تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820801428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجالس عزاي حسيني بايد محلي براي ترويج آموزه‌هاي اسلامي و اخلاقي باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۰:۷ق.ظ)
عضو مجلس خبرگان رهبري: مجالس عزاي حسيني بايد محلي براي ترويج آموزه‌هاي اسلامي و اخلاقي باشد موج - قم - عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: مجالس عزاي حسيني و ايام محرم و صفر بايد زمينه ساز جذب حداکثري به تشيع، برادري، تحکيم روابط انساني، ترويج روحيه ايستادگي دربرابر دشمنان و ترويج آموزه‌هاي اصيل اسلامي و اخلاقي باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله عباس کعبي افزود: امام حسين (ع) فرامکان و فرازمان و به وسعت تاريخ و جغرافياي بشري است که به همه اقشار، اصناف، ملت‌ها، قوميت‌ها، سليقه‌ها و مذاهب درس انسانيت و آزادگي مي‌دهد.
وي با بيان اينکه آموزه‌هاي مکتب حسيني با عمق فطرت انساني گره خورده است؛ اظهارکرد: خطباي ما در مجالس عزاداري با تبيين آموزه‌هاي اسلام ناب در مقابل اسلام التقاطي، بر معرفت و بصيرت حسيني عزاداران بيفزايند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان کرد: در حادثه عاشورا و آموزه‌هاي کربلا توحيد اصيل، تقوا، معنويت، عقلانيت، عدالت، رحمت، رأفت، انسانيت درکنار صلابت، شجاعت، جهاد، حماسه، علم و عرفان فراوان يافت مي‌شود و بايد اين مباحث را به خوبي براي مردم تبيين و ترويج کنيم.
کعبي با اشاره به اينکه امام حسين (ع) جوشش عواطف مقدس انساني، و کربلا تراژدي غمبار انساني است، گفت: اشک مسئوليت آفرين و حرکت بخش که باعث تحول مي‌شود در مجالس عزاداري بسيار خوب است ولي بايد اهداف قيام عاشورا نيز به خوبي براي مردم ترسيم و بيان شود.
وي با اشاره به اينکه مداحان و عزاداران ما همه بايد با اخلاص و براي رضاي خداوند عزاداري کنند، گفت: امام حسين (ع) شهيد دلباخته و عارف شيداي الهي است که در اوج بندگي خدا در جست وجوي رضاي الهي بود و عزاداري براي ايشان بايد آميخته با آموزه‌هاي فقه، شريعت و اخلاق اسلامي باشد و از آموزه‌هاي مکتب انساني ايشان نيز براي اوضاع جامعه و هدايت انساني و حمايت و حل مشکلات انسان‌ها استفاده کنيم.
کعبي خاطرنشان کرد: امام حسين (ع) شهيد احياگر انسان‌ها بر پايه توحيد است و بايد در دستگاه عزاداري ايشان اخلاص، معنويت، تبيين حقايق ديني و ارزش‌هاي انساني و اخلاقي، التزام به شرع مقدس و عزاداري سنتي اصل باشد.
استاد حوزه علميه قم گفت: ما بر پايه آموزه‌هاي حسيني مي‌توانيم ملت‌ها را دربرابر اسلام تکفيري، داعشي، وهابيت و اسلام عاري از آموزه‌هاي الهي بسيج و انحراف از آموزه‌هاي اصيل اسلام را به خوبي تبيين کنيم.
وي افزود: توطئه دشمنان اسلام باعث شده است امام حسين (ع) و عاشورائيان در کربلاي عرفان و حماسه شهيد شوند و ما بايد همه آموزه‌هاي توحيدي، امامت، عدل، رسالت، خاتميت، معاد، دلدادگي به خدا و کرامت انساني را از دل اين حادثه استخراج و به صحنه بياوريم.
وي گفت: مکتب امام حسين(ع) مي‌تواند راه پيشرفت، تعالي، زندگي، نشاط و آزادگي را به ما نشان دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن