تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819365420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأکيد وزير خارجه عربستان بر تشکيل شوراي انتقالي در سوريه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تأکيد وزير خارجه عربستان بر تشکيل شوراي انتقالي در سوريه
کد خبر: ۵۴۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ - 25 October 2015


به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط از ریاض ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی تشکیل شورای انتقالی در سوریه بدون حضور بشار اسد رئیس جمهور این کشور را خواستار شد .


عادل جبیر شنبه شب گفت :« برای حل سیاسی بحران سوریه باید یک شورای انتقالی با هدف تصدی قدرت در این کشور تشکیل شود و بشار اسد نباید در آینده سوریه جایگاهی داشته باشد ».


جبیر پس از دیدار با جان کری وزیر امور خارجه سوریه که به ریاض سفر کرده است ، گفت :« با کری درباره موضوعات مهم منطقه از جمله بحران سوریه گفتگو کردم و ریاض و واشنگتن دیدگاه مشترکی درباره لزوم دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه مبتنی بر مفاد توافقنامه ژنو یک ، تشکیل شورای انتقالی در سوریه به جای نظام فعلی این کشور ، حفط نهادها و موسسات دولتی و تدوین قانون اساسی جدید این کشور دارند ».


وزیر امور خارجه عربستان سعودی درباره ایران و نقش آن در منطقه گفت :« ما امیدواریم ایران عاملی برای حمایت از ثبات و آرامش در منطقه باشد نه عامل شرارت و بی ثباتی ».


عادل جبیر ادعا کرد ایران حامی تروریسم است و در امور داخلی کشورهای منطقه مداخله منفی می کند و از نظر من ایران کشوری اشغالگر است که اراضی عربی سوریه اشغال کرده است .


وزیر امور خارجه عربستان درباره پرونده فلسطین گفت باید تصمیمات فوری و قاطعی درباره توقف حملات و تعرضات نظامیان صهیونیست علیه فلسطینی ها گرفته شود .


گفتنی است عادل جبیر به منظور دیدار با سامح شکری همتای مصری خود امروز وارد قاهره می شود .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن