تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803647905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز عملیات‌های گسترده ضدتروریستی در سوریه و عراق/ هماهنگی مسکو و تل‌آویو در آسمان سوریه/ ادعای جان کری درباره اجرای برجام |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آغاز عملیات‌های گسترده ضدتروریستی در سوریه و عراق/ هماهنگی مسکو و تل‌آویو در آسمان سوریه/ ادعای جان کری درباره اجرای برجام
آغاز عملیات علیه گروه های تروریستی در سوریه و عراق، گزارش وزارت دفاع روسیه از اقدامات نظامی این کشور در سوریه، تلاش جدید آلمان برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه، تغییر رویکرد دولت آمریکا در قبال افغانستان و اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره برجام، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۳۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ - 16 October 2015



آغاز عملیات‌های گسترده ضدتروریستی در سوریه و عراق/ هماهنگی مسکو و تل‌آویو در آسمان سوریه/ ادعای جان کری درباره اجرای برجام
آغاز عملیات علیه گروه های تروریستی در سوریه و عراق، گزارش وزارت دفاع روسیه از اقدامات نظامی این کشور در سوریه، تلاش جدید آلمان برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه، تغییر رویکرد دولت آمریکا در قبال افغانستان و اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره برجام، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است. 


به گزارش «تابناک»، آغاز عملیات های مقابله با گروه های تروریستی در سوریه و عراق، مهمترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. شبکه خبری «المیادین» در گزارش خود از سوریه اشاره کرده که ارتش سوریه عملیات گسترده ای را در مناطق شمالی استان حمص آغاز کرده است. بر اساس این گزارش، ارتش سوریه به موازات جبهه های نبرد در حماه، حلب، ادلب و لاذقیه، جبهه جدیدی در حومه شمالی استان حمص گشوده و توانسته به پیشروی هایی در محورهای تلبیسه، کیسین و تیر معله برسد. نیروهای ارتش سوریه و کمیته های مردمی توانستند روستای الخالدیه را از عناصر مسلح بازپس بگیرند. بیست تن از عناصر مسلح در روستای تیرمعله در حومه شمالی استان حمص کشته شدند.


*****


همزمان، شبکه خبری «الجزیره» از حمله نیروهای بسیج مردمی عراق از سه محور به شهر بیجی خبر داده است. الجزیره اشاره می کند که نیروهای بسیج مردمی عراق، تصاویری از درگیری های خود با عناصر داعش را در شهر بیجی در استان صلاح الدین منتشر کردند. نیروهای ارتش عراق به همراه نیروهای بسیج مردمی از سه روز پیش از چند محور به شهر بیجی حمله کرده اند تا این شهر و پالایشگاه نفت آن را از داعش بازپس گیرند. داعش بیش از یک سال است که کنترل این شهر را در اختیار دارد. قبل از عملیات زمینی، حملات گسترده موشکی و توپخانه ای به شهر بیجی صورت گرفت. هادی العامری، فرمانده بسیج مردمی عراق ابراز امیدواری کرد این عملیات ادامه پیدا کند و همچون عملیات سابق متوقف نشود. پالایشگاه بیجی در 18 کیلومتری شمال این شهر قرار دارد و یکی از مهمترین اهداف عملیات نظامی نیروی بسیج مردمی است.


*****


از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه نیز گزارشی از عملیات نیروهای نظامی این کشور در سوریه ارائه کرده است. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته یک موضع نظامی مخالفان دولت سوریه در استان دمشق توسط نیروی هوایی روسیه منهدم شده است. وی گفته: «جنگنده های سوخو-34 یکی از مواضع نظامی مجهز به تسلیحات ضد هوایی را که پیشتر، مخالفان از ارتش سوریه تصرف کرده بودند، منهدم کردند. در نتیجه به کار گیری بمب های هوشمند، سنگر بتونی نابود و سایت موشکی به طور کامل منهدم شد و شبه نظامیان عقب نشینی کردند». این مقام روس همچنین اشاره کرده دیروز نخستین جلسه هماهنگی بین نیروی هوایی ارتش روسیه و نیروی هوایی رژیم اسرائیل به منظور جلوگیری از حوادث و برخورد های خطرناک در آسمان سوریه برگزار شده است.


*****


این در حالی است که به گفته صدراعظم آلمان، این کشور تلاشی جدید را جهت یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه آغاز کرده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آنگلا مرکل با اشاره به سفر قریب الوقوع فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان به ایران و عربستان، گفته این سفر در راستای تقویت یک گفت و گوی سیاسی در راستای حل بحران سوریه است. وی اظهار داشته: «وقتی گزینه عاقلانه و حق انتخابی در این زمینه وجود ندارد، باید با همکاری جامعه بین المللی، فرایند ایجاد یک گفت و گوی سیاسی را در پیش گیریم. سفر وزیر خارجه آلمان به کویت و سفر قریب الوقوع وی به ایران و عربستان سعودی، همچنین سفر یکشنبه هفته آینده من به ترکیه و همزمان، تقویت تلاشهایمان در حمایت از کشورهایی نظیر ترکیه، لبنان و اردن که در حال حاضر سهم زیادی را در پذیرش مهاجران سوری برعهده گرفته اند، همگی در این راستا هستند».


*****


در میان دیگر موضوعات، بحث رویکرد آمریکا در قبال اوضاع افغانستان مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. شبکه خبری «فرانس 24» در گزارشی در این زمینه چنین بیان می کند که شرایط دشوار افغانستان و وخیم شدن اوضاع این کشور، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را ناگزیر به زیر پا گذاشتن اصلی ترین وعده انتخاباتی خود کرد. اوباما به دلیل اقدامات اخیر طالبان، تصمیم به تعلیق روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گرفته است. در ادامه این گزارش آمده: «اتخاذ چنین تصمیم دردناکی، یک تغییر رویه اساسی برای اوباما تلقی می شود. خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان، یکی از اصلی ترین و مهمترین وعده های انتخاباتی وی بود. لذا امروز می بینیم که او ناگزیر به تشریح و توجیه این تصمیم شده است».


*****


در نهایت، در مطلبی مربوط به ایران، خبرگزاری «اسپوتنیک» اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا را بازتاب داده که درباره محدودیت های وضع شده بر برنامه هسته ای ایران بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک هسته ای (برجام) سخن گفته است. کری اظهار داشته محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای ایران در توافق امضا شده با این کشور، هرگز از بین نخواهد رفت. وی در این زمینه گفته: «دچار اشتباه نشوید. اساسی ترین مفاد این توافق، از جمله بازرسی ها و پروتکل های آژانس بین المللی انرژی اتمی، هیچ گونه تاریخ انقضایی ندارد. این مفاد برای همیشه معتبر است. این بدان معنا است که ایران برای همیشه از پیگیری تلاش برای ساخت تسلیحات هسته ای منع خواهد شد». کری همچنین اشاره کرده که در پی تصویب برجام در مجلس ایران، این توافق وارد مرحله اجرا خواهد شد.


برای پیوستن به کانال رسمی «تابناک» در تلگرام میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید:https://telegram.me/www_tabnak_ir













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن