تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804413917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری تهران خانه «دایی جان ناپلئون» را مرمت می کند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



شهرداری تهران خانه «دایی جان ناپلئون» را مرمت می کند
روز نو : خانه دایی جان ناپلئون بلاخره از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران خریداری شد تا برای آن کاربری فرهنگی و هنری تعریف شود.
پس از حدود 2 سال درگیری برای تملک خانه تاریخی اتحادیه و مصوبه شورای شهر تهران در  سال ۹۳ مبنی بر تملک این بنا، این عمارت به تملک سازمان زیباسازی شهر تهران درآمد. 
عیسی علیزاده، رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در این باره گفت: «خانه باغ اتحادیه با توجه به مصوبه مورخ شورای اسلامی شهر تهران در سال ۹۳ مبنی بر الزام شهرداری تهران به تملک و بازسازی خانه باغ معروف به اتحادیه واقع در محدوده منطقه ۱۲ شهرداری تهران و بهره‌برداری از آن به عنوان مرکز فرهنگی، هنری و دستور شهردار تهران مبنی بر الزامی کردن این مصوبه، در دستور کار این سازمان قرار گرفت. در راستای یکی از وظایف سازمان زیباسازی که مرمت و احیای بناهای تاریخی و ارزشمند پایتخت است، خریداری این بنا به عنوان مرکز فرهنگی و هنری پیگیری و اجرایی شد.»
او با اشاره به مرمت بناهایی مانند عمارت ارباب هرمز، باغ موزه نگارستان، موزه استاد علی اکبر صنعتی، بهسازی جداره خیابان ارزشمند ناصرخسرو و مرمت سایت دارالفنون در آینده نزدیک توسط سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: «سازمان زیباسازی در قدم اول با خاندان اتحادیه به عنوان مالکان این بنا وارد مذاکره شد ولی به علت تعدد وراث، عدم حضور برخی از مالکان و همچنین اختلاف بین سهام‌داران خانه اتحادیه، تملک بنا، زمان‌بر شد تا اینکه با همکاری مراجع قضایی این موضوع به نحو احسن انجام و در ابتدای هفته جاری با حضور نماینده دادستانی، دادسرای ناحیه ۷، وراث اتحادیه و شهرداری تهران، ملک به سازمان زیباسازی شهر تهران تحویل داده شد.»
علیزاده تصریح کرد: «برای جلوگیری از هرگونه تخریب و تعرض، نگهبان‌های ویژه‌ای در مبادی ورودی خانه اتحادیه جهت تامین امنیت بنا مستقر شدند. همچنین نورپردازی برای کل محوطه و قسمت‌های بی‌دفاع صورت گرفته و در کل بنا دوربین مداربسسته نصب شده است.»
رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: «طبق اسناد موجود، مساحت خانه ۸ هزار و ۷۵۰ مترمربع است که توسط سازمان زیباسازی شهر تهران تملک شد و قسمت‌های تخریب شده در سال ۱۳۹۳ نیز با توجه به بازدید صورت‌گرفته قابل مرمت، احیا و بهره‌برداری است که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران کار مرمت و احیا و برداشت‌های میدانی این قسمت به زودی آغاز می‌شود.»
«خانه باغ اتحادیه» معروف به خانه دایی جان ناپلئون یا خانه میرزاعلی‌اصغرخان اتابک (امین‌السلطان) صدراعظم سه پادشاه قاجار یعنی؛ ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و محمدعلی شاه در سال ۱۲۹۵ شمسی توسط حاج رحیم اتحادیه از وارثان امین‌السلطان خریداری شد که بعدها با تفکیک آن به ۳۰ سهم، این خانه بین فرزندان تقسیم شد.
همین تعداد زیاد وراث برای خانه دایی جان ناپلئون دردسرساز شده بود، چون کسی حاضر به فروش سهم خود نبود. این خانه رو به زوال می‌رفت چون یپچیدگی‌های حقوقی و وراثی موجب شد تا در کار این خانه گره افکنده شود. تا اینکه در ۶ آبان سال ۹۲ قفل این خانه شکسته و جرقه احیای این خانه زده شد. در این برنامه، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران، رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست شورای شهر تهران، فرهادی قائم مقام سابق شهرداری منطقه ۱۲، نظری مدیرکل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی کشور، وراث خاندان اتحادیه، نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد و صاحب‌نظران و رسانه‌ها با کاشتن درخت در این بنا، نهال احیا خانه اتحادیه را کاشتند و مرتضی طلایی قول داد تا مصوبه تملک خانه اتحادیه از سوی شهرداری تهران را در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب برساند.






تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن