تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813010755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد جريان فکري منسجم در تجربه‌هاي بازآفريني شهري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مهر ۱۳۹۴ (۸:۵۶ق.ظ)
ايجاد جريان فکري منسجم در تجربه‌هاي بازآفريني شهري موج- مديرکل دفتر مطالعات کاربردي و امور ترويجي شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري در مورد جايزه ملي «جستار کيفيت در تجربه‌هاي بازآفريني شهري» گفت: هدف اصلي از برگزاري اين جايزه ملي رقابت صرف نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، منا عرفانيان، مديرکل دفتر مطالعات کاربردي و امور ترويجي شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري با بيان اين‌که مهم‌ترين هدف برنامه‌هاي نوسازي و بهسازي شهري، ارتقاي کيفيت زندگي شهري است اظهار کرد: جايزه ملي «جستار کيفيت در تجربه‌هاي بازآفريني شهري» که روز امروز برگزار مي‌شود فرصت مناسبي براي بررسي مفهوم کيفيت در فرايند بازآفريني است. در واقع بايد شرايط به گونه‌اي مهيا شود که همه اقدامات نرم‌افزاري، عملي و کالبدي اين هدف را جستجو کنند.
مديرکل دفتر مطالعات کاربردي و امور ترويجي شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران افزود: هنوز کيفيت در فضاي تخصصي و عمومي کشور تعريف مشخصي ندارد و شامل همه سطوحي مي‌شود که در نوسازي مداخله‌گر هستند. دولت در فرايند بازآفريني نقش حاکميتي دارد و شرکت عمران و بهسازي شهري ايران روابط بين کنشگران را تسهيل مي‌کند، اما؛ نبايد فراموش کنيم که مردم مهم‌ترين رکن برنامه‌هاي بازآفريني شهري هستند.
وي با تاکيد بر اين‌که بايد مفهوم «کيفيت» را تشريح و مشخص کنيم گفت: مردم، مديران شهري و کنشگران حوزه بازآفريني بايد به تعريفي از کيفيت دست يابند هر چند ممکن است هيچ گاه نتوان تعريف قاطعي از آن ارائه داد زيرا اين مفهوم در شرايط مختلف تعاريف متفاوتي خواهد داشت. در همين راستا جايزه ملي «جستار کيفيت در تجربه‌هاي بازآفريني شهري» را به صورت سالانه برگزار خواهيم کرد و درصدديم با برگزاري اين مسابقه جريان فکري منسجمي ايجاد کنيم.در واقع هدف اصلي از برگزاري اين جايزه ملي صرفاً رقابت نيست و در سال‌هاي آينده قطعا اين برنامه را به صورت گسترده‌تر برگزار خواهيم کرد.
عرفانيان درباره برنامه‌هاي مقدماتي انجام شده پيش از برگزاري جايزه ملي «جستار کيفيت در تجربه‌هاي بازآفريني شهري» توضيح داد: در ماه‌هاي گذشته سه نشست در دانشگاه‌هاي مختلف برگزار کرديم و سعي کرديم در جلساتي که برگزار مي‌شود ساختار پژوهش محور و علمي را براي دست يافتن به شاخصه‌هاي معين براي برگزاري مسابقه پشت سر بگذاريم. در همين راستا از اساتيد، حرفه‌مندان و صاحب‌نظران حوزه‌هاي مختلف از معماري و شهرسازي گرفته تا جامعه‌شناسي دعوت به عمل آوريم تا در نهايت به سوي دستيابي به مفهوم بازآفريني شهري پايدار حرکت کنيم که اصلي‌ترين محور سياست‌گذاري‌هاي اين حوزه محسوب مي‌شود.
وي ادامه داد: براي برگزاري اين همايش، مسابقات مشابه کشورهاي ديگر و مباني نظري مربوط به آن نيز بررسي شد و در نهايت شاخص‌هايي به دست آمد. البته کيفيت موضوعي نسبي است و برحسب موقعيت مي‌توان تعريفي متفاوت از آن ارائه داد. در مجموع هدف اصلي ما حساس‌سازي افراد اعم از طراحان مديريت شهري، استفاده ‌کنندگان و ساکنان بافت‌هاي هدف و ساير افراد مرتبط است.
مديرکل دفتر مطالعات کاربردي و امور ترويجي شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران افزود: در اولين دوره جايزه ملي «جستار کيفيت در تجربه‌هاي بازآفريني شهري» فقط به هنر عکاسي پرداخته مي‌شود، اما؛ در سال‌هاي آينده علاوه بر پروژه‌هاي مربوط به معماري و شهرسازي ساير رشته‌هاي مرتبط مانند فضاي شهري و حتي رمان‌نويسي و مطبوعات نيز در مسابقه گنجانده خواهند شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن