تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819703266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمار قربانيان حادثه منا چهار برابر آمار منابع غربي و عربي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مهر ۱۳۹۴ (۲۲:۳۶ب.ظ)
شمار قربانيان حادثه منا چهار برابر آمار منابع غربي و عربي است موج - شمار قربانيانِ فاجعۀ منا، بر اساس اطلاعات غيرنهايي که خبرگزاري فرانسه بر اساس آمار کشته هاي 31 کشور تدوين کرده است، به 1633 رسيد. اين در حالي است که بيش از 4 هزار تن از حجاج کشورهاي مختلف از جمله زائران ايراني بيت الله الحرام جان خود را از دست داده اند.
به گزارش خبرگزاري موج،در حالي که عربستان سعودي، آمار قربانيان را تنها 769 نفر اعلام کرده است، آمار واقعي، تاکنون دو برابرِ اين آمار بوده است.
پس از گذشت بيش از دو هفته از فاجعۀ منا، فاش شدن ارقامِ جديدي از آمار اين فاجعه، از لايه هاي پنهانِ آن پرده بر مي دارد و بيش از پيش اين سئوال را پر رنگ تر مي سازد که چرا عربستان، همچنان بر رقمي که پيش از اين اعلام کرده، باقي مانده است.
خبرگزاري فرانسه، با انتشار آماري مستند به آمار کشته هاي اعلام شده از 31 کشور، شمار کشته ها را 1630 تن اعلام کرده است که با اين آمار، فاجعه منا، فجيع ترين فاجعۀ برگزاري مراسم حج، در طول تاريخ بوده است.
آمار 1630 قرباني، در حالي اعلام مي شود که هنوز شمار زيادي از حجاج مفقود هستند و هر آن، امکان افزايش شمار قربانيان وجود دارد.
آمار کشته ها، بر اساس تفکيک کشورها به صورت زير است:
جمهوري اسلامي ايران 464 نفر
مصر 182 نفر
نيجريه 145 نفر
اندونزي120 نفر
هند 101 نفر
پاکستان 87 نفر
بنگلادش 79 نفر
مالي 60 نفر
سنگال54 نفر
چاد 52 نفر
بنين 34 نفر
مغرب 33 نفر
سودان 30 نفر
نيجر 28 نفر
الجزاير 28 نفر
بوركينافاسو 22 نفر
كامرون 20 نفر
ساحل عاج 14نفر
اتيوپي 13 نفر
ليبي 10 نفر
سومالي 8 نفر
کنيا 6 نفر
غنا 5 نفر
جزاير موريس 5 نفر
تانزانيا 4 نفر
تونس 4 نفر
با اعلام اين آمار، فاجعه منا را مي توان بزرگ ترين فاجعۀ برگزاري تاريخِ جديد دانست. پيش از اين، حادثه ازدحام در سال 1990 به کشته شدن 1426 تن انجاميد.
با افزايش شمار قربانيان اين فاجعه، سئوالات بسياري درباره عاملان و مسببان اين فاجعه در ذهن مطرح مي شوند، به ويژه که گزارش هاي تهيه شده از نجات يافتگانِ اين حادثه، به وضوح حاکي از کندي عمدي عمليات امداد و نجات، پس از فاجعه است.
در همين وزارت بهداشت عربستان بدون اشاره به شمار قربانيان اعلام کردکه به آمار نهايي قربانيان حادثه منا دست يافته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن