تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813261264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفظ هویت بومی لازمه جهانی شدن آثار هنری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل هنرهای تجسمی:
حفظ هویت بومی لازمه جهانی شدن آثار هنری است

قزوین


شناسهٔ خبر: 2945705 - سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
استانها > قزوین

قزوین- مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان کشور در صورت حفظ هویت بومی در آثار می توانند با شاخص های جهانی حرکت کرده و در خارج از مرزها نیز استعدادهای خود را بروز دهند. به گزارش خبرنگار مهر، مجید ملا نوروزی ظهر سه شنبه در جمع هنرمندان استان قزوین در خانه تاریخی داعی قزوین اظهارداشت: هنرمندان کشورمان با داشتن استعدادهای درخشان باید شاخص های جهانی را در خلق آثار خود رعایت کنند تا بتوانیم در این عرصه نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم. ملانوروزی تصریح کرد: ارائه هنرهای بومی با هویت محلی در عرصه جهانی از مسائلی است که باید در شرایط کنونی مورد توجه قرار گیرد زیرا در عرصه بین المللی باید هویت داشت تا دیده شد. مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از جهانی شدن نباید ترسید بلکه هنرمندان باید با هنر بومی خود در این عرصه وارد شوند و با داشتن مکتب های قوی در بسیاری از مناطق کشور می توان رقابتی جدی داشت و مطرح شد. هویت آثار هنری کم رنگ است وی با انتقاد از کم رنگ بودن هویت آثار هنری یادآورشد: در بسیاری از آثار هنری مانند خوشنویسی، نقاشی، طراحی و گرافیک که در مناطق مختلف تولید می شود یکسانی و تشابه دیده می شود که این کار نشان می دهد هویت بومی در این آثار کم رنگ است در حالی که باید این هویت نهادینه شود.

ملانوروزی تصریح کرد: به نظر می رسد دانشگاه ها نتوانسته اند هویت فرهنگی را نهادینه کنند و این خلاء باید جبران شود.  مهمترین مشکل بخش هنر سوء مدیریت است وی افزود: در برنامه ششم بودجه خوبی برای حوزه فرهنگ پیش بینی شده اما به نظر می رسد سوء مدیریت موجب شده تا مشکلات حل نشود و نتوانیم به نیازها پاسخ دهیم. ملا نوروزی گفت: هنر سنتی امروز ما باید روزآمد باشد تا رشد کند و به تعالی برسد و هنرهای تجسمی بقدری بزرگ و وسیع است که می تواند با رعایت شاخص ها جهانی شود. وی بیان کرد: دولت باید زیرساختهای لازم در بخش هنر را فراهم کند و با بیمه کردن هنرمندان برای صادرات آثار آنها هم در گمرک حمایت لازم را انجام دهد. مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید دنبال هویت بخشی آثار هنری در استانها باشیم و با استفاده از ظرفیت بومی در مناطق مختلف به شکوفایی استعدادها کمک کنیم. وی یادآورشد: قزوین کانون خوشنویسی است و با ساماندهی امور خود می تواند نقش کشوری در این هنر ایفا کند و جایگاه بهتری داشته باشد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن