تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809950557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتابخانه در روستاهای شهرستان پلدختر دایر نشده است / انتقاد از سرانه پایین مطالعه در پلدختر


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کتابخانه در روستاهای شهرستان پلدختر دایر نشده است / انتقاد از سرانه پایین مطالعه در پلدختر استان‌ها > لرستان - معاون فرماندار پلدختر گفت: شهرستان 80 هزار نفری پلدختر 249 روستا دارد که متاسفانه کتابخانه ای در این روستاها دایر نشده است

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین ، حسین علی مومیوند در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان پلدخترافزود: این مسئله در این شهرستان جای سوال دارد چرا که کتابخانه باید در روستاهای بیش از یکهزار و 500 نفر دایر شود .
وی از شهرداری پلدختر به خاطر پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی این شهر تقدیر کرد .
وی گفت: از شهرداری پلدختر انتظار می رود جهت اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی را ماهیانه و به موقع و کامل پرداخت کند .
وی بر استفاده از ظرفیت های مختلف شهرستان پلدختر بر ساخت کتابخانه تاکید کرد و افزود: ظرفیت انجمن خیرین کتابخانه ها در این شهرستان ظرفیت خوبی است که باید فراخوان و به فرمانداری شهرستان دعوت شوند تا آنان نسبت به امر مقدس کتابخانه سازی ترغیب شوند.
معاون فرماندار پلدختر با بیان این که خیران همواره به حمایت های خود از بخش های مختلف منشا تحول و توسعه بوده اند خواست تا مسئولان را در ارتقا شاخص های کتابخانه ای کمک کنند تا خدمات فرهنگی ماندگاری از خود برجای بگذارند . رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر گفت:مشکلات زیادی در بحث کتاب ، کتابخانه و کتابخوانی همچنین نهضت مطالعه مفید در این شهرستان وجود دارد.
فریدون کریمی فرد سرانه پایین کتاب و سرانه پایین مطالعه را از مشکلات این بخش در شهرستان پلدختر عنوان کرد و افزود: دراین شهرستان سرانه مطالعه پایین است و از ظرفیت موجود حداکثر استفاده نمی شود .
وی از سرانه پایین مطالعه در شهرستان پلدختر انتقاد کرد و گفت: سرانه مطالعه در شهرستان پایین است یعنی از فضای موجود حداکثر استفاده را نمی شود باید همگام با انجمن کتابخانه ها برای تحقق فرهنگ سازی مطالعه مفید گام برداشت و سرانه مطالعه را در شهرستان افزایش داد.
وی تصریح کرد: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد پلدختر گفت: مردم شهرستان پلدختر ، اقشار مختلف مردم به ویژه قشر فرهنگی و دانشجو و دانش آموزاگر بیایند آن موقع که چاره اندیشی بهتری صورت خواهد گرفت .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد پلدختر با بیان این که فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان ترویج و گسترش یابد گفت:
باید با ارائه راهکارهای متنوع و جذاب آینده سازان کشور را به سوی کتابخوانی سوق داد و با کمک آموزش و پرورش برنامه هایی برای ترغیب آنان به مطالعه طراحی شود.
کریمی فرد از پایین بودن سرانه فضای کتابخانه ای شهرستان پلدختر انتقاد کرد و افزود: سرانه فضای کتابخانه در پلدختر پایین است و مشکل آفرین شده و نیاز به فرهنگ سازی دارد چنانچه کتابخانه شماره دواین شهر راه اندازی شود مشکل بخش سرانه فضا و مطالعه کتاب حل می شود .
وی گفت: دلایل نبود رغبت مطالعه در میادین مختلف قابل بررسی است که اولین مورد آن خانواده است که فرد در کودکی در خانواده به فرهنگ پذیری می رسد و آداب مختلف را در زندگی فرا می گیرد که می تواند یکی از این آداب مفید در خانواده بحث مطالعه باشد که متاسفانه به این مهم کمتر توجه می شود .
وی با بیان این که ،کتاب جز سبد خانواده در شهرستان به ندرت قرار می گیرد افزود: اجتماع در بحث سرانه مفید مطالعه ، تاثیر بسزایی دارد که در این بخش مشکلات اقتصادی گرفته تا بی سوادی و کم سوادی و عدم جا افتادن فرهنگ مطالعه و اهمیت ندادن کتاب در سبد خانواده می تواند عواملی باشد که در این بخش تاثیر گذار است .
رئیس اداره ارشاد پلدختر،آموزش و پرورش و مراکز آموزشی و دانشگاهی را بخش تاثیر گذار بر مطالعه دانست و گفت: نظام درسی مدارس ما ، متاسفانه مبتنی بر محفوظات است یعنی فرد به سمت مطالعه مفید کمتر سوق داده می شود .
کریمی فرد افزود: نظام آموزشی امروز ما ، تقریبا به سمتی پیش می رود که دانش آموزان از بحث محفوظات خارج و به سمت مطالعه گرایش پیدا می کنند.
وی گفت: کتابخانه در مدارس ما هم وجود دارد ولی متاسفانه خلوت ترین مکان هستند چون بر روی دانش آموزان فرهنگسازی انجام نگرفته است نه در خانه و نه در اجتماع بدین جهت در مدرسه کمتر به سمت مطالعه پیش می روند .
وی با بیان این که دانشگاه ها هم در بحث مطالعه می توانند ، فعالیت موثر و مثمر ثمری داشته باشند افزود: شهر 30 هزار نفری پلدختر چندین واحد دانشگاهی دارد با برنامه های از جمله مسابقات کتابخوانی ، فراخوان مطالعه ، بازدید دسته جمعی دانشجویان از کتابخانه بدین ترتیب می شود دانش آموزان و دانشجویان برنامه ریزی کنیم که به سمت کتابخانه سوق داده شوند .
وی به بحث اهدا کتاب به کتابخانه پرداخت و گفت: ، در این بخش آموزش و پرورش و دانشگاه ها و ادارات می توانند به ویژه در هفته کتاب بخشی از سرانه کتاب شهرستان را اضافه کنند.
کریمی فرد از مردم خواست کتاب های بدون استفاده را به کتابخانه های عمومی اهدا کنند.
اوی افزود: چنانچه هر فرد در شهرستان پلدختر به تناسب توان و ظرفیت خود کتاب مناسب و در خور کتابخانه و قابل استفاده را در اختیار کتابخانه های عمومی قرار دهد دیگر مشکلات کمبود منابع نخواهیم داشت .
وی به پروژه کتابخانه شماره دوشهر پلدختراشاره کرد و گفت: در اعتبارات شهرستانی فرماندار وقت دو میلیارد ریال از اعتبارات راه و شهرسازی برای کتابخانه ها ی شهرستان جابجا کرد و از منبع دیگری برای این اداره سه میلیارد ریال اختصاص داد .
وی افزود: متاسفانه استان تا کنون زیر بار این جابجایی اعتبار نرفته است انتظارمی رود از طریق فرمانداری پیگیری شود که چنانچه این امر تحقق یابد و این مبلغ به کتابخانه اختصاص یابد پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد می شود و گرنه پیشرفت آن در همان حد 40 درصد فعلی خواهد ماند .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد پلدختر گفت: کتابخانه شماره دو پلدختر قرار بود سال 90 به بهره برداری برسد اما امسال که سال 94 است در حد فندانسیون باقی مانده که اگر این مبلغ اختصاص داده شود شاهد رشد فیزیکی خوبی خواهیم بود .
کریمی فرد افزود: انجمن خیرین کتابخانه عمومی اقدام بسیار مفیدی است ولی متاسفانه در شهرستان های کوچک خوب استقبال نمی شود.
وی گفت: در این رابطه با همکاری فرمانداری شهرستان پلدختر پیگیری خواهیم کرد در بخش انجمن خیرین کتابخانه و سایر بخش ها که با خیرین سرو کار داریم می لنگیم اسما اسماعیل پور  

کلید واژه ها: استان لرستان -




چهارشنبه 29 مهر 1394 - 06:05:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن