تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820358244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلاتکليفي سازمان حمايت بين دامداران و صنايع لبني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۴ب.ظ)
واکنش سازمان حمايت به يک خبر و پاسخ موج: بلاتکليفي سازمان حمايت بين دامداران و صنايع لبني موج - در حال حاضر و با توجه به مشکلاتي که دامداران و صنايع لبني را درگير کرده، حل مناقشه بين کارخانه هاي لبني و دامداران از عهده سازمان حمايت خارج است.
چندي پيش معاون وزير جهادکشاورزي در امور توليدات دامي، طي مصاحبه اي اختصاصي با موج، به کوتاهي سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان اشاره کرد و معتقد بود که مسوولان اين سازمان براي اجراي مصوبه قيمت 1440 توماني شيرخام توسط کارخانه ها بايد جديت بيشتري داشته باشند. حال معاون نظارت بر کالاهاي مصرفي و شبکه هاي توزيعي و اقتصادي اين سازمان در جوابيه اي، از مشکلات موجود بر سر راه توليدکنندگان گفته است.
در اين جوابيه آمده است: بازگشت به گزارش درج شده روي خروجي آن خبرگزاري به نقل از آقاي حسن رکني، معاون وزير جهاد کشاورزي، در تاريخ 18 مهر ماه سال جاري و با عنوان «سازمان حمايت از دامداران حمايت نمي کند» بدين وسيله از طرف آقاي مصيب محمديان شمالي، معاون نظارت بر کالاهاي مصرفي و شبکه هاي توزيعي و اقتصادي، به منظور تنوير اذهان مخاطبان، ذکر نکاتي لازم به نظر مي رسد:
سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان موضوع اجراي قيمت مصوب شيرخام را بر اساس ابلاغيه ها و بخشنامه هاي صادره و تکاليف محوله پيگيري و با استقرار بازرس مقيم در برخي از واحدهاي توليدي لبنيات و دعوت از مديران عامل کارخانجات عمده توليدکننده فرآورده هاي لبني و انجمن صنايع لبني، از جمله شرکت صنايع شير ايران پگاه (سهامي عام) که معاون محترم امور دام وزير جهاد کشاورزي از اعضاي محترم هيات مديره شرکت فوق هستند دعوت به عمل آورده و موضوع خريد شيرخام به قيمت مصوب را قويا پيگيري کرده است.
در بخش ديگري از جوابيه چنين نقل شده: ليکن واحدهاي توليدي لبنيات از جمله شرکت صنايع شير ايران پگاه (با 13 واحد در سطح کشور که سهم زيادي در خريد شيرخام و فراوري لبنيات دارند) اذعان مي کنند که به دليل محدود بودن قدرت خريد مردم، افت شديد ميزان تقاضا، پايين بودن حاشيه سود واحدهاي توليد لبنيات (فعال بورس) قادر به افزايش قيمت فرآورده هاي لبني و خريد شيرخام نيستند. از سوي ديگر عدم افزايش قيمت شيرخام باعث شده صنعت دامپروري نيز با مضايق معتنابهي مواجه شود.
در پايان اين جوابيه عنوان شده: ليکن اين سازمان هم زمان با اجراي وظايف نظارتي خود مراتب و مشکلات ساختاري مبتلا به صنايع لبني و دامپروري را به صورت مبسوط در قالب گزارشات کارشناسي به مراجع تصميم گيري ارائه کرده است و اميد آن دارد براي برون رفت از شرايط فعلي تصميمات مناسبي اتخاذ و عملي شود.
بنابراين به نظر مي رسد کلاف سر در گم قيمت شيرخام، همچنان ادامه داشته و سازمان حمايت نيز با توجه به مصائب و مسائل هر دو گروه (دامداران و صنايع لبني) در حال حاضر نمي تواند اقدامي براي حل مشکل انجام دهد و به طور غير مستقيم، پايان دادن به اين مناقشه را به تصميم گيرندگان ديگر محول کرده است. اين در حالي است که طبق مصوبه ستاد تنظيم بازار، سازمان حمايت مکلف بود با ارسال بازرسان ويژه به کارخانه هاي لبني، بر اجراي مصوبه قيمت 1440توماني شيرخام، نظارت داشته باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن