تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821047999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ردپای حوادث میلیاردی/ غیبت پایگاه مدیریت بحران در غرب مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می دهد؛
ردپای حوادث میلیاردی/ غیبت پایگاه مدیریت بحران در غرب مازندران

آبگرفتگی معابر و سیلاب در رامسر


شناسهٔ خبر: 2944362 - دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
استانها > مازندران

تنکابن - خسارت میلیاردی بارندگی شدید و حوادث مختلف بر پیکره غرب مازندران در حالی است که این منطقه نیاز فوری به ایجاد مرکز و پایگاه امدادرسانی مدیریت بحران دارد. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: فاصله طولانی غرب مازندران با مرکز سبب می‌شود تا در مواقع بحران امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده با تأخیر مواجه شود که نمونه آن در بحران برف سال ۹۲ تجربه‌شده است. علاوه بر ایجاد ستاد مدیریت بحران به مرکز غرب مازندران، تأمین و تقویت زیرساخت‌ها برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی در این منطقه از استان الزام‌آور است. بارندگی شدید روزهای اخیر خسارت‌های میلیاردی به شهرستان‌های غرب مازندران ازجمله رامسر، تنکابن، نوشهر و چالوس وارد کرده است. برخی مدیران منتظر فرج هستند معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن در حاشیه جلسه ستاد بحران شهرستان در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از نوع نگاه مدیریتی برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان اظهار کرد: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی منتظر فرج از بیرون این شهر هستند. سید امیرحسین جو با اشاره به آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌های شهری و بروز مشکلاتی افزود: اگردرمسیررفع مشکلات مردم صادقانه قدم برداریم هیچ دستگاه نظارتی مانع نمی‌شود، بلکه مشکل جای دیگری است و در شرایط کنونی هیچ شکایتی از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست و بخشداران موظف‌اند بر اساس مصوبه دستگاه‌های اجرایی نظیر تجارت٬ صنعت و معدن شهرستان تنکابن بر اساس اولویت‌بندی ساماندهی٬ دیواره سازی و برداشت مصالح مازاد از رودخانه‌ها را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز در حاشیه بازدید از مناطق آسیب‌دیده غرب مازندران به خبرنگار مهر می‌گوید: بارش شدید باران روزهای گذشته به بخش‌های تجاری، مسکونی، دیوارهای حفاظتی رودخانه‌ها پل‌ها و جاده‌های شهری و روستایی خسارت وارد کرد. رانش زمین در شهرستان‌های عباس‌آباد، رامسر و تنکابن به محورهای ارتباطی و همچنین محصولات کشاورزی خساراتی وارد کرد علی‌اصغر احمدی افزود: رانش زمین در شهرستان‌های عباس‌آباد، رامسر و تنکابن به محورهای ارتباطی و همچنین محصولات کشاورزی خساراتی وارد کرد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران درباره پل موقت تنکابن که در حادثه طغیان رودخانه دچار آسیب شد گفت: اگر ضرورت دارد این پل احداث شود، باید راه قانونی آن را طی کنیم و شهردار درخواست تأمین اعتبار داشته باشد. عقیل عشوری شهردار تنکابن نیز در حاشیه جلسه ستاد بحران شهرستان تنکابن با انتقاد از حمایت نکردن برخی دستگاه‌ها گفت: ای‌کاش روز گذشته دستگاه‌های اجرایی که خودشان را مدعی صدور مجوز می‌دانند در محل وقوع حادثه سیل حاضرمی شدند و فقط شهرداری تنکابن و بخش خصوصی مشغول فعالیت برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر سیل بودند. وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای گابیون بندی رودخانه شهید رسولیان تنکابن از محل اعتبارات حوادثی نیازمند اعتبار هستیم زیرا یک قسمت این رودخانه گابیون بندی شده است ولی متأسفانه به دلیل نداشتن اعتبار لازم قسمت دیگر باقی‌مانده است.

خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عباس آباد/ جای خالی پایگاه امدادرسانی ستاد مدیریت بحران بارندگی شدید به شهرستان عباس‌آباد نیز بیش از ۳۰ میلیارد ریال خسارت زد و به گفته سید ابراهیم هاشمی فرماندارشهرستان عباس‌آباد گفت: براثر بارش شدید باران وسیله دو روز گذشته در مناطق شهری و روستایی کلارآباد، سلمان شهر به تأسیسات زیر بنایی پل و جاده‌ها و معابر و رانش زمین بیش از سه میلیارد تومان خسارت واردشده است. محمدعلی قمی اویلی فرماندار نوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر خواستار استقرار پایگاه امدادرسانی ستاد مدیریت بحران استان در غرب مازندران شد و افزود: این امکان در شهرستان نوشهر وجود دارد که پایگاه امدادرسانی ستاد مدیریت بحران استان در این شهرستان مستقر شود تا در مواقع بحرانی و حادثه‌ای شاهد خدمات سریع‌تر و دقیق‌تر به مناطق غرب استان باشیم. به گزارش مهر، همواره حوادث مختلف غرب مازندران را تهدید می‌کند و استقرار پایگاه امدادرسانی مدیریت بحران در منطقه می‌تواند روند امدادرسانی را تسریع بخشد و میزان خسارت‌های احتمالی را کاهش دهد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن