تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819453929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي شرکت‌هاي دانمارکي براي سرمايه‌گذاري در بخش انرژي‌هاي تجديدپذير ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۴ (۹:۳۶ق.ظ)
آمادگي شرکت‌هاي دانمارکي براي سرمايه‌گذاري در بخش انرژي‌هاي تجديدپذير ايران موج - سفير جديد دانمارک و هيأت اقتصادي همراهش در ديدار با وزير نيرو از آمادگي شرکت‌هاي بزرگ اين کشور براي سرمايه‌گذاري در بخش انرژي‌هاي تجديدپذير ايران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، حميد چيت‌چيان، در ديدار با دني عنان، سفير جديد دانمارک در تهران و ايني‌گو ساباتر، نايب رئيس شرکت وستاس دانمارک (توليدکننده توربين‌هاي بادي)، در ساختمان ستادي وزارت نيرو اظهار داشت: مصمم هستيم تا 5 سال آينده ظرفيت استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير را به 5 هزار مگاوات برسانيم و اين برنامه جدا از ظرفيت نيروگاه‌هاي برق‌آبي بزرگ است.
وي ادامه داد: وزارت نيرو براي حمايت از سرمايه‌گذاران بخش خصوصي، بسته حمايتي جديدي را در نظر گرفته است.
وي با اشاره به زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش نيروگاهي کشور گفت: در حال حاضر حدود 12 هزار مگاوات ظرفيت نصب شده برق آبي داريم و در صورتي که سرمايه‌گذاران خارجي تمايل به سرمايه‌گذاري در بخش انرژي‌هاي تجديدپذير داشته باشند، بايستي به سمت استفاده از توليدات داخلي بروند.
وي افزود: ما نيز براي حمايت از توليدات داخلي، برق توليدي نيروگاه‌هايي که با استفاده از تجهيزات داخلي توليد شده باشد را 15 درصد گران‌تر خريداري مي‌کنيم.
چيت چيان با بيان اينکه اگر شرکت‌هاي خارجي سرمايه‌گذار فناوري خود را در بازار ايران بومي کنند، آينده خوبي خواهند داشت، گفت: طبق راهبرد دولت، بيشتر سرمايه‌گذاري‌هاي صنعت برق توسط بخش خصوصي انجام مي‌شود و دولت در آن نقشي ندارد، بنابراين ارتباط شما با بخش خصوصي خواهد بود و دولت و وزارت نيرو از شما حمايت خواهند کرد.
وي خطاب به نماينده شرکت وستاس گفت: اگر با شرکت‌هاي ايراني مشارکت نماييد مي‌توانيد بازار خوبي را در منطقه براي زمينه کاري خود ايجاد کنيد.
وزير نيرو تصريح کرد: داشتن بازاري فراتر از ايران براي ما فاکتور مهمي است و مشارکت شما با شرکت‌هاي ايراني در بازار جهاني سريع‌تر به نتيجه خواهد رسيد.
وي يادآور شد: در صورتي که به نتيجه مطلوب برسيم حمايت بسيار جدي از شما خواهيم داشت و مطمئن باشيد در آينده بازار خوبي در ايران براي شما وجود خواهد داشت و باعث ارتقاي روابط سياسي و اقتصادي دو کشور خواهد شد.
دني عنان، سفير دانمارک در تهران، نيز با ابراز خرسندي از اين ملاقات، اظهار اميدواري کرد: شرايط اقتصادي و سياسي دو کشور روز بروز گرم‌تر و صميمي‌تر شود.
اينيگو ساباتر، نايب رئيس شرکت وستاس دانمارک (توليدکننده توربين‌هاي بادي) با بيان اين که کشور دانمارک تلاش دارد تا سال 2050 کاملا از سوخت فسيلي منفک شده و انرژي مورد نياز خود را از انرژي‌هاي تجديدپذير به خصوص باد تأمين کند، افزود: با استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير (تکنيک سبز) دانمارک نه تنها سبزتر، بلکه ثروتمندتر نيز خواهد شد؛ زيرا تکنيک‌هاي سبز رشد اقتصادي نيز به همراه دارند و اين مساله مي‌تواند در مورد ايران نيز اتفاق بي افتد.
وي با بيان اين که ظرفيت و وضعيت صنعت برق جمهوري اسلامي به همانند کشور اسپانيا است و تا سال 2010 شرکت وستاس 20 هزار مگاوات توربين بادي در اسپانيا نصب کرده است، به‌طوري‌که 25 درصد انرژي اسپانيا از انرژي بادي تأمين مي‌شود، اظهار داشت: ايران شرايط بهتري از اسپانيا دارد و وسعت سرزمين ايران فرصت خوبي را براي استفاده از انرژي بادي در اختيار ما قرار خواهد داد.
ساباتر ادامه داد: طرح صنعتي پيشنهادي ما 5 تا 7 سال به طول مي‌انجامد و با حجم سرمايه‌گذاري حدود 100 ميليون دلار مي‌توان توربين‌هايي ساخت که سهم مهمي از بازار برق ايران را تأمين کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن