تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820245227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بعد از ۴۵ سالگي؛ غربالگري سرطان سينه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۷ق.ظ)
بعد از ۴۵ سالگي؛ غربالگري سرطان سينه موج - زنان براي غربالگري سرطان سينه بهتر است تا ۴۵ سالگي صبر کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، انجمن سرطان آمريکا پيش‌تر به زنان توصيه کرده بود از سن 40 سالگي به طور سالانه براي غربالگري بيماري سرطان سينه اقدام کنند و به زنان بالاتر از 55 سال نيز توصيه کرده بود که به جاي ماموگرافي سالانه، اين کار را هر دو سال يک بار انجام دهند.
ولي اکنون بر اساس چارچوبي که در شماره اخير نشريه انجمن پزشکي آمريکا JAMA منتشر شد دکتر نانسي کاتينگ و همکارانش در دانشکده پزشکي دانشگاه هاروارد و دکتر ليديا پيس، در بيمارستان زنان و بريگهام به زنان توصيه کرده‌اند تا پيش از 45 سالگي براي غربالگري بيماري سرطان سينه اقدام نکنند. اين توصيه جديد، چالشي در جامعه پزشکي آمريکا ايجاد کرده است.
سرطان سينه سالانه جان بيش از 40 هزار زن را مي‌گيرد.
هنگامي که سلول‌ها توانايي تقسيم و رشد عادي خود را از دست مي‌دهند اين موضوع منجر به تسخير، تخريب و فاسد شدن بافت‌هاي سالم مي‌شود و در نهايت، سرطان ايجاد خواهد شد.
از اجتماع اين سلول‌هاي سرطاني و تخريب سلول‌هاي بافت‌هاي سالم توده اي به نام تومور ايجاد مي‌شود.
اگر تومور به لايه‌اي محدود ختم شود و به ساير بافت‌ها و ارگان‌ها سرايت نکند تومور خوش خي‌ام (غيرسرطاني) است و اگر تومور گسترده شده يا به طور بالقوه قابليت پخش شدن و احاطه کردن ساير بافت‌ها و ارگان‌ها را داشته باشد بدخيم يا سرطاني ناميده مي‌شود.
مرگ ناشي از سرطان در سال 2005، هفت ميليون و ششصد هزار نفر بوده است که سيزده درصد از کل پنجاه و هشت ميليون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص مي‌دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن