تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835790114
قیام عاشورا فراموش شدنی نیست
واضح آرشیو وب فارسی:حزب الله نیوز: حزب الله : رئیس قوه قضاییه پیام اصلی قیام ابا عبدالله الحسین (ع) را گسترش معارف الهی، عبودیت و سبک زندگی معنوی در مقابل زندگی مادی اعلام کرد و گفت: در روزگاری که زندگی مادی و گرایش به زرق و برق زندگی غربی غایت آمال بسیاری از مردم جهان شده است، توجه به ابعاد معنوی و توحیدی قیام عاشورا و نحوه حیاتی که به جهانیان عرضه می کند، یک ضرورت است.به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رئیس قوه قضاییه پیام اصلی قیام ابا عبدالله الحسین (ع) را گسترش معارف الهی، عبودیت و سبک زندگی معنوی در مقابل زندگی مادی اعلام کرد و گفت: در روزگاری که زندگی مادی و گرایش به زرق و برق زندگی غربی غایت آمال بسیاری از مردم جهان شده است، توجه به ابعاد معنوی و توحیدی قیام عاشورا و نحوه حیاتی که به جهانیان عرضه می کند، یک ضرورت است. آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تأکید بر ضرورت توجه به ابعاد عمیق قیام عاشورا در کنار اقامه عزا و گریه بر مصیبت های امام حسین (ع) و خاندانش گفت: قیام عاشورا، قیامی معمولی نبود بلکه حادثه ای عظیم و ماندگار است که باید به ابعاد معنوی و اهداف واقعی آنتوجه شود. امتداد صلح و شهادت در یک خط رئیس قوه قضاییه قیام عاشورا و حرکت امام حسین (ع) را در امتداد صلح امام حسن (ع) و در یک خط توصیف کرد و افزود: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در پاسخ برخی نزدیکان خود که از ایشان می خواستند به سیره امام حسن (ع) با دشمن خود صلح کند فرمودند که «امام حسن (ع) به امر خدا صلح کرد و من هم به امر خداوند عمل خواهم کرد. در واقع ولی خدا تمام حرکات و سکناتش به امر الهی است و صلح امام حسن (ع) و شهادت امام حسین (ع) در امتداد یک خط است. آیت الله آملی لاریجانی تأکید کرد: اگر مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با تأمل در ابعاد و اهداف غایی قیام عاشورا همراه شود و این ابعاد و اهداف غایی به صورت مستدل و منطقی بازگو شود آن وقت قیام عاشورا به منبعی برای حیات و فیض معنوی نه تنها برای شیعیان که برای کل بشریت تبدیل خواهد شد. تبلیغات منفی 100 کانال ماهواره ای فارسی زبان آیت الله آملی لاریجانی توجه به زندگی و حیات معنوی و تلاش برای قرب الی الله را نقطه مقابل زندگی مادی و گرایش های دنیوی حاکم بر دنیای معاصر به ویژه جهان غرب برشمرد و تأکید کرد: غربی ها تمام همتشان را بکار می گیرند که حیات دنیوی خاص خود را تبلیغ و تحمیل کنند و از همین رو می بینیم که حسب برخی گزارشها، بیش از 100 کانال ماهواره ای فارسی زبان به راه انداخته اند که نشان از تلاش آنان برای نفوذ فرهنگی در جامعه ماست آنچه ما را در مقابل این هجوم فرهنگی بیمه می کند توجه به حیات طیبه الهی یعنی همان «عبودیت نسبت به حق متعال و ارتقای معنوی» است که در قرآن و معارف وحیانی مورد تأکید قرار گرفته است. رئیس دستگاه قضا عاشورا را احیاگر حیات معنوی و حیات حقیقی توصیف کرد و افزود: بحمدالله هرچه که به عاشورا نزدیک تر می شویم گرما و عشق و علاقه مردم ما به امام حسین (ع) بیشتر زنده می شود و هر سال نیز بر عظمت برگزاری و اقامه عزای ابا عبدالله افزوده می شود. رئیس قوه قضاییه حادثه عاشورا را موجب حزن و اندوه بی پایان مومنان و آزادگان دانست و با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) گفت: امام معصوم (سلام الله علیه) با تعبیر از روز عاشورا به یوم الحسین فرموده اند که «انَّ یَوْمَ الْحُسَیْنِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا وَ أَذَلَّ عَزِیزَنَا بِأَرْضِ کَرْبٍ وَ بَلَاءٍ وَ أَوْرَثَتْنَا الکَرْبٍ وَ بَلَاءٍ الا یوم الانقضاء » روز اباعبدالله یعنی روز عاشورا پلک های ما را مجروح ، اشکهای ما را جاری و عزیز ما را ذلیل کرده؛ در سرزمینی که کربلا نامیده می شود وگرفتاری و بلا را تا یوم الانقضاء برایمان به جا گذاشته است. آثار گریه بر مصائب امام حسین (ع) رئیس قوه قضاییه در ادامه افزود: به موجب این روایت گریه بر مصائب امام حسین (ع) موجب فرو ریختن گناهان خواهد شد « فعَلی مِثْلِ الْحُسَینِ فَلْیَبْکِ الْباکُونَ فَاِنَّ البُکاءَ عَلَیهِ یَحُطُّ الذُّنُوبَ الْعِظامَ» گریه کننده ها بر مثل او باید گریه کنند و گریه موجب فرو ریختن گناهان عظیم خواهد شد. در ادامه این روایت از امام رضا(ع) که شیخ صدوق در امالی اش نقل کرده، حضرت رضا (ع) در مورد پدر بزرگوارشان می فرمایند: «کان ابی إذا دخل شهر المحرم لا یُرى ضاحکا » پدرم وقتی محرم وارد می شد هیچگاه خندان دیده نمی شد «وکانت الکآبة تغلب علیه » و ناراحتی و گرفتگی بر او غالب بود «حتى یمضی منه عشرة أیام» تا اینکه ده روز بگذرد «فإذا کان یوم العاشر» وقتی روز دهم می شد «کان ذلک الیوم یوم مصیبته و حزنه و بکائه و یقول هو الیوم الذی قتل فیه الحسین (ع)» آن حضرت در صدر این روایت اشاره فرموده اند که در جاهلیت هم محرم حرمت داشت اما این قوم این حرمت را هم نگه نداشتند «إِنَّ الْمُحَرَّمَ شَهْرٌ کَانَ أَهْلُ الْجَاهِلِیَّةِ یُحَرِّمُونَ فِیهِ الْقِتَالَ» اهل جاهلیت هم جنگ و قتال را در آن حرام می دانستند اما این قوم (اتباع یزید) اینها این را هم رعایت نکردند. رئیس دستگاه قضا در ادامه این روایت گفت: حضرت امام رضا (ع) فرموده اند که «فَاسْتُحِلَّتْ فِیهِ دِمَاؤُنَا وَ هُتِکَتْ فِیهِ حُرْمَتُنَا» خون ما در آن مباح شمرده شد و حرمت ما هتک شد «وَ سُبِیَ فِیهِ ذَرَارِیُّنَا وَ نِسَاؤُنَا» و فرزندان ما به اسارت گرفته شدند «وَ أُضْرِمَتِ النِّیرَانُ فِی مَضَارِبِنَا» در خیمه های ما آتش انداختند «وَ انْتُهِبَ مَا فِیهَا مِنْ ثِقْلِنَا» اموالی که در آنها بود هم به سرقت برده شد «وَ لَمْ تُرْعَ لِرَسُولِ اللَّهِ حُرْمَةٌ فِی أَمْرِنَا». قیام عاشورا فراموش شدنی نیست آیت الله آملی لاریجانی با تأکید براینکه «این حادثه عظیم چیزی نیست که قابل فراموش شدن باشد و براین اساس باید مصیبت ابا عبدالله الحسین را بزرگ بشماریم و در اقامه عزای ایشان کوتاهی نکنیم» افزود: واقعیت این است که عاشورا یک حادثه طبیعی و معمولی نبود و ابعادش فقط این نیست که ما با اقامه عزا تقرب به اهل بیت پیدا کنیم ؛ بلکه وظیفه ما این است که تأمل کنیم تا دریابیم که چگونه یک انسانی که انسان کامل، ولی الله و محیط به همه عوالم است، زن و فرزند و کودک و همه اصحاب را همراه خودش می آورد، یک به یک به میدان قتال می فرستد تا در مسیر عبودیت حق همه شهید شوند و آخر هم خود او که شاهد همه این فجایع و شهادت ها بوده با آن نحو که تاریخ مثل آن ندیده شهید می شود. آیت الله آملی لاریجانی افزود: اگر چنین اقدامی به عقول معمولی عرضه بشود می گویند که اصلاً چرا باید اینچنین شهید شد؟ اما حرکات و سکنات امام نشان می دهد که ایشان در مقام ولی الله، تحت ولایت الله است، او از خود، عملی انجام نمی دهد و جز به دستور الهی عمل نمی کند و این ما هستیم که باید در کنار عزاداری برای آن حضرت در این نکات تأمل کنیم که این حادثه چه طور پدید آمد؟ غرض و هدف از این حرکت چه بود و اگر چنین کنیم و سخنان اباعبدالله (ع) و ائمه را در نظر بگیریم، آن وقت عاشورا می تواند یک منبع حیات و فیض برای شیعیان بلکه کل انسانیت باشد. رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه نحوه و سیره زندگی پیامبر(ص) و ائمه (ع) منبع زندگی و تفکر خاص مومنان است گفت: حیاتی که اباعبدالله (ع) با نحوه عملش و نیز با گفتارش ارائه کرد یک نحو حیات خاص مومنانه است که عصاره آن عبودیت محض است و غایت هر حرکتی قرب الی الحق است و این نحو زندگی نقطه مقابل حیاتی است که همه اش در آن توجه به مادیات است. این هم یک بحث مهم فلسفی و نظری است که نحوه های حیات ما، گفتمان فکری و نظری ما را شکل می دهند و حتی زبان خاص خود را تولید می کنند. عاشورا از این جهت منبع فیض مدامی است که نحوه ای از حیات را برای مؤمنان ترسیم می کند و آنها را به شرکت در این نحوه حیات (حیات طیبه الهی، ایمان، شهادت و فنا در اراده خداوند) دعوت می کند. آیت الله آملی لاریجانی با ابراز تأسف نسبت به اینکه زندگی مادی و توأم با لذت های دنیوی از سوی غرب در حال تبلیغ و گسترش است گفت: حیات امروز غرب که غایت آمال یک عده ای شده منحصر و مقصور به مادیات و لذت های دنیوی است و غربی ها این حیات خاص خودشان را همواره تبلیغ می کنند اما توجه ما به نحوه زندگی معنوی و قرآنی به ما استقلال معنوی و فکری می بخشد و در این میان حادثه عاشورا هشداری است که چگونه زندگی کردن را به ما گوشزد می کند؛ همانگونه که حضرت ابا عبدالله (ع) فرمودند که « انی لم أَخرُج أَشِراً و لَا بَطراً و لَا مُفسِداً و لَا ظَالِماً » من برای خوشگذرانی، لهو و لعب ، فساد فی الارض و ظالمانه خروج نکردم بلکه « إِنَّمَا خَرَجتُ لِطَلبِ الإِصلاَحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی محمد (ص) أُرِیدُ أَن آمُر بِالمَعرُوفِ وَ أَنهی عَنِ المُنکَرِ وَ أَسیرَ بِسیرَةِ جَدّی وَ سیره أبی علی بن ابی طالب فمَن قَبِلَنی بِقَبُولِ الحَقِّ فَاللّه أولی بِالحَقِّ وَ هُوَ خَیرُالحاکِمِینَ» در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درباره دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها ادامه یافت.
دوشنبه ، ۲۷مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: حزب الله نیوز]
[مشاهده در: www.hezbollahnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]
صفحات پیشنهادی
اجلاس پیرغلامان فرصتی برای جلوگیری از تحریف و فراموشی تاریخ واقعه عاشورا ایجاد می کند
اجلاس پیرغلامان فرصتی برای جلوگیری از تحریف و فراموشی تاریخ واقعه عاشورا ایجاد می کند استانها > هرمزگان - رئیس اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت اجلاس پیرغلامان حسینی این همت را داشته که هر سال نزدیک به هزار نفر از اسوه های مداحی امام حسین ع را از سراگزارش ویژه: دایی و فصل فراموش نشدنی هرتابرلین ::
گزارش ویژه دایی و فصل فراموش نشدنی هرتابرلین به نظر می رسد درخشش علی دایی با پیراهن هرتابرلین هنوز در فوتبال اروپا فراموش نشده است به گزارش "ورزش سه" دایی بعد از درخشش در آرمینیا بیله فلد و بایرن چهره شناخته شده ای در فوتبال آلمان بود اما گلزنی های او در چمپیاحیای دین مهمترین هدف قیام عاشورا بود
سمنان - نماینده ولی فقیه در استان سمنان ماه محرم را زمان مناسبی برای افزایش آگاهی های فردی و اجتماعی و سطح دانش و بینش دینی دانست و گفت هدف قیام امام حسین ع احیای دین اسلام و امربه معروف بود به گزارش خبرنگار مهر آیت الله سید محمد شاهچراغی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه مشترک شوفلسفه قیام عاشورا نپذیرفتن ذلت است/پیرو راستین اهل بیت(ع) باشیم
یک استاد دانشگاه در گفتگو با مهر فلسفه قیام عاشورا نپذیرفتن ذلت است پیرو راستین اهل بیت ع باشیم شناسهٔ خبر 2941213 - پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹ ۰۶ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی احمدعلی افتخاری با بیان اینکه اهل بیت عصمت و طهارت ع ذلت را برای شیعیان نمیپسندند گفروایت قیام عاشورا و مقتل خوانی در رادیو تهران
در ایام محرم برنامه شبانه هیئت با بررسی تاریخی رویداد عظیم عاشورا و برنامه مقتل خوانی توسط علی معلم به مدت 12 روز از رادیو تهران موج اف ام ردیف 94 مگاهرتز روی آنتن می رود عقیق در ماه محرم برنامه های ویژه ای برای رادیو تهران تدارک دیده شده است از روز اول محرم برنامه شبانه هیفلسفه قیام عاشورا در عزاداریها برای اباعبدالله حسین(ع) تبیین شود
مرجع عالیقدر شیعیان فلسفه قیام عاشورا در عزاداریها برای اباعبدالله حسین ع تبیین شود شناسهٔ خبر 2941120 - چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹ ۰۲ استانها > زنجان زنجان-مرجع عالیقدر شیعیان گفت باید در عزاداریها برای اباعبدالله حسین ع فلسفه قیام عاشورا به خوبی تبیین شود به گزارش خبرنگقیام عاشورا الگوی تمامی آزادیخواهان و مبارزان با ظلم در طول تاریخ است
خبرگزاری شبستان استاندار کردستان عنوان کرد قیام عاشورا الگوی تمامی آزادیخواهان و مبارزان با ظلم در طول تاریخ استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج عبدالمحمد زاهدی استادار کردستان امروز 21 مهر در همایش پرچمداران بصیرت که در مجتمع نور سنندج برگزار شد گفت احیای سنت نبمبلغان دینی در ایام محرم، فلسفه واقعی قیام عاشورا را بیان کنند
مبلغان دینی در ایام محرم فلسفه واقعی قیام عاشورا را بیان کنند نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت مبلغان دینی باید در ایام محرم سعی کنند مفهوم شهادت و فلسفه واقعی قیام عاشورا را برای جامعه بیان کرده و آن را با مسئله ظهور و فرج امام زمان عج گره بزنند به گزارش خبرنگار گرورئیس دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه مطرح کرد خطر اشاعه منکرات با فراموشی فلسفه نهضت عاشورا
رئیس دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه مطرح کردخطر اشاعه منکرات با فراموشی فلسفه نهضت عاشورارئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه حرکت نکردن در مسیر قیام امام حسین ع را حرکت در مسیر منکرات دانست به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه حجتالاسلام محمدجواد مهری پیش از ظهر امروآیا امام حسین(ع) برای نماز و شراب قیام کرد؟ /اگر بیعت با یزید نبود، عاشورا هم اتفاق نمی افتاد؟
آیا امام حسین ع برای نماز و شراب قیام کرد اگر بیعت با یزید نبود عاشورا هم اتفاق نمی افتاد فرهنگ > دین و اندیشه - سخنان آیت الله سید محمد ضیاءآبادی درباره دلیل اصلی قیام امام حسین ع و به وقوع پیوستن واقعه عاشورا گلچینی از یک منبر لطفا منتظر بمانید &nb-
گوناگون
پربازدیدترینها