واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام گفت: در شب عاشورای حسین با صدای رسا می گویم خدا هدایت کند کسانی را که ما وقتی از آزادی دفاع می کنیم بحث آزادی بی بند و باری را بارمان می کنند.آنچه ما می گوییم و آنچه ما می خواهیم را از زبان ما بشنوید نه از زبان مخالفان و رقیبان ما. به زبان امروز هدف حسین(ع) امنیت اجتماعی، آزادی ابراز عقیده،آزادی مطبوعات، آزادی نقد حاکمیت و آزادی نقد هر کس و هر نهادی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران حجت الاسلام والمسلمین هادی غفاری که در مراسم شب عاشورای حسینی در حسینیه دارالزهرا تهران با قرائت خطبه ای از حضرت علی(ع)تصریح کرد: ایشان می فرمایند عمده مردم در این روزگاران چهار گروه شده اند. اول گروهی که اگر دست به فساد نمی زنند به این دلیل است که روحشان ناتوان، شمشیرشان کُند و امکانات مالی در اختیار ندارند. این گروه اگر فساد نمی کنند برای این است که آبی پیدا نمی کنند تا شنا کنند. گروه دوم آنانند که شمشیر کشیده و شر و فسادشان را آشکار کرده اند، لشکرهای پیاده و سوار خود را گرد آورده و خود را آماده کشتار دیگران کرده اند و دین را برای به دست آوردن دنیایشان تباه کردند که یا فرمانده یا رئیس گروهی شوند یا به منبری رفته و خطبه بخوانند. وی ادامه داد: گروه سوم کسانی هستند که با اعمال آخرت دنیا را طلب می کنند و با اعمال دنیا آخرت را، خود را متواضع و کوچک جلوه می دهند و گام های ریاکارانه و کوتاه بر می دارند، دامن خود را جمع کرده و خود را همانند و هم شکل مؤمنان واقعی می آلایند و پوشش الهی را وسیله نفاق و دو رویی و دنیا طلبی خود قرار می دهند.گروهی هم هستند که با پستی، ذلت و فقدان امکانات از به دست آوردن قدرت محروم مانده اند و خود را اینک به زیور قناعت آراسته اند و لباس زاهدان را پوشیده اند آنان هرگز در هیچ زمانی از زاهدان راستین نبوده اند. اما زبانشان و تعریفشان از خود تعریف انسان های زاهد و مؤمن است. عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام افزود:اما در این میان گروهی اندک به نام «خدا جویان »باقی مانده اند که یاد قیامت چشم هایشان را بر همه چیز فرو بسته است و ترس رستاخیز اشک هایشان را جاری ساخته است، برخی از آنها از جامعه رانده شده و تنها زندگی می کنند و برخی دیگر ترسان و سرکوب شده، لب فرو بسته اند و سکوت اختیار کرده اند و برخی دیگر گریان و درد ناک هستند که تقیه و خویشتن داری، آنان را از چشم مردم انداخته است.دهان هایشان بسته و قلب هایشان مجنون است؛ آنقدر نصیحت کرده اند که خسته شده اند و از بس سرکوب شده اند ناتوانند و چندان که کشته دادند انگشت شمار شده اند. حجت الاسلام والمسلمین غفاری ادامه داد: این تحلیل علی (ع) از جامعه دوران خود است. در چنین شرایطی حسین(ع) آمده است. شناخت ما از حسین چگونه است؟ حسین امام است؛ پسر فاطمه و پسر علی است؛ اما چه کسی می تواند با آرامش، طمأنینه، عرفان بالا اما گستاخ و صریح، آشکار و نترس و غیر قابل تهدید،فریب و خرید در نهایت امید و باور به پیروزی شجاع و قدرتمندانه اقدام کند. او همچنین از این طایفه ای است که به لحاظ روحی و ذهنی در مکتب پیامبر و علی (ع) شکل گرفته است. هادی غفاری خاطرنشان کرد: این تمام پاسخی است که حسین(ع) به تاریخ، انسان ها، دیروز و امروز و فردای همه ما و شما می دهد.حسین(ع)می گوید: خداوندا برای این آمده ام که تا اول دین را که توسط نظام حاکم به بیراهه رفته است به مسیر اصلی خود برگردانم.دوم آمده ام جامعه ای را که به سمت فساد مالی، اخلاقی، سیاسی، شخصیتی و... رفته است را اصلاح کنم. سوم این که بعد از برگرداندن دین به مسیر اصلی خود و اصلاح جامعه برای بندگانت امنیت به ارمغان آورم.حسین(ع) دغدغه امنیت مردم را دارد.حسین نمی گوید آمده ام تا برای شیعه، مسلمانان، اهل کتاب و موحدان امنیت و آزادی بیاورم. او می گوید برای هر کس که انسان است و مورد ظلم قرار گرفته است. یعنی دفاع از مظلوم از هر قوم و دین و جنسیتی؛ یعنی امنیت برای تمام جامعه یعنی آزادی، یعنی آزادی، یعنی آزادی. همچنین وی متذکر شد: علی (ع) در نامه ای به فرماندارش نوشت:به مال هیچکسی نظر نداشته باش، مردم باید در نظام ما امنیت مطلق داشته باشد چه مسلمان باشند چه ملحد، هرکس که شهروند این نظام است با هر کیش و آیینی هویت و حیثیتش در نظام ما باید محفوظ باشد، مگر آن که بر روی ما شمشیر کشیده باشد. وی همچنین با بیان اینکه مولا علی(ع) به امت خود فرمود:مرا بر شما حقی است؛ اول آن که بر بیعت خود وفادار باشید و دوم مرا نقد و نصیحت کنید، اگر مرا نقد نکردید حق مرا ضایع کرده اید، گفت: علی(ع) کسی است که خودش اپوزیسیون خودش است.
شنبه ، ۲آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مردم سالاری]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]