واضح آرشیو وب فارسی:راسخون: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت : «بصیرت بخشی» در هر جامعه ای نیازمند نقش خواصی است که با شجاعت توان نشان دادن مسیر حق را به جامعه و تحمل دشواری ها و ناملایمات را داشته باشند. به گزارش راسخون به نقل از فارس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی، در مجمع بزرگ رزمندگان بهداری دفاع مقدس و هیات خیریه امدادگران عاشورا که به مناسبت سوگواری عزای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار شد، گفت: معرفت و بصیرت نسبت به قیام عاشورا رمز محشوری با ابا عبدالله الحسین(ع) است و عزاداری امام حسین علیه السلام از راه های تقرب به خداوند است. صفوی افزود: از ابتدای خلقت مصیبت های زیادی دامن انسان ها را گرفته است اما جنس و عظمت مصیبتی که بر امام حسین (ع) و یارانش وارد آوردند، قابل مقایسه با هیچ اتفاقی نیست و این رویداد در نوع خود بی همانند است. وی با اشاره به شرایط و زمان شکل گیری قیام عاشورا گفت: نگاهی به شرائط زمانی قیام عاشورا تداعی کننده این سئوال است که چگونه جامعه ای که عاشق پیامبر (ص) در چند دهه بودند، اینچنین به عصیان و تباهی پیش می روند که سر از تن امام حسین (ع) و یارانش جدا کردند و این سنگدلی نسبت به شخصیت های مهم و تاثیر گذار مذهبی آن روزگار از کجا نشات گرفته است؟ این مسئول هیات امنای خیریه امدادگران عاشورا همچنین تاکید کرد: باید مراقب بود و از عاشورا درس گرفت که مبادا در گذر زمان دچار تغییر و تحولات در فکر و عمل خود گردیم و این تحولات انسان را به مرور از مسیر عاقبت به خیری دور کند. سید یحیی رحیم صفوی با اشاره به ریشه شرارت ها و زشتی ها گفت: ریشه تمام شرارت ها و بدهی ها، جهالت انسان است و آثار جهالت انسان است که در دنیا و آخرت گریبان انسان را می گیرد. صفوی افزود: شرافت و کرامت انسانی در علم و بهره گیری از عقل است، یعنی تعقل و خردورزی است که می تواند خلافت انسان را تثبیت کند و نادانی بزرگترین مصیبتی است که گریبان یک جامعه را خواهد گرفت و این مصیبت می تواند منجر به ضربه و مصیبت بزرگتری بر پیکره دین شود و خردورزی در اعمال و رفتار می تواند انسان را از جهل دور کند. وی ادامه داد: انحرافات جامعه اسلامی پس از حضرت رسول(ص) ناشی از عدم تشخیص حق و باطل و نقصان ایمان در باور حق و حقیقت و دنیا پرستی و مقدم دانستن دنیابر آخرت بود. به نظر می رسد جامعه آن روز مکه و مدینه دارای اطلاعات کافی بود، اما نقصان و فقر عمده آنها نشات گرفته از عدم بهره گیری قدرت بصیرت سیاسی و خردورزی بود که منجر به پیدایش چنین رویداد عظیمی و ذلت و تباهی جامعه آن روز شد. سید یحیی رحیم صفوی افزود: قطعا انسان های بسیاری درآن زمان امام حسین (ع) را می شناختند و می دانستند که حق با امام حسین (ع) است، اما دنیا دوستی دنیا پرستان و ضعف در ایمان آنها باعث شد تا در مقابل آن حضرت قرار بگیرند و گذشت زمان، موضوعی بود که در طول چند دهه انسانهای مجاهد و متعبد را به انسان های راحت طلب، دنیا زده و اسیر جذابیت های ظاهری، تبدیل کرده بود. انسانهایی که پس از گذشت چند دهه به دوران جاهیلت بازگشتند. * خواص وظیفه صیانت از هر جامعه ای در مقابل انحرافات را عهده دار هستند دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به ضرورت حفاظت و مراقبت از رفتارهای جامعه در طول زمان، گفت: بایستی رفتارهای هر جامعه ای مورد مراقبت و حفاظت قرارگیرد تا جوامع مختلف دچار انحرافات و تغییرات نشوند و وظیفه صیانت از جوامع در مقابل انحرافات، به عهده خواص جامعه است، بصیرت بخشی در هر جامعه ای نیازمند نقش خواصی است که با شجاعت توان نشان دادن مسیر حق و درست به جامعه را داشته باشند و این گروه بایستی تحمل دشواریها و ناملایمات را داشته باشند. سرلشگر سید رحیم صفوی با اشاره آفت خواص جامعه اسلامی پس از رحلت حضرت رسول (ص)، گفت: دنیادوستی و روحیه راحت طلبی آفت خواص جامعه پیامبر پس از رحلت ایشان شد و باعث سلب جرات و جسارت لازم در پایداری در مسیر حق شد. صفوی با اشاره به حرکت شیفتگان امام حسین (ع) و آزادیخواهان جهان در پایداری ودر مسیر حق و عدالت، گفت: مقاومت در همه زمینه ها می تواند از درس های بزرگ قیام عاشورا باشد که نتیجه آن پیروزی در میدان های مختلف است و درس ها و عبرت های حادثه عاشورا، امروز بایستی الگو و راهگشای انسانهای آزادیخواه و آزاده سراسر جهان باشد. * اتفاقی که در در برخی از کشورها ی منطقه شاهد آن هستیم ، پرتویی از آموزه های عاشورایی است وی افزود: امروز کشتی نجات امام حسین (ع) نجات دهنده جمعیت کثیری از شیفتگان آن حضرت است که در طوفان های مواج این دنیا عاشقانه در طی مسیر حق و حقیقت هستند و بی شک حادثه عاشورا محدود به زمان و مکان خاصی نیست و این فرهنگ و حادثه در طول زمان با انسانها حرکت می کند. اتفاقی که در شرایط امروز در برخی از کشورها ی منطقه شاهد آن هستیم، پرتویی از آموزه های عاشورایی است. صفوی در ادامه با اشاره به ضرورت درک صحیح از حادثه عاشورا و تطبیق آن با شرائط روز هر جامعه ای گفت: ایمان به خداوند و بصیرت سیاسی نیروی محرکه مقاومت است و ایمان به هدف و صبر و استقامت در راه رسیدن به هدف برپایه تقوای الهی شکل می گیرد و شور حسینی، یعنی خواستن، یعنی حرکت و شعور آن یعنی معرفت در طی مسیر و اردات به امام حسین (ع)، یعنی بایستی شور و شعور توامان نسبت به ولایت و رهبری جامعه اسلامی داشت. وی در پایان با اشاره به نقش رهبری هر جامعه ای در جلوگیری از انحرافات گفت: جامعه ای که فاقد رهبری متقی و شجاع باشد توسط گروه ها قدرت طلب سیاسی دچار انحراف می شود. /2759/
شنبه ، ۲آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]