تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813064604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با اين وضعيت تا پنج سال ديگر براي تامين آب شرب هم مشکل داريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۱۳ب.ظ)
مدير آب و خاک امور فني مهندسي جهادکشاورزي قزوين خبر داد: با اين وضعيت تا پنج سال ديگر براي تامين آب شرب هم مشکل داريم موج - اگرچه طرح هاي مختلفي براي کاهش مصرف آب و افزايش راندمان توليد به اجرا گذاشته شده اما با توجه اعتبارات تخصيص داده شده ممکن نيست بتوانيم به اهداف دست مورد نظر يابيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مدير آب و خاک و امور مهندسي جهادکشاورزي استان قزوين گفت: با برداشت هايي که ازآب هاي زيرزميني صورت مي گيرد و کمبودهاي بودجه براي اجراي طرح هاي نوين آبياري، تا پنج سال آينده براي تامين آب شرب هم مشکل داريم.
محمد حسين عطائي با اشاره به اينکه تجهيز اراضي کشاورزي استان به بيش از هزاروهفتصد ميليارد تومان در سال نياز دارد، افزود: متاسفانه اعتباري که براي اين منظور به استان اختصاص داده مي شود سي ميليارد تومان است که با اين روند حداقل به 40 سال زمان نياز داريم .
عطائي با بيان اينکه نياز به سياست هاي بينابيني براي جلوگيري از خشک شدن اراضي کشاورزي استان احساس مي شود، اظهار کرد: در حال حاضر اولويت وزارت خانه تبديل سيستم هاي باراني به قطره اي است که اگر قرار باشد اين کار از صفر شروع شود براي هر هکتار به 12 ميليون تومان اعتبار نياز است، اما؛ تبديل سيستم هاي قديمي کلاسيک ثابت به مدرن 5/3 تا 4 ميليون تومان احتياج خواهد داشت.
به گفته وي هم اکنون اتاق فکر آب در استان قزوين تشکيل شده و سياست هاي مختلف در هر جبهه چه وزارت جهاد کشاورزي و چه وزارت نيرو احصا و ابلاغ مي شود و رضايت هر بخش براي پيگيري کاهش مصرف آب تعريف خواهد شد.
مدير آب و خاک و امور مهندسي جهادکشاورزي از جايگزيني کشت هاي کم آب بر به جاي محصولات پر آب، جايگزيني سيستم هاي نوين آبياري بجاي سنتي و کشت در محيط هاي کنترل شده مانند گلخانه ها از مهمترين برنامه هايي است که در تمامي بخش هاي جهادکشاورزي استان دنبال مي شود.
عطايي ادامه داد؛ البته جلوگيري از برداشت هاي غير مجاز از چاه ها و نصب کنتورهاي هوشمند از ديگر راهکارهايي است که بايد با همکاري ديگر ارگان ها مانند وزارت نيرو با اجراي سياست هاي چکشي و قوي اجرا شود.
به گفته اين مقام مسوول 29 هزار هکتار ،کل سطح استان قزوين است که از اين مقدار 4 مليون تن محصولات مختلف کشاورزي به ارزش 5700 ميليارد تومان توليد مي شود.
گفتني است مصرف سالانه کشاورزي استان 4/2 ميليارد متر مکعب برآورد مي شود که طبق برنامه وزارت نيرو بايد سالانه 700 ميليون متر مکعب از برداشت هاي زيرزميني کاهش يابد تا بهره برداري از آن پايدار بماند.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن