تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819900446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت هاي نفتي روسيه مايل به مشارکت در حوزهاي نفتي ايران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شرکت هاي نفتي روسيه مايل به مشارکت در حوزهاي نفتي ايران
موضوع برنامه«نفت دربرابر کالا» به سال 2014 بر می گردد که روسیه و ایران درباره آن در این سال گفتگو کرده بودند و به یک توافقنامه مقدماتی نیز رسیده بودند. از همین رو ، به نظر می رسد در این دیدار نواک از ایران، دوباره در همین باره بین مسئولان ایرانی و روسیه گفتگو صورت گیرد و تاریخی برای امضای نهایی آن تعیین شود.
کد خبر: ۵۴۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸ - 22 October 2015


شرکت های نفتی روسیه مایل به مشارکت و فعالیت در حوزهای نفتی ایران به ویژه پارس جنوبی و اناران هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در تاریخ 21 اکتبر رهسپار ایران می شود تا درباره همکاری دو کشور روسیه و ایران در زمینه های نفتی رایزنی کند. کارشناسان گمانه زنی می کنند که وزیر انرژی روسیه با مسئولان ایرانی درباره قرارداد« نفت در برابر کالا » گفتگو کند.

امید شکری ، کارشناس امور مربوط به نفت و انرژی در این باره می گوید طرح دو جانبه«نفت در برابر کالا» و مشارکت شرکت های نفتی روسی دربهره برداری از میادین نفتی پارس جنوبی موضوع اصلی گفتگوی وزیر انرژی روسیه با مسئولان ایران در دیدار روز 21 نوامبر نواک را تشکیل می دهد.

این کارشناس نفتی ایرانی در همین باره گفت شرکت های نفتی روسی قرار است به طور فعال در بهره برداری از حوزه های نفتی پارس جنوبی مشارکت جویند.

شرکت نفتی لوک اویل تا سال 2011 در حوزه نفتی اناران در جنوب غربی ایران فعالیت داشت اما بعد از آنکه صنعت نفت ایران مورد تحریم های بین المللی قرار گرفت فعالیت های خود را در این منطقه متوقف کرد.

شکری گفت روسیه به عنوان یک قدرت نفتی جایگاه مهمی برای ایران دارد. گازپروم و لوک اویل خواستار مشارکت در بهره برداری از حوزه نفتی پارس جنوبی و اناران شده اند چون قبلا این دو شرکت در این دو منطقه سرمایه گذاری کرده اند و آشنایی لازم با منطقه دارند. لوک اویل در نظردارد به ایران در افزایش تولید نفت کمک کند.

موضوع برنامه«نفت دربرابر کالا» به سال 2014 بر می گردد که روسیه و ایران درباره آن در این سال گفتگو کرده بودند و به یک توافقنامه مقدماتی نیز رسیده بودند. از همین رو ، به نظر می رسد در این دیدار نواک از ایران، دوباره در همین باره بین مسئولان ایرانی و روسیه گفتگو صورت گیرد و تاریخی برای امضای نهایی آن تعیین شود.

در ماه آوریل امسال ، کرملین اعلام کرد ایران و روسیه برنامه نفت در برابر کالا را اجرا کرده انداما کارگزاران بازار اعلام کرده اند این قرار داد فعلا به اجرا در نیامده است.

خبرگزاری رویترز در مطلبی در همین باره نوشته بود گفتگو های بین روسیه و ایران درباره نفت در برابر کالا از یک سال پیش آغاز شد که ارزش تقریبی آن نیز حدود 20 میلیارد دلار برآورد شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن