تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805676656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امريكا در تدارك «پيروزي جعلي» در سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امريكا در تدارك «پيروزي جعلي» در سوريه
نویسنده : شكيب جاويد 
حضور نظامي روسيه در سوريه و آغاز حملات هوايي عليه داعش و ديگر شاخه‌هاي القاعده و جريان تكفيري، متغيرهاي جديدي به وجودآورده و نتايج تأثيرگذاري به دنبال داشته كه بر قواعد بازي، موازنه قدرت در عرصه ميداني و سياسي و چيدمان بازيگران محلي در صحنه بحران سوريه، تغييرات قابل توجهي تحميل كرده و سناريوي «فريب بزرگ» ائتلاف جهاني عليه داعش به‌رهبري امريكا را فاش و مفتضح كرده است. امريكا و متحدانش در اين شرايط، براي خنثي كردن كاركرد جدي و اساسي همكاري محور روسيه، سوريه، ايران و حزب الله در مبارزه با داعش و گروه‌هاي تروريست و افراط‌گرا، سناريوهاي گوناگوني ساماندهي كرده‌اند ازجمله:
1ـ بازسازي آرايش جنگي گروه‌هاي مسلح در سوريه و تقويت بنيه تسليحاتي و لجستيكي آن
2ـ راه اندازي جنگ رواني و تبليغاتي عليه حضور نظامي روسيه و همكاري مسكو- تهران در دفاع از دمشق و تهديدهاي القاعده و گروه‌هاي سلفي و تكفيري.
3ـ نامگذاري جعلي و فريبكارانه برخي از شاخه‌ها و جناح‌هاي مسلح مانند «حركه الاحرار الشام الاسلاميه»، «جيش المجاهدين»، «الجبهه الشاميه»، «گروه‌هاي مسلح تركماني» و «حركه نورالدين الزنگي» در قالب گروه معارضه معتدل. لازم به ذكر است همزمان با موفقيت حملات هوايي روسيه عليه داعش، رسانه‌هاي مخالف دمشق از تشكيل جيش الشام متشكل از برخي از گروه‌هاي سلفي افراط‌گرا در حلب خبر دادند. اين گروه برخلاف اسلاف خود از پرچم سنتي معارضه سكولار و شعارهاي ملي گرا و دموكراتيك استفاده كرد. روند بومي كردن جبهه النصره، شاخه سوري القاعده و زيباسازي چهره حركه احرار الشام(طالبان سوريه) نيز همچنان ادامه دارد.
4ـ تلاش براي خلق پيروزي مصنوعي ولي هدفمند:كارنامه يك ساله شكست اقدامات نظامي ائتلاف جهاني به اصطلاح ضد داعش به رهبري پنتاگون، قدرت نرم و پرستيژ جهاني كاخ سفيد را در افكار عمومي زيرسؤال برده و در مقابل، روسيه بابه كار‌گيري جنگنده‌هاي سوخو وهمكاري نظامي با ايران و سوريه، توانسته ظرفيت‌هاي جديدي به گستره پرستيژ جهاني خود  بيفزايد و احترام و منزلت خود را در منطقه و جهان ارتقا دهد، در چنين شرايطي اوباما درصدد است قبل از پايان حضور خود در كاخ سفيد به يك پيروزي مصنوعي و فريبكارانه در نقطه‌اي از سوريه، دست يابد و آن را در خدمت اهداف و سناريوهاي آتي امريكا در سوريه و منطقه قرار دهد.  اهداف اوليه طرح «توليد يك پيروزي» در بخشي از سوريه عبارتند از:
الف: گرفتن ابتكار عمل از مسكو و جلوگيري از تغيير قواعد بازي و موازنه قدرت در سوريه
ب ـ جلوگيري از نابودي بازيگران محلي وابسته در پرتو توفان «سوخو» و موشك‌هاي «كاليبر»
ج ـ جبران شكست‌هاي پي در پي در روند آموزش و تربيت نظامي معارضه سوريه وتشكيل ارتشي تحت فرمان و پرچم پنتاگون
در همين راستا، آخرين گروه از مسلحان فعال در استان‌هاي شرق و شمال سوريه همزمان با موفقيت توفان سوخو عليه القاعده و شاخه‌هاي آن، متحد شده و در قالب تشكيل يك ائتلاف نظامي تحت نام «نيروهاي سوريه دموكراتيك» اعلام موجوديت كرده است. درسازماندهي اين تشكل جديد، 13 گروه كردي، عربي و آشوري حضور دارند. تركيب تشكل جديد حاكي از عدم انسجام قومي و مذهبي آن است، ضمن اينكه بسياري از آنها در گذشته در بحران سوريه باهم رقابت و تنش گروهي بر سر قدرت و نفوذ در منطقه شمال و شرق سوريه داشته‌اند. در اين تشكل نظامي، كردهاي سوريه پيرو اوجالان به دلايل فراواني از جمله منافع گروهي وطرح‌هاي دراز مدت ووعده‌هاي امريكايي حضوري سودمند خواهد داشت. تركيه، عربستان سعودي و قطر در سازماندهي و تشكل اين گروه جديد، هركدام به‌نحوي نقش پايه‌اي دارند. هدف عملياتي اين تشكل جديد، تحكيم مواضع معارضه مسلح در استان الحسكه(كردنشين)، شمال استان حلب و الرقه و تحرك جهت آزاد‌سازي كل استان الرقه از لوث داعش و تكفيري‌هاست. اگر «نيروهاي سوريه دموكراتيك» در استان الرقه پيروز شوند، واشنگتن و «ائتلاف جهاني ضد داعش» به يك پيروزي جعلي ولي پرصدا نائل خواهد آمد.  امريكا با آزاد‌سازي استان الرقه و تحكيم قدرت در استان الحسكه مي‌تواند زمينه را براي تصرف استان «ديرالزور» (شرق سوريه) فراهم سازد كه در اين حالت دست عشاير مخالف دمشق را در الرقه و دير الزور باز مي‌كند و كردها را بر كل استان الحسكه و بخشي از حلب مانند «عين العرب» و «عفرين» چيره مي‌كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن