تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805460147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مداخله در آسيب‌ها تنها درمان مقطعي است که در آن بيماري بر مي‌گردد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۱۸ب.ظ)
عضو کميسيون سلامت و خدمات شهري: مداخله در آسيب‌ها تنها درمان مقطعي است که در آن بيماري بر مي‌گردد موج - عضو کميسيون سلامت و خدمات شهري با بيان اين که عملکرد شهرداري بستر جرم خيزي را کاهش داده است، تأکيد کرد: تدوين يک برنامه پيشگيري از آسيب اجتماعي بايد در دستور کار مديريت شهري قرار گيرد؛ چرا که مداخله در آسيب‌ها تنها درمان مقطعي است که باز هم در آن، بيماري بر مي‌گردد.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه آباد، در خصوص ارائه گزارش شهردار تهران در خصوص وضعيت منطقه 12 تهران و اقدامات شهرداري، اظهار کرد: گزارش شهردار با توجه به مسووليت‌هايي که متوجه مديريت شهري در حوزه کنترل آسيب‌هاي اجتماعي است، مطرح شد و نشان داد که رويکرد کالبدي مديريت شهر منجر به آن شده که بسترهايي ايجاد شده شرايط جرم خيزي را کاهش و منجر به اين شود که بزه اجتماعي توسعه پيدا نکند که اين اقدامات بسيار خوب بوده است.
عضو کميسيون سلامت و خدمات شهري با اشاره به مشکل آسيب‌هاي اجتماعي منطقه 12 اظهار کرد: اين مشکلات صرف اين منطقه نيست و خيلي از مناطق جنوبي با رشد مصرف روان گردان‌هاي دارويي و شيميايي مواجه هستند، آن‌چنان که شهردار يکي از مناطق، در اين باره مثال مي‌زد که به دست آوردن يک روان‌گردان از تهيه يک نان بربري هم ارزان‌تر است.
آباد با تأکيد بر اين که منابع مالي و برنامه‌هاي مديريت شهري بايد به سمت پيشگيري برود، تصريح کرد: در حال حاضر همه سازمان‌ها گزارش‌هاي خود را بر اساس مداخله در بحران و مقابله با آن مي‌دهند، اين در حالي است که مقابله با يک حادثه تمام حادثه نيست، بلکه ما بايد در فضا و زمان مناسب، بسترسازي لازم را براي آناليزهاي مهم‌ترين آسيب اجتماعي جامعه انجام دهيم.
وي افزود: بررسي‌ها و تحقيقات به ما ثابت کرده است که ريشه تمام آسيب‌هاي اجتماعي مطرح در تهران يعني اعتياد در فقر و بي‌سوادي است، به طوري که عموما جامعه‌اي به سمت اعتياد حرکت پيدا مي‌کند که يا متعلق به دهک‌هاي پايين جامعه هستند و يا سواد کمتري دارند، اما؛ اگر زماني در ميان افراد مبتلا به اعتياد فرد تحصيل کرده‌اي را ببينيم، متعجب مي‌شويم که چگونه در اين گروه، فردي فارغ از مشکلات مالي و يا بي‌سوادي بوده است.
اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اين که در بازديدهاي خود از مدارس جنوب شهر و نقاط ضعيف، دانش‌آموزاني را مي‌بينم که به دليل ضعف غذايي در کلاس خواب است، اعلام کرد: وظيفه همه ما در مديريت شهري در کنار همه سازمان‌ها و نهادهاي مردمي و دولتي آن است که پديده فقر که زشت‌ترين و شوم‌ترين آسيب اجتماعي است را از اين سطح خارج کنند تا حداقل يک دانش‌آموز يک وعده غذاي گرم در مدرسه دريافت کند.
رئيس کميته بحران شوراي اسلامي شهر تهران با تأکيد بر اين که موضوعات آسيب‌هاي اجتماعي در هم نتنيده‌اند، خاطرنشان کرد: آنچه در مستند ارائه شده از شهردار نشان داده شد، حکايت از آن داشت که فرد آسيب ديده براي تهيه مواد، دزدي مي‌کند، خلاف شرع انجام مي‌دهد و روسپيگري مي‌کند. آن‌چنان که معتاد به کلوني از آسيب‌هاي اجتماعي تبديل شده است و اگر بخواهيم به موضوع آسيب اجتماعي اين منطقه از تهران وارد شويم، بايد همه مسائل را در کنار هم ببينيم و ورود موردي، اقدام مناسبي نخواهد بود.
آباد افزود: اعتباراتي که صرف مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شود، نتيجه‌اي ندارد؛ چرا که آسيب‌ها همچون ميکروبي هستند که بدن بيمار جامعه را دوباره مورد حمله قرار مي‌دهند و مداخله تنها درمان مقطعي است، به طوري که آمارهاي رو به رشد در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي همچون پايين آمدن سن اعتياد و رسيدن آن به سن نوجواني نشان مي‌دهد، اقدامات مداخله‌اي مسير درستي را طي نکرده‌اند.
به گفته عضو شوراي اسلامي شهر تهران، در يک دوره قبل سن ابتلا به اعتياد در زنان 45 سال بوده است، اما؛ اکنون سن اعتياد زنان به 35 سال رسيده است، اين در حالي است که در دهه هفتاد، 4.1 آمار اعتياد وجود داشت، اما؛ آمارها اکنون به 10 درصد رشد رسيده است و اين نشان مي‌دهد اقدامات انجام شده تاکنون توسط نهادها در زمينه مداخله و مقابله مؤثر نبوده و بايد اين روند تغيير جدي به سمت پيشگيري کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن