تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819501091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعضاي شوراي شهرستان رشت با بهزيستي گيلان اعلام همکاري کردند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۵۴ب.ظ)
به منظور مقابله با بحران هاي اجتماعي؛ اعضاي شوراي شهرستان رشت با بهزيستي گيلان اعلام همکاري کردند موج - رئيس شوراي شهرستان رشت گفت: شوراي شهرستان رشت آمادگي همکاري با بهزيستي گيلان را براي ساماندهي امور معلولان و ديگر معضلات اجتماعي دارد.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، اسماعيل حاجي‌پور عصر امروز در جلسه هم‌انديشي با مدير کل بهزيستي گيلان با تسليت فرارسيدن ايام محرم با اشاره به مناسبت‌هاي مختلف مرتبط با بهزيستي در مهر هر سال، اظهار کرد: روز جهاني ناشنوايان، معلولان، نابينايان، سالمندان و ... از مهم‌ترين مناسبت‌هاي مربوط به حوزه بهزيستي هستند.
وي از مسوولان خواست تا با همکاري يکديگر براي آشنايي با مشکلات اقشار مذکور و برطرف شدن معضلات، آنها تعاملات خود را افزايش دهند.
حاجي‌پور گفت: اعضاي شوراي شهرستان رشت تمايل دارند به منظور همکاري با بهزيستي عضو افتخاري اين سازمان شوند.
وي با اعلام آمادگي براي ورود به حوزه بهزيستي براي ساماندهي امور معلولان و معضلات اجتماعي، خاطرنشان کرد: بهزيستي محل امنيت و آرامش و خانه دوم معلولان است.
رئيس شوراي شهرستان رشت با تاکيد بر حفظ و تداوم فرهنگ نوع دوستي در جامعه ادامه داد: 297 شوراي روستا زيرمجموعه شوراي شهرستان رشت هستند و شورا در کنار بهزيستي قادر است، بسياري از مشکلات افراد با نيازهاي ويژه را برطرف کند.
وي به فعاليت سراي‌محلات در هر محله از شهر رشت اشاره کرد و گفت: اداره کل بهزيستي مي‌تواند از اين ظرفيت به وجود آمده در راستاي برطرف شدن برخي از مشکلات بهره‌مند شود.
حاجي‌پور با اشاره به ساماندهي کودکان کار در سطح شهر رشت، تصريح کرد: با همکاري شهردار رشت در صدد ايجاد يک کارگاه براي آموزش کودکان کار در سطح شهر هستيم تا اين کودکان با فراگيري يک حرفه در آينده به صورت صحيح امرار معاش کنند.
وي با تاکيد بر مناسب‌سازي فضاي شهرها و روستاها براي عبور و مرور معلولان، از آغاز نهضت احداث سطح شيب‌دار در خيابان‌ها و پياده‌روهاي شهر خبر داد و گفت: از اين امکانات نه تنها افراد معلول با صندلي چرخدار، بلکه بسياري از سالمندان و مادران باردار و ... نيز مي‌توانند استفاده کنند.

پيگيري ساختمان مرکزي کوتاه قامتان بلند همت
نماينده شوراي بخش کوچصفهان نيز در نشست مذکور با اعلام آمادگي براي همکاري با بهزيستي گيلان خواستار خدمت‌رساني به افرادي که در بهزيستي ثبت‌نام کرده‌اند، شد و گفت: برخي از روستاييان به دليل وجود مشکلات در بهزيستي عضو شده‌اند اما تاکنون هيچ‌گونه خدمتي دريافت نکرده‌اند.
محرمعلي رسولي، با بيان اينکه عده‌اي از کوتاه قامتان بلند همت در گذشته داراي يک ساختمان مرکزي براي رسيدگي به امور مربوط به خود بودند، خاطرنشان کرد: اخيرا اين افراد در شرف از دست دادن مرکز خود هستند که از اين طريق خواستار پيگيري و رسيدگي به اين امر هستيم.
محمد ابراهيمي، رئيس شوراي لشت‌نشا نيز در جلسه مذکور خواستار حمايت بهزيستي از افراد بدسرپرست در اين منطقه شد و گفت: اين گونه خانواده‌ها را معمولا کميته امداد زير پوشش قرار نمي‌دهد.

28 روستاي خشکبيجار در محدوده منطقه آزاد قرار دارد
مجيد فاتحي، رئيس شوراي شهر خشکبيجار نيز در جلسه مذکور با بيان اينکه 42 روستا با 30 هزار خانوار زير پوشش شوراي شهر خشکبيجار هستند، اظهار کرد: در گذشته يک مرکز خدمات‌رساني در خشکبيجار وجود داشته که اخيرا تعطيل شده است.
وي خواستار بازگشايي اين مرکز در خشکبيجار شد و گفت: بازگشايي اين مرکز يکي از خواسته‌هاي اکيد مددجويان خشکبيجار است.
فاتحي با بيان اينکه 28 روستاي خشکبيجار در محدوده منطقه آزاد قرار دارند، ادامه داد: طبق تفاهمنامه‌هاي موجود قرار است يک‌درصد درآمد منطقه آزاد به منظور فقرزدايي براي عمران اين روستاها هزينه شود.
اين مسوول اضافه کرد: هدف از اقدام مذکور منطقه آزاد ايجاد يک منطقه نمونه است که به کاهش آسيب‌هاي اجتماعي نيز کمک مي‌کند.
وي با اعلام آمادگي براي همکاري با بهزيستي گيلان، تصريح کرد: آماده پياده‌سازي ايده‌هاي نو براي به وجود آوردن فضاي اجتماعي مناسب و کاهش آسيب‌هايي مانند خشونت و طلاق در جامعه هستيم.
مهدي رشاد، رئيس شوراي شهر کوچصفهان نيز در جلسه مذکور از فعاليت‌هاي نوع دوستانه بهزيستي براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي قدرداني و براي همکاري و افزايش تعامل با اين نهاد اعلام آمادگي کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن