تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805277458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات آزمایشگاه مرکزی ایلام/از دوشیفت شدن تا عدم حضور مسئول فنی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مشکلات آزمایشگاه مرکزی ایلام/از دوشیفت شدن تا عدم حضور مسئول فنی استان‌ها > ایلام - ارائه خدمت به مردم فهیم استان بعد از اجرای طرح سلامت قابل تقدیر است و اگر به نحو احسن اجرا شود، به خوبی باری از مشکلات را از دوش مردم برخواهد داشت و میزان مراجعه مردم را به آزمایشگاه های خصوصی که ویزیت گرانبها دریافت می کنند، کاهش خواهد داد.

به گزارش عصر ایلام، يكي از موفق ترين طرح هايي كه در دولت تدبير واميد و در كشور اجرا شده است، طرح تحول نظام سلامت بوده است.و اگر در اين راستا دكتر هاشمي؛وزير بهداشت را بعد از دكتر ظريف يكي از موفق ترين وزراي كابينه دكتر روحاني محسوب نماييم سخني به گزافه نرانده ايم.هم چنين اگر بعد از موفقيت دولت در موضوع سياست خارجي، يكي از موفقيت هاي ملموس اعتداليون را نام ببريم به اين طرح مي رسيم. اين طرح همزمان با سراسر كشور دراستان ايلام نيز كليد خورد و پس از گذشت دو سال از آغاز آن ، رضايت نسبي مردم را به دنبال داشته است.
طرحي كه با فراز وفرود هايي همراه بوده است و با توجه به ضعف زيرساخت ها ،كمبود امكانات پزشكي روز ونيروي متخصص ومرتبط دراستان هنوز تا جايگاه واقعي آن كه همان رضايت كامل مردم و جامعه پزشكي استان مي باشد فاصله معناداري دارد.
فاصله اي كه گاهي حاصل ندانم كاري،تصميمات آني و زودگذر، زياده خواهي و عدم تلسط ونظارت كافي و كامل بر اين طرح مي باشد.
يكي از اصلي ترين نقاط ضعف اين طرح عدم نياز سنجي قشر پرستار ، كارشناسان آزمايشگاه و.. در شرايط موجود بوده است. با اجراي طرح تحول ،حضور مردم درمراكز دولتي چشم گير شده است به نحوي كه در برخي از واحد هاي بيمارستاني تعداد بيمار و مراجعه كننده به بيش از 2 برابر رسيده است اما نه تنها در اين واحدها به تعداد پرستاران و كارشناسان علوم آزمايشگاهي افزوده نشده است بلكه نيروهاي طرحي را كه هيچ گونه تجربه اي ندارند، در واحدهاي حساس بكارگيري شده اند.
يكي از اين مراكز، آزمايشگاه مركزي شهر ايلام است كه با اجراي طرح تحول با تعدد مراجعه كننده مواجه شده ولي حتي يك ريال هم به حقوق ماهيانه "يك ميليون و300 هزار توماني" كارشناس آزمايشگاه افزوده نشده است و در ضرب الاجلي تصميم بر آن شده است شيفت كاري آزمايشگاه از يك شيفت صبح به دو شيفت صبح و عصرافزايش يابد.
ارائه خدمت به مردم فهيم استان بعد از اجراي اين طرح قابل تقدير است و اگر به نحو احسن اجرا شود، به خوبي باري از مشكلات را از دوش مردم برخواهد داشت و ميزان مراجعه مردم را به آزمايشگاه هاي خصوصي كه ويزيت گرانبها دريافت مي كنند، كاهش خواهد داد.
كارشناسان اين آزمايشگاه از اجراي اين طرح استقبال مي نمايند اما وقتي با شرايطي مواجه مي شوند كه بايد نيروهاي طرحي را آموزش دهند، در شيفت صبح ويا شيفت عصر(با صلاح ديد مديرمركز) در اين مركز حضور داشته باشند و با افراد غيرمتخصص نيز كنار بيايند،اجراي اين طرح را با شرايط موجود به صلاح نمي دانند.
يكي از كارشناسان آزمايشگاه مركزي ايلام به عصر ايلام مي گويد:طرح دو شيفته كردن خدمات آزمايشگاه از سالها پيش مطرح شده است ولي تاكنون اجرا نشده است.
وي مي افزايد:اكثر كارشناسان اين آزمايشگاه متاهل مي باشند وبر اساس برنامه هاي آزمايشگاه از اول مهر برنامه هاي زندگي و خانواده را تنظيم نموده اند و با اجرا دوشيفته كردن حضور در آزمايشگاه با مشكل جدي مواجه مي شوند.
اين كارشناس با بيان اينكه هم اكنون براي نوبت عصر هيچ شخصي به عنوان مسئول فني كه بايد يا پزشك پاتولوژيست باشد يا دكتراي علوم آزمايشگاهي حضور ندارد افزود: قطعا اين يكي از مشكلات فراروي اين طرح است.
وي به حضور افراد غيرمتخصص در سمت هاي مديريت قبلي اين مركز اشاره كرد وافزود:متاسفانه كساني سرپرست شده اند كه حتي توان قرائت يك آزمايش را نداشته اند!
وي ادامه داد:چگونه امكان دارد كه در يك آزمايشگاه دولتي، يك مسئول فني حضور نداشته باشد و يك كارشناس جواب آزمايش ها را امضا كند؟
اين كارشناس به مشكلات اين آزمايشگاه اشاره كرد وبا بيان اينكه هيچ بخش نامه مكتوبي براي شيفت بندي صبح وعصر نداريم و از روز افتتاح اين آزمايشگاه فقط در نوبت صبح به مردم خدمت رساني كرده ايم تصريح كرد: كارشناسان آزمايشگاه حق نوبت كاري و ضريب مشاركت از محل اجراي اين طرح جديد دريافت نمي كنند.
وي شرط لازم وكافي براي اجراي دوشيفته نمودن خدمات صبح و عصر را افزايش كارشناسان مربوطه ،امكانات پزشكي لازم و حضور مستمر وثابت مسئول فني عنوان كرد و افزود: با چرخشي نمودن شيفت حضور كارشناسان آزمايشگاه و حضور چند نيروي بي تجربه طرحي مشكلي حل نخواهد شد.
اين كارشناس آزمايشگاه در بخش ديگري از سخنان خود به حضور يك كارشناس ارشد انگل شناسي به عنوان سوپروايزر آزمايشگاه در شيفت عصر اشاره كرد و افزود: اين شخص كه هيچ تخصصي ندارد بايد جواب آزمايش بخش هاي هماتولو‍ژزي،بيوشيمي و... را امضاء نمايد كه واقعا مايه نگراني است.
وي حضور اين سوپروايزر در آزمايشگاه را صرفا به دليل داشتن فاميل نسبي با يكي از معاونت هاي دانشگاه علوم پزشكي عنوان كرد وگفت:متاسفانه بيماران(pku) كه هيچ مشكلي در آزمايش انها ديده نشده است را به مطب معاونت محترم ارجاع مي دهد كه مايه تاسف است.
كارشناس آزمايشگاه ادامه داد:خوشبختانه دكتر مرواريد به عنوان پزشك معتمد دانشگاه علوم پزشكي ايلام بدون ويزيت بيماران pku را ويزيت مي نمايد ونبايد بيماري خارج از اين سيكل به پزشك ديگري معرفي و ويزيت پرداخت نمايد.
وي نبود نيروي خدماتي و سرويس اياب وذهاب در آزمايشگاه مركزي را يكي ديگر از مشكلات پرسنل عنوان كرد و گفت: خدمت رساني به مردم براي همه ما افتخار است ولي اگر انگيزه خدمت از پرسنل گرفته شود خدمت رساني با مشكل مواجه مي شود.
به گزارش عصر ايلام آزمايشگاه مركزي شهر ايلام يكي از مراكزي است كه همواره قبل وبعد از اجراي طرح تحول نظام سلامت با مشكل وتأخير در نوبت وجواب دهي و ازدحام مراجعه كنندگان مواجه بوده است وطرح دو شيفت شدن مي تواند بخشي از مشكلات مردم را در اين زمينه البته به شرط فراهم نمودن زيرساخت هاحل نمايد.
همان طور كه ذكر گرديد طرح تحول نظام سلامت به خوبي در حال اجرا مي باشد وبرخي قوانين ساختگي وتصميمات آني كه انگيزه خدمت را از پرسنل مراكز درماني سلب مي نمايد نبايد در مراكز درماني وآزمايشگاهي تدوين واجرا شود.
ارائه خدمات مطلوب تر وكاهش چشم گير تعرفه پرداختي بيماران اصلي ترين نقطه قوت طرح جامع نظام سلامت مي باشد كه اميدواريم دانشگاه علوم پزشكي ايلام در اين راستا نقاط ضعف را به حداقل ونقاط قوت را به حداكثر برساند.

کلید واژه ها: استان ایلام - طرح تحول سلامت -




یکشنبه 26 مهر 1394 - 19:16:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن