تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804774288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد دانش بنيان در حوزه فناوري اطلاعات بايد گسترش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۳۵ب.ظ)
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: اقتصاد دانش بنيان در حوزه فناوري اطلاعات بايد گسترش يابد موج - معاون دولت و مجلس وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: اقتصاد دانش بنيان در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات بايد در کشور گسترش يابد و به توليد محتوا و نرم افزار بپردازد.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي براري در مراسم توديع و معارفه مديران کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان زنجان افزود: زنجان در حوزه فناوري اطلاعات بسيار غني است و بايد از توان آن براي اجراي برنامه‌ها استفاده کرد.
وي يادآور شد: امروز مهم‌ترين بحث در حوزه فناوري اطلاعات موضوع اقتصاد مقاومتي است که مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز قرار دارد.
براري اظهار کرد: در زنجان براي تبديل کردن اين استان به قطب IT و الکترونيک کشور، دو شاخص بسيار مهم از جمله توسعه زير ساخت‌ها و بهره گيري از توان نيروي انساني وجود دارد.
معاون دولت و مجلس وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: کشور براي تبديل اين استان به قطب آي و تي و الکترونيک، سه موضوع در دستور کار قرار داده است که بر اساس آن بايد شرکت‌هاي دانش بنيان توسعه يابد، محتواي مورد نياز توليد شود و خدمات الکترونيک مبتني بر نياز زنجان در حوزه‌هاي مورد نياز گسترش پيدا کند.
وي خاطرنشان کرد: سهم حضور ايران در بازار اقتصاد فناوري اطلاعات در جهان در سال 2012 به دو هزار و 650 ميليارد يورو مي‌رسيد.
براري با بيان اينکه در اواخر سال 2015 اين رقم به سه هزار و 500 ميليارد يورو رسيده است، ادامه داد: سهم بخش مخابرات از اين درآمد در زمان حاضر به 60 درصد و بخش فناوري اطلاعات به 40 درصد مي‌رسد.
معاون دولت و مجلس وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در آينده بايد سهم مخابرات به کمتر از 20 درصد و بخش فناوري اطلاعات به بيش از 80 درصد برسد.
وي افزود: اين بدان معناست که اقتصاد به سمتي برود که فناوري اطلاعات و توليد نرم افزار ايران حضور پررنگ‌تري در بازار جهاني داشته باشد.
براري يادآورشد: ايران يک درصد جمعيت جهان، يک درصد توليد علم و يک درصد توليد جهان را به خود اختصاص داده است و اين سهم در اقتصاد و توليد فناوري اطلاعات جهاني نيز بايد به بيش از يک درصد برسد.
معاون دولت و مجلس وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در سال 2012 ما 26.5 ميليارد يورو از اقتصاد جهاني را به خود اختصاص داده‌ايم در حالي که اين رقم امروز به 35 ميليارد يورو رسيده است.
وي تاکيد کرد: در صورتي که ايرانيان قصد حفظ همان بازار 26.5 ميليارد يورويي را داشته باشند مي‌توانند به بازار 100 هزار ميليارد توماني دست يابند که 80 درصد آن هم اکنون متعلق به مخابرات و 20 درصد مختص بخش فناوري اطلاعات است.
براري اظهار کرد: سهم زنجان از اين 26.5 ميليارد يورو (معادل 100 هزار ميليارد تومان) 400 ميليارد تومان است.
معاون دولت و مجلس وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه زنجان صاحب بيش از 850 هزار خط تلفن همراه اول و 350 هزار خط ايرانسل است که معناي نفوذ بيش از 100 درصدي موبايل در اين استان را مي‌دهد.
برابري اين ميزان تلفن همراه را به معناي درآمد بيش از دو ميليارد توماني در ماه براي اين استان عنوان و بر لزوم توليد خدمت برابر با اين ميزان درآمد تاکيد کرد.
معاون دولت و مجلس وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: آمار کنوني در جهان نشان مي‌دهد که ميزان درآمد حاصل از توليد سخت افزار در جهان کاهش و درآمد حاصل از توليد نرم افزار و خدمت الکترونيک افزايش يافته است.
وي بر لزوم حرکت به سوي توليد نرم افزار و خدمت الکترونيک در کشور تاکيد کرد و از بالا بودن سرعت حرکت ايرانيان در اين عرصه جهاني خبر داد.
برابري ادامه داد: تداوم روند کنوني حرکت ايرانيان در توليد نرم افراز مي‌تواند ايران را تا سال 2020 در زمره 10 کشور نخست توليد کننده نرم افزار قرار دهد.
معاون دولت و مجلس وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: 17 درصد از چهار ميليون دانشجوي کشور در رشته فناوري اطلاعات و کامپيوتر و نرم افزار تحصيل مي‌کنند و اين ميزان نشان دهنده وجود استعداد و توانمندي بالاي ايران در حوزه نيروي انساني است.
در پايان اين مراسم وحيد فرخي به عنوان مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان زنجان معرفي و از خدمات مرتضي شهامي مديرکل قبلي اين اداره تقدير شد.
شهامي پيش از اين مديرکل دفتر فناوري اطلاعات استانداري زنجان و قبل از آن نيز کارمند شرکت مخابرات بود.
فرخي نيز از شرکت برق منطقه اي به اين اداره کل راه يافته است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن