تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814802693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقلال با كرار يك امتياز عقب است!


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



استقلال با كرار يك امتياز عقب است!
روز نو : بدون شك يكي از پررنگ‌ترين حاشيه‌هاي استقلال در فصل جاري، مساله چگونگي استفاده از جاسم كرار بوده است. بازيكن عراقي كه كيفيت بالايي دارد، سال گذشته تحت امر امير قلعه‌نويي بود و اتفاقا كم هم حاشيه درست نكرد. با اين وجود وقتي پرويز مظلومي روي نيمكت آبي‌ها برگشت، ترجيح داد به‌رغم همه اين مسايل همچنان جاسم را نگه دارد. همان زمان نقل قول معروفي از او منتشر شد با اين مضمون كه: «ديگر نگران نباشيد، از اين به بعد كرار با من!» گذشت زمان اما ثابت كرد عوض كردن هافبك عراقي كار چندان آساني نيست، به ويژه كه ساختار نامنظم باشگاه استقلال به اندازه كافي بهانه دست او مي‌دهد كه دچار بي‌نظمي شود. كرار امسال شايد پرحاشيه‌ترين فصل حضورش در فوتبال ايران را گذراند و حتي چند نوبت تا مرز اخراج هم پيش رفت. با اين همه، همچنان پرويز مظلومي به عنوان حامي اول و آخر او در باشگاه پشتش ايستاده و اجازه صدور رضايتنامه وي را نمي‌دهد. خيلي‌ها بر اين باورند كه مظلومي به سود كرار جاسم تبعيض قائل مي‌شود. به عنوان مثال همين امروز كه قرار است استقلال با سپاهان بازي كند، آرش برهاني به دلايل نامشخص حتي در فهرست 18 نفره آبي‌ها هم قرار نگرفته، اما كرار به اصفهان رفته و هيچ بعيد نيست بازي هم به او برسد!
نقل قول تاييد نشده
در آخرين بازي استقلال برابر استقلال صنعتي خوزستان، كرار جاسم باز هم نمايش خوبي ارايه نكرد. در همان دقايق كوتاهي كه او در زمين بود، بيشتر توپ‌هايش لو رفت و همين مساله اعتراض برخي از هواداران و منتقدان را به دنبال آورد. شگفتي بزرگ اما بعد از سوت پايان مسابقه بود؛ جايي كه از قول كرار جاسم نوشتند: «باشگاه استقلال بازيكن مجاني مي‌خواهد و من چنين بازيكني نيستم. تا وقتي پولم را ندهند خوب بازي نمي‌كنم!» اين اظهارنظر كه حتي صبح روز بعد روي جلد يكي از روزنامه‌هاي ورزشي هم رفت، تاييد يا تكذيب نشد، اما بديهي است كه انباشت اين حواشي روي هم، ادامه حضور كرار در استقلال را پرهزينه‌تر و غيرقابل تحمل‌تر خواهد كرد. حالا خيلي‌ها چشم دوخته‌اند به دو بازي حساس استقلال برابر سپاهان و پرسپوليس و مي‌خواهند ببينند كرار در اين مسابقات چه كيفيتي ارايه خواهد داد؟
آمار نااميدكننده كرار
از 9 مسابقه اين فصل استقلال در ليگ برتر، كرار جاسم در 5 بازي حاضر بوده كه البته حضور او در هيچكدام از اين ديدارها 90 دقيقه‌اي نبوده؛ آنچه بيش از هر چيز ديگري مربوط به فيزيك نامناسب جاسم و اضافه وزن عجيب و غريب او بوده است. نكته جالب‌تر اما به نتايج استقلال در حضور و در غياب كرار مربوط مي‌شود؛ آنجا كه به نظر مي‌رسيد آبي‌پوشان بدون هافبك عراقي نتايج بهتري گرفته‌اند. استقلال در غياب كرار از 4 بازي 10 امتياز گرفته، در حالي كه با كرار از 5 بازي تنها موفق به كسب 8 امتياز شده است. مقايسه ميانگين امتيازگيري استقلالي‌ها از اين دو نوع بازي، نشان مي‌دهد آنها با هافبك حاشيه‌سازشان 9 دهم امتياز عقب‌تر از زماني هستند كه او بازي نمي‌كند! اين پايين مي‌توانيد آمار كرار در فصل جاري را ببينيد:
سياه‌جامگان، 80 دقيقه، دو بر يك به نفع استقلال
ملوان، 32 دقيقه، دو بر صفر به نفع استقلال
ذوب‌آهن، 13 دقيقه، دو بر صفر به نفغ ذوب
راه‌آهن، 77 دقيقه، سه بر سه مساوي
استقلال صنعتي، 30 دقيقه، يك بر يك مساوي
استقلال با كرار: 5 بازي، 8 امتياز، ميانگين: 1.6 امتياز
استقلال بدون كرار: 4 بازي، 10 امتياز، ميانگين: 2.5 امتياز
 
قدرت رقبا
طبيعي است كه در اين مقايسه بايد قدرت رقبا را هم لحاظ كرد. اگر جايگاه امروزي حريفان استقلال در جدول رده‌بندي را ملاك قرار بدهيم، بايد گفت تيم‌هايي كه استقلال در حضور كرار با آنها بازي كرده تا حدودي قدرتمندتر بوده‌اند، هرچند وضع بسياري از تيم‌ها در جدول هنوز «حقيقي» نيست و نمي‌تواند قدرت واقعي آنها را نشان بدهد. اعداد داخل پرانتز رتبه تيم‌ها را نشان مي‌دهد.
بازي‌هايي كه كرار حضور داشته: سياه‌جامگان (14)، ملوان (8)، ذوب‌آهن (4)، استقلال صنعتي (3)، راه‌آهن (12)، ميانگين 8.2
بازي‌هايي كه كرار حضور نداشته: استقلال اهواز (15)، نفت تهران (13)، گسترش فولاد (9)، پديده (7)، ميانگين 11
 
دفاعيات كرار
در طول هفته‌هاي اخير حرف و حديث‌هاي زيادي وجود داشته در مورد اينكه برخي از بازيكنان استقلال زياد نظر مثبتي روي كرار ندارند و از پرويز مظلومي به خاطر امتيازات بيش از حدي كه به او مي‌دهد گله‌مند هستند. حتي يكي از رسانه‌ها مدعي شده بود بازيكنان سر تمرين به كرار طعنه زده‌اند كه: «باز هم بي‌نظمي كن و برو عراق تا در دربي فيكس شوي!» حالا اما هافبك عراقي از خودش دفاع كرده و مي‌گويد هم‌تيمي‌هايش چنين حسي نسبت به او ندارند. بخشي از مصاحبه ديروز كرار با خبرگزاري تسنيم را بخوانيد: «اصلا این‌طور نیست. اگر احساس می‌کردم که بازیکنان چنین حسی دارند، لحظه‌ای در استقلال نمی‌توانستم دوام بیاورم. هر بازیکنی برای خودش مشکلی دارد که من امیدوارم برطرف شود. من دنبال حق خودم هستم و نمی‌خواهم حق کسی را بگیرم. نمی‌دانم بازیکنان ایرانی چقدر صبر دارند، ولی در مورد خودم باید بگویم که یک بازیکن خارجی هستم و وقتی از کشورم دور می‌شوم، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنم. اینکه توقع داشته باشم باشگاه به تعهداتش عمل کند، چیز عجیبی نیست. هیچ بازیکنی در استقلال نسبت به من بدبین نیست و من هم نسبت به کسی بدبین نیستم. من از جو تیم راضی هستم.»






تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن