تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805159033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صندوق ملي محيط زيست دوباره داير شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مهر ۱۳۹۴ (۲۳:۳۰ب.ظ)
صندوق ملي محيط زيست دوباره داير شد موج - رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: صندوق ملي محيط زيست که حدود 8 تا 10 سال دچار رکود بود، دوباره داير شد و از ظرفيت خوبي براي جذب کمک هاي ملي و بين المللي برخوردار است.
به کزارش خبرکزاري موج،معصومه ابتکار در نشست خبري در جمع خبرنگاران خراسان رضوي افزود: اين صندوق مي تواند کمک هايي براي رفع نيازهاي بخش هاي صنعت، توليد و تجارت باشد و به تصفيه خانه، فيلتراسيون و کاهندگي آلودگي کمک کند
وي در بخش ديگري از سخنان خود، يوزپلنگ را يکي از نمادهاي ملي و از گونه هاي در معرض تهديد دانست و يادآورشد: برنامه گسترده اي با همکاري کارشناسان داخلي و سازمان ملل براي حفاظت از اين گونه اجرا خواهد شد و حفاظت از اين حيوان به عنوان طرحي ملي با قدرت ادامه پيدا خواهد کرد.
ابتکار گفت: تمام مناطقي که در آنها تردد يوزپلنگ گزارش شده باشد در طرح هاي حمايتي سازمان قرار گرفته و يوز ايراني و دام هايي که در خطر حمله اين حيوان هستند توسط برخي بانک ها بيمه شده اند.
وي به احياي کشف رود با همکاري مناسب سازمان ها و ارگان هاي مرتبط اشاره کرد و افزود: در اين راستا اقداماتي نظير آزادسازي بخش عمده رودخانه از تصرفات در محدوده 16 کيلومتري حومه شهر مشهد است.
ابتکار گفت: گام مهمتر اين است که با يک برنامه مطالعاتي براي شناسايي و کنترل آلايندگي، رفع تصرفات و آلودگي هاي ناشي از پسماندهاي خانگي و صنعتي، اعتبار اختصاص دهيم.
معاون رييس جمهوري ادامه داد: طرح ساماندهي سگ ها و حيوانات ولگرد شهري بر عهده شهرداري است و سازمان محيط زيست نقش نظارتي دارد.
وي گفت: خط قرمز نمايندگان مجلس درباره اينکه اولويت فعاليت هاي اين سازمان امور سياسي است يا محيط زيست، بايد اخلاق اسلامي و رعايت انصاف باشد.
ابتکار اضافه کرد: آمار مرکز پايش آلاينده هاي زيست محيطي نشان مي دهد به رغم افزايش جمعيت و وسايل نقليه و زائر، از سال 1392 تا 1394 با فعاليت هاي انجام شده، گرد و غبار و آلودگي روند رو به بهبودي را طي کرده است که البته هنوز با نکته مطلوب فاصله دارد.
وي گفت: برنامه مدوني براي استانهايي نظير خوزستان در دست اجراست که در آن آغاز عمليات مبارزه با گرد و غبار، تدوين و فصل مناسب براي کشت گونه هاي مقاوم در اين استان تعيين شده است.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست اظهار کرد: در چند ماه آينده اين طرح آغاز خواهد شد اما شرايط اقليمي خوزستان وخيم تر شده و کاهش بارندگي و رطوبت زمين، کانون هاي گرد و غبار را افزايش داده است.
ابتکار افزود: سؤال اين است که چرا بايد برنامه مبارزه با گرد و غبار در سال 94-1393 تدوين شود؛ در حالي که مشکل از سال 87 خود را به روشني نشان داد.
وي گفت: در گذشته امکان آن بود که مشکلات کشور نظير ريزگردها و بحران آب با 900 ميليارد دلار اعتبارات حل شود و اين در حالي است که به دليل نبود آزادي بيان، امکان مطرح کردن اين موضوع در آن زمان نبود.
ابتکار ادامه داد: امروز مسؤولان در دولت يازدهم پاسخگويي درباره مشکلات را وظيفه خود مي دانند و حال که براي اين مشکل راهکار تهيه شده، گروهي که تا ديروز خاموش بودند، امروز "دلواپسانه" انتقاد مي کنند.
وي گفت: براي منشأ رد و غبار خارجي در عراق و عربستان سعودي اقدامي صورت نگرفته و اکنون نيز نمي توان اقدام خاصي صورت داد.
معاون رييس جمهوري افزود: تالاب هورالعظيم به علت بي توجهي هاي گذشته وضع مناسبي نداشت که با اقدام صورت گرفته، داراي شرايط مناسب تري شده که بايد اين روند ادامه پيدا کند و دانش آموزان، بسيج و ديگر ارگانها براي کاشت نهال در جهت تثبيت خاک همراهي خواهند کرد.
ابتکار گفت: دولت يازدهم با جديت، اقداماتي را به منظور توسعه فضاي سبز شهري دنبال مي کند که ايجاد کمربند سبز براي جلوگيري از رشد بي رويه شهر از جمله آنهاست.
رييس سازمان محيط زيست گفت: دولت يازدهم با کمک استانداران و شهرداري ها مديريت پسماندهاي ويژه، بيمارستانها و ساختمان ها را دنبال مي کند.
وي افزود: آب درياچه بزنگان مشهد از چشمه هاي کف درياچه و نيز سيلاب ها تغذيه مي شد که به دليل خشکسالي از ميزان هر دو منبع کاسته شده اما با پيگيري هاي انجام شده کشاورزان مازاد آب مصرفي خود را به سمت درياچه هدايت کرده اند.
به گفته ابتکار، با تمهيدات دولت، قسمتي از آب روستاي بزنگان نيز از طريق خط لوله به اين درياچه انتقال يافته که تأثير بسزايي در احياي اين درياچه داشته است.
وي گفت: به علت سنگين بودن پروژه هاي محيط زيست، تصميم گيري در مورد آنها در سطوح مختلف استاني و ملي صورت مي گيرد اما در عين حال، در جلسه مشترک با استانداران تصميم گيري درباره 23 مورد از 53 سرفصل هاي مرتبط با محيط زيست، به استانداري تفويض شده است.
ابتکار به آتش سوزي جنگل ها اشاره کرد و افزود: مساحت جنگل هاي آسيب ديده از آتش سوزي نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد کاهش داشته که علت آن، برخورد منسجم، هماهنگي و مديريت بين بخشي است.
وي گفت: با همکاري استانداران در استان هاي مختلف، ستادهاي مبارزه با آتش شکل گرفت و در 14 استان مانور آتش سوزي برگزار شد تا آمادگي لازم براي پيشگيري حاصل شود که کاهش خسارات آتش سوزي جنگل گلستان از نتايج اين مانورهاست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن