تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805625670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب جامع بافت تاریخی شیراز تدوین شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کتاب جامع بافت تاریخی شیراز تدوین شود
نماینده راهنمایان گردشگری استان فارس بر تدوین کتاب جامع بافت تاریخی شهر شیراز تأکید کرد.
به گزارش
کتاب جامع بافت تاریخی شیراز تدوین شود
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین حکمت‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست خبری فعالان گردشگری استان فارس با شهردار و اعضای شورای شهر شیراز با ابراز تأسف از اینکه شیراز با دارا بودن بیش از 370 هکتار بافت تاریخی کتاب جامعی درباره محلات، بناها و معرفی جامع این وسعت تاریخی ندارد اظهار داشت: بهتر است راهنمایان جوان و با تجربه در امر نگارش نخستین کتاب جامع بافت تاریخی به کار گرفته شوند.
 
نماینده راهنمایان گردشگری استان فارس تصریح کرد: مناسب است مانند برخی مشاغل در نامگذاری خیابان‌ها و معابر از رسته‌های شغلی گردشگری نیز استفاده شود.
 
وی با تأکید بر اینکه نخستین پارک گردشگری و صنایع دستی در شیراز به عنوان شیرازه فرهنگ و تمدن ایران اسلامی راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی و فرهنگی زیر پوشش شهرداری دارای ایستگاه دائمی راهنمایان شود و با توجه به اهتمام شهرداری در مالکیت و مرمت بناهای تاریخی، خانه‌ای به عنوان خانه گردشگر، راهنما و هنرهای بومی مشخص کرده و تغییر کاربری دهد.
 
نماینده راهنمایان گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه لازم است ایستگاه "از من بپرس" در بافت تاریخی شیراز ایجاد شود و در اختیار صنف راهنمایان گردشگری قرار گیرد، بیان کرد: برپایی نمایشگاه دائمی سالانه گردشگری شیراز ضرورت این شهر و استان است و شهرداری تنها مرجعی است که می‌تواند به داد گردشگری فارس برسد.
 
حکمت‌نیا با تبریک انتخاب علیرضا پاک‌فطرت به عنوان برترین شهردار در حوزه گردشگری کشور و تقدیر به واسطه ایجاد همدلی در این حوزه، بیان کرد: در استان فارس یک هزار و 20 نفر راهنمای گردشگری فعالیت دارند که 500 نفر کارشناس، 300 نفر کارشناس ارشد و 10 نفر در مقطع دکتری تحصیلات خود را به اتمام رسانده‌اند.
 
وی افزود: 50 نفر از مجموعه راهنمایان استان فارس در حال حاضر با عالی‌ترین مدراج و در کمیته‌های تخصصی گردشگری به عنوان مدرس دانشگاه و مراکز آموزش عالی در حال فعالیت هستند و تعدادی از اعضای انجمن راهنمایان به عنوان مشاور در حال خدمت هستند.
 
سلمان گورنگی، رئیس اتحادیه صنایع دستی استان فارس، نیز در این جلسه با بیان اینکه در مقوله صنایع دستی مشکلات زیادی در استان فارس وجود دارد، اظهار داشت: یکی از مشکلات، عدم همکاری اداره کل میراث فرهنگی است که اگر چه بارها این موضوع مطرح شده است اما به نتیجه نرسیده‌ایم و در این میان شهرداری با وجود آن که وظیفه نداشته بسیار بیشتر از متولی اصلی در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنایع دستی با ما همکاری کرده است.
 
هدایت فرهادی، رئیس اتحادیه میهمانپذیرداران استان فارس، نیز در این جلسه گفت: استان فارس 139 میهمانپذیر دارد که 121 میهمانپذیر در شیراز است و استان فارس پس از خراسان رضوی رتبه دوم کشور را دارد و تهران در رتبه بعد از فارس قرار گرفته است.
 
رئیس اتحادیه میهمانپذیرداران استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر گردشگری فعال شود شاید بحث مشکل اشتغال حل شود خاطرنشان کرد: مسئولان استان ما باید فکری کنند که وقتی تقاضایی در حوزه گردشگری می‌آید کار گروهی متمرکز با حضور تمام دستگاه‌های متولی و ذی نقش این تقاضا را بررسی کند و این گونه نباشد که صدور مجوز یک تا دو سال زمان ببرد.
 
فرهادی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز و شورای این شهر در زمینه گردشگری کمک بسیاری کرده‌اند، تصریح کرد: شیراز بهترین شورا در حوزه گردشگری در کشور را دارد چنان که نخستین شورا در کشور است که کمیسیون گردشگری تشکیل داده و وارد هر مشکلی که در این حوزه بوده شده و گاه حتی ما کوتاهی کرده و اعضای شورا اصرار به بازدید و پیگیری داشته‌اند.
 
وی با بیان اینکه استان فارس در حوزه میهمان‌پذیرها نیز شاید در کشور اول باشد عنوان کرد: وقتی مسئولان کشوری به شیراز سفر می‌کنند نباید آنها را تنها به صحن احمدی و حافظیه و بلوار چمران برد بلکه باید 30 متر در عمق بافت قدیم را به آنان نشان دهیم تا برای حل مشکلات کاری کنند.
 
انتهای پیام/ز



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

کلیسای طادیوس با سنگ های سیاه+عکس
شناسایی 12 متخلف تعرض به میراث فرهنگی در باشت
پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع) از مهم‌ترین اولویت‌های قزوین
گردشگری، صنعت و معدن و فرهنگ و هنر ظرفیت های گردشگری تکاب
کاوش باستان شناسی مترو اصفهان ادامه دارد





۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن