تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821235818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهاي نفت ايران بار ديگر در بازار گران شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۲ق.ظ)
پس از هفته‌ها سقوط قيمت؛ بهاي نفت ايران بار ديگر در بازار گران شد موج - ساير رسانه ها؛ در آستانه لغو تحريم‌ها، قيمت هر بشکه نفت سبک و سنگين صادراتي ايران در بازار حدود ۳.۵ دلار افزايش يافت تا پس از هفته‌ها سقوط قيمت، بهاي نفت ايران بار ديگر در بازار گران شود.
مهر نوشت:
در شرايط فعلي ايران به طور متوسط روزانه بيش از يک ميليون بشکه نفت خام سبک و سنگين به بازارهاي جهاني صادر مي‌کند که با احتساب ميعانات گازي، حجم صادرات روزانه نفت و ميعانات گازي به بيش از يک ميليون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز مي‌رسد.
با اين وجود، افزايش يک ميليون بشکه‌اي توليد و صادرات نفت خام در دوران پساتحريم يکي از سياست‌هاي ايران در دوران جديد است که قرار است اين افزايش توليد و صادرات در دو مرحله ۵۰۰ هزار بشکه‌اي عملياتي شود به طوري که در مرحله اول به صورت ضربتي و در چند روز ۵۰۰ هزار بشکه از نفت ايران روانه بازارهاي جهان خواهد شد.
در اين بين همزمان با آغاز شمارش معکوس لغو تحريم‌هاي بين‌المللي، قيمت هر بشکه نفت خام سبک و سنگين صادراتي ايران در بازار حدود ۳.۵ دلار افزايش يافت تا پس از هفته‌ها سقوط قيمت، بهاي نفت ايران بار ديگر در بازار گران شود.
مديريت امور اوپک و ارتباط با مجامع انرژي وزارت نفت با انتشار گزارشي، اعلام کرد: در طول هفته منتهي به ۹ اکتبر سال جاري ميلادي قيمت هر بشکه نفت خام سبک و سنگين صادراتي ايران حدود ۳.۵ دلار افزايش يافته است.
بر اين اساس قيمت هر بشکه نفت خام سبک صادراتي ايران با افزايشي سه دلار و ۵۷ سنتي به ۴۸ دلار و ۳۴ سنت رسيده، ضمن آن که بهاي هر بشکه نفت خام سنگين صادراتي ايران هم با افزايشي سه دلار و ۴۱ سنتي به ۴۶ دلار و ۲۵ سنت رسيده است.
از ابتداي سال جاري تاکنون با اين افزايش، متوسط قيمت هر بشکه نفت خام سبک صادراتي ايران به ۵۳ دلار و ۳۰ سنت و متوسط قيمت هر بشکه نفت خام سنگين صادراتي ايران به ۴۸ دلار و ۳۴ سنت رسيده است.
با اين افزايش قيمت، به طور ميانگين درآمد نفتي ايران بيش از سه ميليون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزايش يافته است که پيش‌بيني مي‌شود در صورت ادامه اين افزايش قيمت‌ها بخشي از کسري درآمدهاي نفتي ناشي از سقوط قيمت طلاي سياه را در سال جاري جبران کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن