تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819466358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراهای دانش آموزی یکی از بهترین مدل ها برای پدافند غیرعامل است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شوراهای دانش آموزی یکی از بهترین مدل ها برای پدافند غیرعامل است مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل و برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی استان گفت : شوراهای دانش آموزی یکی از بهترین مدل ها برای پدافند غیرعامل است.
۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان ساعت 12:15

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رض خراسان رضوی ، سیدجواد حسینی صبح امروز در مراسم ویژه هفته پدافند غیرعامل و همچنین برگزاری هجدهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی استان که در مدرسه مصلی نژاد منطقه تبادکان مشهد برگزار می شد اظهار داشت: شوراهای دانش آموزی یکی از بهترین مدل ها برای پدافند غیرعامل است ، برگزاری این انتخابات در راستای اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است ، چون شکل نظام ما جمهوری اسلامی است و نظامی سیاسی بر پایه مشارکت واقعی مردم بر مبنای اسلام است و در قانون اساسی هم مشارکت مردم در سه سطح تبیین شده و تاکید فراوان بر روی آن شده است.
وی افزود: مربع چهارضلعی مجلس های دانش آموزی ، اولیا و معلمین در کنار پارلمان مدیران که امسال شکل می گیرد ، موجب می شود در آموزش و پرورش خراسان رضوی این ارکان مشارکتی به شکل مطلوبی در راستای موفقیت دستگاه تعیلم و تربیت در کنار ما حضور داشته باشند.
حسینی اظهار داشت : باتوجه به این که امسال شعارمان تعلیم و تربیت تمام ساحتی با ایجاد مدارس کیفی است و شش ساحت مدنظر سند تحول بنیادین مورد تاکید جدی ما قرار دارد، مدرسه ای را کیفی میدانیم که دانش آموز را در تمام ابعاد تقویت کرده و به حیات طیبه نزدیک کند و بر همین اساس اعتقاد داریم بهترین مدل تربیت سیاسی اجتماعی جدی گرفتن فعالیت های مکمل برای دانش آموزان است که حضور در شورای دانش آموزی مدارس یکی از مهمترین این فعالیت هاست.
این مقام مسئول اظهار داشت : پیگیری برنامه هایی مانند هر دانش آموز یک نقش ،هر دانش آموز یک تشکل و هر مدرسه یک‌ سرود ،جزو اهداف اصلی آموزش و‌پرورش خراسان رضوی است و در کنار این بر این باوریم که مهمترین تشکل برخاسته از مدرسه و دانش آموزان شوراهای دانش آموزی است ،امروز ۷۲۰ هزار دانش آموز در مدارس استان حق رای دارند و در ۱۰ هزار مدرسه بیش از ۸۰ هزار نماینده دانش آموزی انتخاب می‌شوند .
وی مشارکت ، نقش پذیری ، جامعه پذیری دانش آموزان را از نتایج مثبت برگزاری این انتخابات دانست و گفت : حضور در این عرصه آن ها را آماده حضور در انتخابات  مجلس شورای اسلامی که امسال برگزار می شود
می کند چرا که در بین این دانش آموزان حدود ۲۲۰ هزار رای اولی قادر خواهند بود در انتخابات اسفندماه شرکت کنند .
وی در بخش دیگری از صحبت های خود خطاب به مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان گفت : مدیران ما بویژه مدیران مدارس  که رهبران آموزشی  هستند باید شوراهای دانش آموزی را جدی تلقی کنند و به آن به چشم یک بخش تشریفاتی نگاه نکنند ، هدفمان از برگزاری این انتخابات، مشارکت واقعی دانش آموزان برای رسیدن به اهداف مدرسه کیفی است.
وی تصریح کرد: مدیران مدارس باید در نظام شورای مدرسه ۱۵ انجمن علمی ، فرهنگی ، هنری را  فعال کرده و دانش آموزان هم با اطلاع رسانی فعالیت های خود در سایت شورای دانش اموزی استان زمینه تجربه گردانی را فراهم کنند.
حسینی ادامه داد: امسال نظام پارلمانی دانش آموزی در استان تکمیل می شود و در تمام شهرستان ها و‌ مناطق استان مجلس دانش آموزی تشکیل می شود و در قطب های آموزش و پرورش استان هم این مجلس با حضور نمایندگان منتخب شهرستان ها تشکیل می شود.
حیدر خوش نیت مدیر آموزش و پرورش تبادکان هم در ابتدای این مراسم اظهار داشت : ‍پارلمان دانش آموزی ، معلمین و اولیا مثلث طلایی موفقیت آموزش و پرورش خراسان رضوی است و در منطقه تبادکان هم با جدیت به دنبال مشارکت جدی این سه بخش در اقدامات خود هستیم ‌.
وی ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل هم اظهار داشت : پدافند غیرعامل به دنبال مصون سازی درون زاست و شورای دانش آموزی یکی از مواردی ست که می تواند در این بخش هم موثر باشد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن