تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804597524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه موج مقاومت مردم فلسطین در «جمعه خشم» |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: توسعه موج مقاومت مردم فلسطین در «جمعه خشم»
موج جدید مقاومت مردم فلسطین در مقابل صهیونیست ها که از آن با عنوان «انتفاضه سوم» یاد می شود، روز به روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد. در حالی که امروز از سوی گروه های مقاومت فلسطینی با عنوان «جمعه خشم» علیه صهیونیست ها نامگذاری شده، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تعداد دیگری شهید و مجروح بر جای گذاشته است.
کد خبر: ۵۳۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ - 16 October 2015



توسعه موج مقاومت مردم فلسطین در «جمعه خشم»
موج جدید مقاومت مردم فلسطین در مقابل صهیونیست ها که از آن با عنوان «انتفاضه سوم» یاد می شود، روز به روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد. در حالی که امروز از سوی گروه های مقاومت فلسطینی با عنوان «جمعه خشم» علیه صهیونیست ها نامگذاری شده، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تعداد دیگری شهید و مجروح بر جای گذاشته است.


به گزارش «تابناک»، آن گونه که نیروهای انتفاضه و گروه های مقاومت فلسطین از چند روز پیش اعلام کرده بودند، امروز به عنوان «جمعه خشم» علیه صهیونیست ها نامگذاری شده و بنا بر این بوده که مردم پس از برگزاری نماز جمعه، در کرانه باختری و نوار غزه به تظاهرات بپردازند. همین امر سبب شده رژیم صهیونیستی از روز گذشته، تدابیر امنیتی خود را در سرزمین های فلسطینی تشدید کند.


بر این اساس، رژیم صهیونیستی نظامیان بیشتری را در قدس اشغالی مستقر کرده؛ به گونه ای که این شهر به پادگان نظامی تبدیل شده است. این رژیم همچنین ده ها پست ایست بازرسی ایجاد کرده است. در اطراف شهرک جبل المکبر در جنوب شرقی قدس اشغالی نیز ایست بازرسی های نظامی برپا شده است. این علاوه بر ایست بازرسی های ایجاد شده در دو منطقه العبیدیه و الجسر و نزدیک شهرک صهیونیست نشین نحال عوز است. 


در همین حال، صبح امروز منابع فلسطینی گزارش دادند که یک جوان ساکن غزه در اثر شدت جراحتی که پنج روز پیش به وی وارد شده بود، به شهادت رسید. شوقی عبید  عبید که از ساکنان اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه است، در جریان درگیری در گذرگاه ایرز هدف اصابت چند گلوله قرار گرفت و به بیمارستان الشفاء در غزه انتقال داده شد و پس از آن خبر شهادت وی در اثر شدت جراحت وارده اعلام شد.


با شهادت این جوان ساکن غزه، شمار شهدای نوار غزه طی 16 روز گذشته به 12 نفر و تعداد زخمی ها نیز به 328 نفر رسید. در همین رابطه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدا از اوایل اکتبر جاری تا کنون در کرانه باختری و نوار غزه به 35 نفر رسیده است. در گزارش ها آمده است که تعداد زخمی ها نیز بیش از 1300 نفر است که حدود 550 نفر از آنها هدف اصابت گلوله جنگی و 600 نفر نیز هدف اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته اند و گذشته از آن، 137 نفر نیز مورد ضرب و جرح از سوی نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان قرار گرفته و 6 شهروند نیز دچار سوختگی شده اند. بیش از 200 کودک و 40 زن نیز در جریان حملات صهیونیست ها و شهرک نشینان زخمی شده اند.


این در حالی است که نیروهای اشغالگر صهیونیست، بامداد امروز، جمعه نیز به چند شهر در کرانه باختری و منازل چند شهروند فلسطینی یورش بردند. نیروهای اشغالگر همچنین به منازل فلسطینیان در شهرهای کرانه باختری یورش برده و 13 فلسطینی را بازداشت کردند. از سوی دیگر، نیروهای پلیس این رژیم شب گذشته با اعمال محدودیت سنی از ورود مردان زیر 40 سال به مسجد الاقصی ممانعت کردند. نیروهای پلیس رژیم اشغالگر مدعی هستند که محدودیتی برای ورود زنان به مسجد الاقصی وجود ندارد اما در عین حال نیروهای زیادی را در اطراف مسجد و شرق قدس مستقر کرده اند.


اما تشدید تدابیر امنیتی از سوی رژیم صهیونیستی تنها به این موارد محدود نشده و پس از اعزام تانک به مرز غزه در روز چهارشنبه، ارتش رژیم صهیونیستی دیروز سامانه ضدموشکی پاتریوت را در شهر بئرالسبع مستقر کرد. صهیونیست ها مدعی هستند با توجه به حضور پررنگ سامانه «گنبد آهنین» در نزدیکی مرزهای غزه، استقرار پاتریوت می‌تواند گامی محکم‌تر برای اطمینان از انهدام موشک‌های مقاومت در آسمان باشد. 


در این شرایط و با توجه به وخیم تر شدن روزافزون اوضاع در سرزمین های اشغالی، شورای امنیت سازمان ملل عصر امروز جلسه‌ای اضطراری برای بررسی وضعیت فلسطین و متشنج شدن اوضاع قدس و کرانه باختری تشکیل می‌دهد. این نشست به درخواست اردن به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت برگزار می‌شود. «ریاض منصور»، نماینده فلسطین در سازمان ملل دیروز وضعیت کرانه باختری و قدس اشغالی را به حالت انفجار توصیف کرد و خواستار رسیدگی به آن شد.


منصور همچنین اظهار داشت فلسطینی‌ها می‌خواهند سازمان ملل اعزام نیروهای محافظ به قدس اشغالی برای کمک به آرام کردن خشونت‌ها را مورد بررسی قرار دهد. به گفته وی، این پیشنهاد در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که هدفش متوقف کردن هفته‌ها درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌هاست، گنجانده می‌شود. نماینده فلسطینی‌ها گفت دفتر امور قانونی سازمان ملل یک گزارش 44 صفحه‌ای تهیه کرده است که جزئیات گزینه‌های لازم برای حفاظت از فلسطینی‌ها تشریح کرده است اما شورای امنیت باید درباره آن رایزنی کند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن