تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 13 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837137088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت الاسلام میرزا محمدی : در دستگاه تبلیغی انبیاء (ع) مردم نقش اول را داشته اند


واضح آرشیو وب فارسی:وارث: مراسم شب سوم محرم با سخنرانی حجت الاسلام میرزا محمدی و مداحی حاج سید محمد جوادی در هیئت انصارالعباس علیه السلام برگزار شدوارث:  مراسم شب سوم محرم با سخنرانی حجت الاسلام میرزا محمدی و مداحی حاج سید محمد جوادی  در هیئت انصارالعباس علیه السلام برگزار شد. در ادامۀ خبر متن سخنرانی حجت الاسلام میرزا محمدی را می خوانید: "روز جمعه "در روایات ما معروف است به سید و سرور روزهای هفته که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: خدا هر چه را که در این عالم خلق کرده است برایش یک سید و آقایی قرار داد. بشر را که آفرید سیدالبشر، حضرت آدم علیه السلام شد. من پیغمبر را که آفرید شدم سیدالانبیاء، اوصیاء را خلق کرد امیرالمومنین علیه السلام سیدالاوصیاء شدند. ماه ها را آفرید و تعدادش دوازده تا شد و ماه رمضان سید همه ماه ها شد. در بین روزها هم روز جمعه را آفرید و سید تمام روزها شد.  امام صادق علیه السلام فرمودند: در این روز هیچ عملی بالاتر از ذکر مقدس صلوات نیست. چون روز جمعه است ادب اقتضا می کند امروز را اختصاص می دهیم به صاحب این روز حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف. ایشان عصاره خلقت و ذخیره آفرینش هستند و آنچه که انبیاء الهی علیهم السلام آرزو داشتند و برای رسیدن به اهداف مقدسشان زحمت ها کشیدند و به شهادت رسیدند به دستان با کفایت حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه محقق خواهد شد.  قرآن کریم سیره تبلیغی و عملی اولیاء الهی را در سوره مبارکه حدید آیه 25 ارائه می کند و می فرماید: « لقد ارسلنا رسلنا بالبیّنات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم النّاس بالقسط » به تحقیق ما همه انبیاء را با یک سری آیت و معجزه و بینه فرستاده ایم. اصلا شرط پیغمبری این بوده است که انبیاء را از طریق معجزاتشان تشخیص می دادند. « وَ اَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَالْمیزانَ » در کنار این معجزات که برای آنها قرار دادیم، کتاب و قانون قرار دادیم تا به واسطه این کتاب الهی کاری کنند که خود مردم اقامه عدل و داد و قسط کنند. ما انبیاء را آوردیم و معجزه و کتاب و قانون و شریعت به اینها دادیم تا به واسطه این کتاب الهی و این قانون الهی کاری کنند که خود مردم اقامه عدل و داد و قسط کنند. آیه خیلی دقیق است، نمی گوید ما انبیاء علیهم السلام را آوردیم تا از طریق فقط اعجاز، عدل و داد را در بین مردم پیاده کنند. انبیاء را آوردیم و معجزه و کتاب و شریعت دادیم تا همه اینها برای تربیت مردم به گونه ای برنامه ریزی شود که خود مردم بین خودشان اقامه عدل و داد کنند.  « لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ » یعنی دستگاه تبلیغی انبیاء علیهم السلام به گونه ای بوده است که مردم نقش اول را داشته اند و در حکومت اسلامی هم همین گونه است. بر خلاف همه حکومت های بشری، حکومت های الهی یک رهبر دارد که توسط مویدات پروردگار عالم با معجزه و با کتاب و شریعت در کنار مردم اقامه حدود می کند . ارتباط رهبر با مردم در حکومت های الهی و اسلامی نقش فعال دارند. یعنی اگر حتی یکی باشد و دیگری نباشد به درد نمی خورد. امروز داریم مدل های حکومتی را می بینیم. حتی در بلاد اسلامی یا رهبر ندارند یا عدم وحدت بین مردم باعث شکست می شوند. در حکومت های الهی اگر هر دو با هم ضمیمه شود آن وقت جهان جنگل حیوانات نمی شود. آن وقت به تعبیر امیرالمومنین علیه السلام حقوق یک مورچه سیاه در دل شب سیاه بر روی سنگ سیاه هم در این حکومت ضایع نمی شود. دقیقا همین برنامه را در سیره حکومتی می بینیم. مومنین با انس با دعای عهد در رکاب امام زمان عجل الله تعالی و دولت مهدوی حاضر خواهند شد. قرآن کریم در آیه 25 دو عنصر محوری حکومت و رسالت انبیاء علیهم السلام را بیان می کنند: 1) زبان تبلیغ در شرایط کاملا عادی و همگانی 2) زبانه تیغ بلافاصله بعد از آیه « وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ » فرمودند: « وَأَنزَلنَا الحَدیدَ فیهِ بَأسٌ شَدیدٌ وَمَنافِعُ لِلنّاسِ » که بعضی از روایات ما این را به ذوالفقار امیرالمومنین علی علیه السلام تفسیر کرده اند. یعنی حکومت فقط با عنصر زبان تبلیغ اقامه نمی شود فقط با سلاح زبان و به تعبیر دیگر فقط بُعد فرهنگی محقق نمی شوند چون دشمن دارند. ابلیسیان و احزابشان و انسان هایی که تحت ولایت طاغوت تربیت شده اند، نمی گذارند حکومتی به عنوان حکومت اسلامی محقق شود. پس دو عنصر در سیره عملی انبیاء برای اقامه حکومت های الهی حاکم بوده است. عنصر زبان که در شرایط عادی و همگانی، زبان مبارک انبیاء علیهم السلام مردم را دعوت به توحید و بندگی خدا و اجتناب از عبودیت طاغوت می کردند. « یا ایها الناس اعبدوالله و اجتنبوا الطاغوت » 1 عنصر دوم هم سلاح و عنصر تیغ که در شرایط همگانی نبوده است که متهم به خشونت طلبی بشوند. در شرایط خاص و حساس که در برابر این حکومت الهی و اقامه عدل و داد الهی عده ای دشمنی کنند و انبیاء علیهم السلام مجبور شوند در مقابل آنها بجنگند و از سلاح تیغ و حدید به تعبیر قرآن استفاده کنند. دقیقا این دو عنصر مهم و کلیدی را ما در حکومت مهدوی و سیره امام زمان عجل الله تعالی فرجه می بینیم. چون امام رسالتشان فقط بیام احکام نیست. بعضی ها فکر می کنند امام فقط مرجعیت علمی داشته اند. راجع به امیرالمومنین علیه السلام چنین فکر خامی شد، لذا گفتند قبول داریم که ایشان افضل الناس است ولی به درد حکومت کردن نمی خورد و صلاحیت گرداندن چرخه سیاسی حکومت را ندارد. در حالیکه خود مولای متقیان علیه السلام فرمودند: اگر من بر مسند حکومت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نشسته بودم، از نیاز یک مورچه سیاه در شب سیاه بر روی سنگ سیاه هم غفلت نمی کردم. اگر طلاق ها اتفاق می افتد بخاطر این است که از ملاک فاطمی و علوی جدا می شویم. همه می گویند من! هر دو منیت هستند و ثمره اش آلودگی است. اولین کسی که من گفت، ابلیس بود و از جرگه مقدسین و عابدین جدا شد. پس اگر از راه آنها جدا شویم شقاق اتفاق می افتد. سیره اباعبدالله علیه السلام را ببینیم دور سکینه و حضرت رباب سلام الله علیها طواف می کردند و می فرمودند: خانه ای را دوست دارم که سکینه و رباب در آن خانه باشند. امیرالمومنین علیه السلام خسته از کارشان به منزل می آمدند و به کمک کردن به حضرت زهرا سلام الله علیها در خانه افتخار می کردند. پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده بودند: علی جان فقط صدیقین و شهدا این افتخار را دارند که به همسرشان کمک کنند. رسالت امام فقط بیان احکام نیست! آنچه امروز تمدن برق به خودش افتخار می کند در تولید چیزهای مختلف همه را مولای متقیان امیرالمومنین علیه السلام به سلمان گفته بودند. فرمودند: سلمان این آسمان را می بینی، یک روزی دستگاهی اختراع می شود که در آسمان راه می رود و سقوط نمی کند.  وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه رسالتی دارند از جنس حضرت موسی بن عمران علیه السلام. لشگر فرعون را جوری به ذلت و خواری کشاندند که وسط رود نیل لشگر موسی علیه السلام که رسیدند دوازده راه برایشان باز شد به طوری که هیچکدام حتی پایشان خیس نشد. تا لشگر فرعون رسیدند راه ها بسته شد. خدا فرمود: ما اینها را در آب غرق کردیم. رسالت همان رسالت موسوی است. همان موقع هم عده ای به موسی علیه السلام می گفتند: تو و خدایت بروید با خدا بجنگید ما اینجا نشسته و منتظریم. رسالت مهدوی هم همین است. این همه وسیله ارتباط جمعی است و صدای حکومت اسلامی به جایی نرسیده است. همه می گویند ایران تروریست است. در پدیده اسلام هراسی و اسلام گریزی این صحنه ها را می بینیم. حقوق بشری که خیلی ادعایش می شود دلسوز بشریت است در فاجعه منا که چند هزار نفر مظلومانه کشته شدند، کاملا سکوت کرد چون لباس شریعت نبوی بر تنشان داشتند، اما اگر یک آمریکایی از بین می رفت تمام زمین و زمان را زیر و رو می کردند. امام حسینی که شبها برایش گریه می کنیم یک شعار داده است که تا قیامت برای همه آزاد مردان عالم حجت است و منشور حرکت جهادیشان است فرمودند: « مثلی لایبایع مثله » 2 یعنی اختلاف ما با یزید خانوادگی و شخصی نیست. هر کسی که از من دم می زند نباید با او مسامحه و سازش و بیعت کنند. این مرام امام حسین علیه السلام است. نمی شود مانند ابوهریره 3 بود که غذا را در سفره معاویه می خورد و نمازش را پشت سر علی علیه السلام می خواند. نتیجه اینها به جایی رسید که از تروریست های پیغمبر صلی الله علیه و آله شدند و یک میلیون حدیث را از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله جعل کرد که خلیفه دوم به او گفت خالی بندی هم حدی دارد، تو سه سال بیشتر با پیامبر صلی الله علیه و آله نبودی، اگر هر سه سال هم با ایشان بودی اینقدر حدیث نمیشد تو یک میلیون حدیث جعل کرده ای. سیره عملی امام زمان عجل الله تعالی فرجه هم در حکومتش این است. دو عنصر محوری، زبان تبلیغ که بعد فرهنگی انتظار است و زبانه تیغ که بعد نظامی انتظار است. ما از دومی غافل هستیم، چون عافیت طلب هستیم. نظام اسلامی چنان رافتی دارد که کسانی که خیانت کرده اند وقتی توبه کردند امام فرمودند: آغوش رحمت نظام به روی اینها باز است. اما همین نظام دستگاه نظامی و انتظامی هم دارد زیرا یک عده ای نمی خواهند احکام پیاده شود و حریم ها حفظ شود. اگر حکومت اسلامی با عنصر جهاد و شهادت و رشادت کاری نداشته باشد، شهوت رانی بلایی سر این حکومت می آورد که مانند کشورهای عربی می شود . فحشا در آنجا موج می زند و جرات نمی کنند یک مرگ بر آمریکا بگویند چون شهوت خانه هایشان تعطیل می شود. آقا که تشریف بیاورند بخور بخوابی نداریم. امام صادق علیه السلام فرمودند: در دولت مهدوی تمام عرق ریختن و خون ریختن است. این بسترسازی دولت مهدوی است. در روایت داریم کسانی که می گفتند تو با خدایت برو با آنها بجنگ اولین کسانی هستند که روبروی امام زمان عجل الله تعالی فرجه می ایستند. چون منافعشان در خطر است. این سیره امام است. دقیقا سیدالشهدا علیه السلام سیره شان این است. پیش خدا می رویم بی غل و غش حرف بزنیم. جلویش هم تملق و چاپلوسی کن. فرمود: موسی می دانی خوشحالی من کجا است؟ وقتی بنده ام به در خانه من می آید و چاپلوسی می کند. امام زین العابدین علیه السلام فرمودند: ما که اولین گنهکارانی نیستیم که ما را آمرزیده ای، از تو که چیزی کم نمی شود که ما را بیامرزی. تو مثل من هزارها داری اما من مثل تو یکی هم ندارم. /1102101304 پی نوشت: 1) آیه 150 سوره نساء 2) مروج الذهب، ج 3، ص 67. 3) عبدالله (یا عبدالرحمان) بن عامر (یا صخر) دَوسی (درگذشت۵۹ق) مشهور به ابوهُرَیره از اصحاب پیامبر(ص) و محدّثان مشهور اهل سنت که شخصیت او به دفاع یا ردّ همواره شایان توجه است. ابوهریره از پیامبر اکرم(ص) بسیار حدیث نقل می کرده و این موجب شد تا حتی در همان دهه های نخستین اسلامی نسبت به او حساسیتهایی برانگیخته شود؛ به عنوان مثال عمر، ابوهریره را به علت زیادی روایت از پیامبر(ص)، از نقل حدیث بر حذر داشت. همچنین حضرت علی(ع) و برخی دیگر از اصحاب نیز در همین مورد زبان به اعتراض گشودند. شیعه امامیه در آثار مختلف خود به انتقاد از شخصیت ابوهریره پرداخته اند.


شنبه ، ۲۵مهر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: وارث]
[مشاهده در: www.vareth.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن