تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814676082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنجمین دوره مجلس قرقیزستان به کار خود پایان داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
پنجمین دوره مجلس قرقیزستان به کار خود پایان داد
جلسه اختتامیه پنجمین دوره پارلمان قرقیزستان با حضور نمایندگان مجلس، اعضای هیئت دولت و مقامات این کشور برگزار شد.

خبرگزاری فارس: پنجمین دوره مجلس قرقیزستان به کار خود پایان داد



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، فعالیت پنجمین دوره پارلمان قرقیزستان روز گذشته طی مراسم رسمی به اتمام رسید و آخرین نشست پارلمانی دوره مذکور با حضور نمایندگان مجلس و اعضای هیئت دولت برگزار شد.

در آخرین جلسه این پارلمان «فرید نیازاف» رئیس دفتر ریاست جمهوری، «تمیر ساریف» نخست وزیر و «آصیل‌بیک ژن‌بیک‌اف» رئیس پارلمان قرقیزستان سخنرانی کردند.

«فرید نیازاف» پیامی را از طرف «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان خطاب به پارلمان این کشور خواند که در آن عنوان شد، در پارلمان اختلاف‌نظرها و تصمیم‌گیری‌های صریحی صورت می‌گرفتند اما اگر به طور کلی فعالیت آن را در نظر بگیریم، مجلس قرقیزستان مأموریت تاریخی خود را انجام داد. رئیس جمهور قرقیزستان در این پیام افزوده است: در این دوره، کشور به استقلال انرژی دست یافت، مرزها و ارتش تقویت شدند و ما برای اولین بار در تاریخ قرقیزستان و آسیای مرکزی به برگزاری انتخابات پارلمانی شفاف رسیدیم که تمام این دستاوردها ثمره تلاش مردم و پارلمان کشور می‌باشد. در پیام آتامبایف ضمن اشاره به اینکه پارلمان قرقیزستان در این دوره تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد، تأکید کرد: این مردم هستند که به فعالیت مجلس نمره اصلی را می‌دهند و مردم همیشه از نمایندگانی که از منافع ملی کشور دفاع می‌کنند، قدردانی خواهند کرد. در این جلسه «تمیر ساریف» نخست وزیر قرقیزستان نیز بر فعالیت موفقیت‌آمیز پنجمین دوره پارلمان این کشور تأکید کرد.

به گفته وی، نمایندگان مأموریت تاریخی خود را برای قرقیزستان انجام دادند و فارغ از اینکه چه بحث‌ها و کشمکش‌هایی پیش می‌آمدند، تمام مسائل در داخل پارلمان مورد طرح قرار می‌گرفتند. ساریف افزود: در این دوره تظاهرات خیابانی به فرمت‌های مباحث متمدنانه تبدیل شد که پارلمان پنجم اساس آن را فراهم کرد. «آصیل‌بیک ژن‌بیک‌اف» رئیس پارلمان پنجم نیز در سخنرانی خود به مناسبت مراسم اختتامیه این دوره مجلس، گفت: ما باید از مردم خود به خاطر پایداری و صبری که دارند، تشکر کنیم.

به گفته وی، این پارلمان قوانین مهمی در جهت ثبات پیشرفت کشور تصویب کرد. ژن‌بیک‌اف افزود: هنگامی که می‌بایست تصمیمات مهمی را می‌گرفتیم، تمام 5 حزب پارلمان با هم متحد می‌شدند و این تصمیمات را اتخاذ می‌کردند ضمن آنکه احزاب مخالف دولت نیز در جایگاه مهمی قرار می‌گرفتند و از قانون اساسی به طور کامل تبعیت می‌کردند. وی اظهار داشت: این پارلمان 371 جلسه برگزار کرد و از طرف رئیس جمهور قرقیزستان نیز یک هزار قانون تصویب شده در این مجلس به امضا رسید. رئیس پارلمان قرقیزستان ادامه داد: قوه مقننه مطابق با قانون اساسی فعالیت می‌کند و پنجمین پارلمان توانست اقدامات مؤثری را با همکاری دولت و دفتر ریاست جمهوری به پیش ببرد. وی در این رابطه از رئیس جمهور قرقیزستان به خاطر حمایت‌هایش از پارلمان قدردانی کرد. پنجمین دوره پارلمان قرقیزستان برای تحقق 77 پروژه‌ ملی جمهوری قرقیزستان شرایط لازم را فراهم کرد، 39 پروژه به مبلغ 6 میلیارد دلار انجام شد و 4 پروژه به مبلغ 382 میلیون دلار نیز برای اجرایی شدن آماده ‌شدند. علاوه براین، در حال حاضر جاده‌هایی که مناطق جنوبی و شمالی کشور را به هم پیوند می‌دهند، با تصویب قوانین لازم در پارلمان قرقیزستان، در حال ساخت می‌باشند.







انتهای پیام/

94/07/24 - 10:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن