واضح آرشیو وب فارسی:دانا: کسی که می خواهد در این دنیا و سرای آخرت با امام حسین (ع) باشد، باید که درون و برون خود را به رفتار خدایی تزیین کند و جلوه های زیبای عاشورا را در وجود خود بپروراند و در دانشگاه معرفت و بصیرت کربلا، نمره قبولی را کسب نماید.به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صاحب نیوز؛ در فراز دیگری از زیارت قدسی عاشورا میخوانیم ((اَن یجعلنی معکم فی الدنیا و الاخره و اَن یثبت لی عندکم قدم صدق فی الدنیا و الاخره))و مرا در دنیا و آخرت با شما قرار دهد و در دو عالم به مقام صدق و صفای با شما مرا ثابت بدارد. نکته اول : رمز با حسین بودن یکی از نکات زیبای این زیارت این است که زائر را به سویی هدایت می کند که اوج لذّت عبودیّت و رستگاری در آن سوی جا گرفته است. یعنی با حسین (ع) بودن، هم در این دنیا و هم در سرای آخرت. و این همان چیزی است که ره یافتگان طریق معرفت، همواره در مسیر رسیدن به آن می باشند. البته این کار اسانی نیست. کسی که می خواهد در این دنیا و سرای آخرت با امام حسین (ع) باشد، باید که درون و برون خود را به رفتار خدایی تزیین کند و جلوه های زیبای عاشورا را در وجود خود بپروراند و در دانشگاه معرفت و بصیرت کربلا، نمره قبولی را کسب نماید. در این خصوص، در بند «اللهم اجعلنی محیای محیا محمّد و آل محمّد» در قالب نکته، توضیح داده ایم و در این جا به یک حدیث اکتفا می کنیم. در روایتی از امام صادق (ص) می خوانیم : چون روز قیامت شود، منادی فریاد کشد؛ زائران حسین (ع) کجایند؟ جمع بسیاری که جز خدای عزّ و جل آنها را شماره نتواند، از جا برخیزند، خدا فرماید : برای چه قبر حسین (ع) را زیارت کردید؟ گویند پروردگارا، برای دوستی رسول خدا و به خاطر علی (ع) و فاطمه (س) و دلسوزی آنچه بر او رسید. به آنها گفته می شود : اینها محمّد و علی و فاطمه و حسن و حسین هستند، به آنها بپیوندید. شما با آنان هم درجه باشید، به لوای رسول خدا (ص) پیوندید و در سایه آنان باشید که بر دست علی (ع) است. تا همه به بهشت در آیند و آنها در اطراف لوا از جلو و راست و چپ بر آیند. نکته دوم : حسینی شدن و حسینی مردن نکته بسیار مهمی که در این فراز از زیارت، امام محمّد باقر به آن اشاره نموده این است «حسینی شدن و حسینی مردن» دو مقوله است چرا که خیلی از افراد در ابتدا، کنار پیامبر (ص) بودند و در کنار آن حضرت در سخت ترین شرایط جنگیدند و شمشیر زدند، امّا بعد از پیامبر (ص) راه مستقیم را رها کرده و به شیطان و شیطان صفتان پیوستند. مانند طلحه و زبیر همچنین، در دوران امامت امام علی (ع)، افراد زیادی بودند که در کنار آن حضرت بودند و یاران نزدیک به حساب می آمدند، اما بعد از گذشت زمانی تغییر موضع دادند و در مقابل آن حضرت ایستادند و جنگیدند، مانند خوارج، و عده دیگر نیز، بعد از شهادت آن حضرت تغییر موضع دادند. و بعضی از آنها نیز در کربلا و مقابل امام حسین (ع) بودند و با آن حضرت جنگیدند. مانند شمر (لعنه الله). پس باید توجّه داشت، ممکن است عده ای در مقطعی از زمان حسینی بشوند و در طوفان امتحانات الهی دوام نیاورند و به همین جهت در دو قسمت زیارت از حق تعالی به طور صریح، لفظ با حسین (ع) بودن، در این دنیا و سرای آخرت را می خواهیم. البته از این هم نباید غافل شد اگر کسی در دلش نور امام حسین و ائمه (ع) بتابد، دیگر هیچ طوفانی او را از صراط مستقیم منحرف نمی کند. __________ محمد مرادی
شنبه ، ۲آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: دانا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]