با شوخي و خنده!). تيم واليبال ايران کيفيت لازم را دارد و فدراسيون نيز براي موفقيت اين تيم تلاش مي‌کند و من اميدوارم که بتوانيم به سرمنزل مقصود برسيم. علي‌رغم نتايج نامطلوبي که من خودم به عنوان نفر اول از آن اظهار تاسف مي‌کنم، بايد بگويم که اعتقاد قلبي من اين است که موفق مي‌شويم و بالاخره به المپيک مي‌رويم.
سرمربي تيم ملي واليبال ايران درباره نتيجه جلسه صبح امروز خود با رييس فدراسيون گفت: امروز اولين جلسه‌اي بود که از سلسله جلسات متعددمان برگزار کرديم. هدف ما از اين جلسات نيز اين است که تحقيقي به عمل بيايد تا عامل و يا عوامل رقم خوردن چنين نتايجي که درخور شان تيم ملي واليبال ايران نبوده است شناسايي شود و بعد از مشخص شدن آن مشکل راهکارهايي را براي برطرف کردن آن بيابيم. صادقانه مي‌گويم که به هيچ وجه در جلسه امروز به نتيجه خاصي نرسيديم که آيا من فعاليتم را ادامه مي‌دهم و يا خير. اين جلسات بايد ادامه يابد. آقاي داورزني و يا ساير عواملي که با فدراسيون همکاري مي‌کنند بايد نتيجه لازم را اعلام کنند.
او در پاسخ به اين سوال که آيا مهم‌ترين علت نتيجه نگرفتن تيم ملي در جام جهاني اين بوده که بازيکنان از سرمربي حرف شنوي نداشتند گفت: من از همان لحظه اول که در ايران کارم را آغاز کردم رابطه ويژه‌اي با بازيکنان داشتم و به غير از جام جهاني، اين موضوع ثابت شد که نحوه ارتباطم صحيح بوده است. من شخصا بخصوص از ايران در اين مدت شنيده‌ام که اعلام شده رابطه مطلوبي بين من و بازيکنان وجود نداشته و برخوردهاي ما درست نبوده است. همه شما مي‌توانيد از بازيکنان من بپرسيد که با آن‌ها چگونه رفتار مي‌کردم. رابطه ما کاملا عادي بود و در حد يک سرمربي و بازيکن. به عنوان يک معلم و آموزگار برخي مسائل را با صداي بلند هم گفته‌ام اما در مقابل بازيکنانم را نوازش هم کرده‌ام. قبل از اين روال کاري‌ام اين بود و به نتيجه هم رسيده بودم. اميدوارم همه از بازيکنان استعلام بگيرند که رابطه ما چگونه بوده است. دليل اين نمايش ضعيف تيم ملي در جام جهاني اين بود که انگيزه لازم در بين بازيکنان وجود نداشت؛ چرا که دو تيم نخست به المپيک مي‌رفتند و اين به اندازه کافي براي ما انگيزه ايجاد نکرد و شايد علت ديگر را هم مي‌توان اين موضوع عنوان کرد که وقتي دستورالعمل‌هاي لازم را به بازيکنانم مي‌دادم آن‌ها روزشان نبود تا اين دستورات را اجرا کنند.
او در ادامه درباره اين که آيا رابطه او و بازيکنان بيش از حد صميمي بوده و به همين دليل ملي‌پوشان از او حساب نمي‌بردند نيز گفت: مي‌توان اين موضوع را از زواياي مختلفي نگاه کرد. پيش از اين درباره رفتار سخت من صحبت مي‌شد اما الان گفته مي‌شود که بيش از حد صميمي بوده‌ام. به آنچه که از روز نخست طراحي کردم عمل کردم و اين رفتار من تا قبل از جام جهاني مطلوب بود. شايد کسي بگويد اگر از اين به بعد سختگيرانه رفتار کنم بهتر است. همان طور که گفتم مي‌توانيد از تمامي بازيکنان بپرسيد که آيا زماني بوده که من به آن‌ها پاسخ زشت يا سختگيرانه بدهم يا خير. اما با اين حال من براي هر نوع رفتارم محدوديت و خط قرمز هم دارم. خواهشم از همه اين است که گمراه نشوند و فکر نکنند که اين نتايج به دليل کيفيت نامناسب تيم بوده است. تيم‌هايي که ابرقدرت واليبال جهان هستند و حتي مدافع عنوان قهرماني در المپيک و يا جهاني هستند، اين امکان وجود دارد که به المپيک نروم و سهميه نگيرم. همان طور که گفتم بعد از نتيجه ما در دو بازي نخست جام جهاني، انگيزه بازيکنان از بين رفت چرا که آنها مي‌دانستند تنها دو تيم راهي المپيک مي‌شوند. اميدوارم تمامي کيفيت تيم ملي را بر اساس جام جهاني قضاوت نکنيم و نتايجي که پيش از آن رقم خورده بود و باعث شادي مردم شده بود را در نظر بگيرند.
او در ادامه درباره کمک‌هاي خود در تيم ملي و همچنين احتمال تغيير در کادر فني تصريح کرد: از لحظه نخست که من اعضاي کادر فني تيم را اعلام کردم از طرف رسانه‌ها و برخي افراد ديگر که پيگير بودند، سوابق دستيارانم مشکل اساسي بود. در جلسه امروز با آقاي داورزني در اين باره صحبت کرديم. تا زماني هم که نتايج تيم ملي خوب بود اين مساله عنوان نمي‌شد و شايد بتوان گفت که پوششي براي نواقصي بود که وجود داشت. اما وقتي اوضاع بد مي‌شود و نتايج نامناسب، اين نواقص ديده مي‌شود. در جلسه به اين نتيجه رسيديم که اگر قرار باشد من به کارم در تيم ملي ادامه بدهم که بسيار به آن خوش‌بينم آن نواقص را برطرف مي‌کنيم و شرايط مناسب در رابطه با کادر فني و نحوه رفتارم را اعمال مي‌کنم. بايد بگويم که نمي‌دانم چرا به زعم برخي کارشناسان شرايط دستياران من نامناسب نشان داده مي‌شد و انگار آن‌ها بمانند خاري در چشمان برخي بودند. چه آن زمان که مرحوم معدني دستيارم بود و چه زماني که آقاي رحماني در تيم بود. هميشه مي‌خواستم کساني به کادر فني اضافه شوند که دائم انتقاد مي‌کردند. از همان روز نخست بين من و فدراسيون ايران سوء تفاهمي وجود نداشت و تمامي همکاري‌ها به نحو احسن صورت مي‌گرفت و اگر بخواهيم به همکاري‌مان ادامه دهيم با همکاري هم نواقص را برطرف مي‌کنيم.
کواچ با تاکيد بر اينکه يکي از مهم‌ترين عوامل تزلزل ايران در جام جهاني ژاپن ذهنيت نادرست و همچنين انگيزه ناکافي بازيکنان بوده گفت: در رقابت‌هاي گذشته و همچنين ليگ جهاني واليبال هيچ کس از ابتدا نمي‌دانست که چه تيمي به فينال و يا دور بعد راه مي‌يابد. زماني که قبل از جام جهاني در دو ديدار تدارکاتي روسيه را پشت سر گذاشتيم. بازيکنان با خوش‌بيني مفرطي به جام جهاني نگاه کردند و فکر مي‌کردند مي‌توانند راحت به پيروزي برسند. در واقع در برابر آرژانتيني که در سال‌هاي گذشته ما مي‌توانستيم به راحتي شکست بدهيم مغلوب شديم. اينجا بحث انگيزه و ذهنيت نادرست رخ مي‌دهد که شايد بتوان گفت ما در اين زمينه دچار تزلزل شديم و نتوانستيم مسابقه‌ها را خوب شروع کنيم. با توجه به اينکه تنها دو تيم به المپيک مي‌رفتند و اينکه ما در ديدارهاي اول شکست خورديم، از آن پس انگيزه بازيکنان از بين رفت و ما در بازي‌هاي آساني به مانند کانادا و استراليا با دشواري مواجه شديم و بر خلاف آن در ديدار با تيم‌هاي قدرتمند بازي خوبي ارائه کرديم و اين نشان مي‌دهد که مشکل ذهني وجود داشت که بايد از اين پس روي آن کار شود و به روش صحيح اصلاح شود.
سرمربي تيم ملي درباره مقايسه عملکرد او و ولاسکو در تيم ملي واليبال گفت: من معتقدم در چارچوب حيطه کاري‌ام در ايران موفق بوده‌ام و کارهاي خوبي انجام داده‌ام. زماني که من از تيم پروجا بيرون آمدم اين اتفاق درباره جانشينان من رخ داد. کاستلاني سرمربي پروجا که نايب قهرماني دنيا را با لهستان در کارنامه داشت وقتي به نتايج خوبي نمي‌رسيد، مورد مقايسه و مواخذه قرار مي‌گرفت و همين براي او مشکل‌ساز شد. اين نشان ضعف و نقص يک مربي نيست بلکه يک رويه مرسوم است که اگر نتايج يک مربي بد باشد با مربي پيش از او مقايسه مي‌شود.
او در ادامه افزود: ولاسکو سطح واليبال ايران را يک مرحله بالاتر برد و من هم از ابتدا تلاش کردم در مسير او حرکت کنم و سعي‌ام بر اين بود که اين مسير متوقف نشود و يا ما به قبل بازنگرديم. به نظرم ما در اين مسير خوب گام برداشتيم و در حال حاضر مي‌توان گفت واليبال به عنوان ورزش اول کشور مورد توجه است. آنچه که بايد به آن توجه کرد اين است که ملي‌پوش بر اساس ميزان کار خود به چشم مي‌آيد و هر بازيکني با هر قابليتي تمرين نکند، به يک بازيکن مبتدي تبديل مي‌شود. ما با بازيکناني که در زمان خوليو ولاسکو هم حضور داشتند به نتايج خوبي رسيديم. اگر بخواهم براي وضعيتم مثالي بياورم بايد بگويم که فرگوسن حدود 20 سال در تيم منچستر مربيگري کرد و بعد از رفتن او مربيان خوبي به اين تيم آمدند اما آن نتايج تکرار نشد در حالي که بسياري از بازيکنان زمان او هم بودند. در نتيجه اين به معناي بد بودن مربيان جايگزين او يا بد بودن بازيکنان او نيست. زماني که به ايران آمدم و جايگزين ولاسکو شدم گفتم که ولاسکو يکي از بزرگ‌ترين مربيان واليبال دنياست و هر کسي که بخواهد راه او را ادامه بدهد و جايگزينش شود، غرور و افتخار بزرگي است. با حضور ولاسکو در ايران نقش ايران در نقشه جغرافيايي واليبال جهان گسترده‌تر شد و نام تيم بر سر زبان‌ها افتاد. من افتخار مي‌کنم که راه او را ادامه مي‌دهم و اصلا قصد مقايسه بين او و خودم يا هر کس ديگر را ندارم چون او خيلي بزرگ است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن