تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804463673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه در انتظار سرنوشت نيمكت تيم ملی واليبال


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همه در انتظار سرنوشت نيمكت تيم ملی واليبال
در حالی كه هنوز تصميم نهايی فدراسيون واليبال مبنی بر جانشينی يا عدم همكاري كواچ با تيم ملی عنوان نشده است،‌ اما در اين بين نام‌هايی هم مطرح شده است.
به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، تب و تاب رفتن و ماندن مرد صربستانی تیم ملی  داغ‌ترین اخبار این روزهای والیبال ایران را به خود اختصاص داده است. اتفاقی كه برخی‌ها از عدم تصمیم‌گیری قطعی درباره آن خبر می‌دهند و برخی دیگر رفتن كواچ را محتمل می‌دانند.
نتایج ضعیف تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی و كسب عنوان هشتمی از سوی تیمی كه امیدهای زیادی به آن بود، شرایطی را فراهم كرد تا زمزمه‌های تغییرات در كادر فنی تیم ملی به گوش برسد و این زمزمه‌ها رفته رفته رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد. محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال پس از نتایج بد ایران در ژاپن از مردم كشور عذرخواهی كرد و خبر از تشكیل كارگروه برای بررسی عملكرد تیم ملی داد. كارگروهی كه ابتدا با حضور جمعی از مربیان و كارشناسان والیبال و پس از آن با والیبالیست‌های دهه چهل ، پنجاه و شصت برگزار شد. هر چند در جلسه دوم تنها چند نفر از مدعوین به این جلسه آمدند اما با این حال این جلسات به پایان رسید تا همه در انتظار تصمیم نهایی فدراسیون باشند.  دبیر فدراسیون والیبال در آخرین صحبت‌های خود عنوان كرد كه كفه ترازوی رفتن كواچ سنگین‌تر از ماندنش هست با این حال هنوز خبر قطعی كه به تایید رییس فدراسیون برسد منتشر نشده است.  اسلوبودان كواچ صربستانی در حالی پس از رفتن ولاسكو، هدایت تیم ملی والیبال ایران را عهده‌دار شد كه نام این مربی جوان در بین گزینه‌هیا احتمالی فدراسیون در آن سال‌ها نبود. در حالی كه همه حرف از حضور آناستازی یا برناردی به ایران می‌زنند، به ناگهان نام یك مربی جوان كه هیچ تجربه‌ای در زمینه مربی‌گری تیم‌های ملی نداشت مطرح شد و در زمانی كوتاه با عقد قرارداد عهده‌دار هدایت تیم ایران شد.  با این حال گذر زمان و نتایجی كه از سوی ملی‌پوشان كسب شد شرایط را به جایی رساند كه امروز همه درانتظار شنیدن نام جانشین این مربی صربستانی هستند. نامی كه این بار انتظار می‌رود بزرگ‌تر و با‌تجربه‌تر باشد تا مشكلاتی كه حاصل كم‌تجربگی بوبان بود بار دیگر گریبانگیر تیم ایران نشود.  تیمی كه تنها و تنها یك هدف را دنبال می‌كند: تاریخ‌سازی آن هم با  رفتن به المپیك ریو! این روزها نام‌های مختلفی شنیده می‎شود كه شانس نشستن بر روی نیمكت تیم ملی والیبال ایران را دارند. نام‌‌هایی كه در بین آن‌ها هم با تجربه‌های بزرگی به چشم می‌خورد و هم مربیان جوان. در این میان چهار نام بیشتر از باقی گزینه‌ها محتمل به نظر می‌رسد. **مک كاچن مربی 46 ساله نیوزلندی مک كاچن یكی از مربیانی است كه به نظر می‌رسد گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی ایران باشد. مربی نیوزلندی كه همراه با تیم ملی والیبال آمریکا توانست معتبر ترین مدال جهان والیبال یعنی  طلای المپیک را در سال  2008 بدست آورد.   
همه در انتظار سرنوشت نيمكت تيم ملي واليبال/// در حال ويرايش



نكته مثبت اين مربي 46 ساله اين است كه  او هم اکنون هدايت هيچ تيم ملي را برعهده ندارد و در حال حاضر سرمربی يك تيم باشگاهي است. مك كاچن در زمره مربيان فني و آشنا به واليبال روز قرار دارد. تنها مشكلي كه ممكن است در راه آمدن اين مربي به ايران دردسر ساز شود مخالفت همسر اين مربي براي حضور همسرش در يككشور آسيايي است. شنيده شده است رخ دادن يك اتفاق تلخ در جريان برگزاري المپيك پكن اين حساسيت را براي همسر مك كاچن ايجاد كرده است.


**رائول لوزانو 59  ساله آرژانتينی


رائول لوزانو يكی ديگر از نام‌هايی است كه اين روزها شنيده می شود. مرد 50 ساله آرژانتيني كه به دليل هم وطن بودن با ولاسكوی محبوب به اعتقاد برخي كارشناسان مي‌تواند گزينه مناسبی براي هدايت ايران باشد.


نگاهی به رزومه اين مربی نشان می دهد كه او در زمينه هدايت تيم‌هاي ملی با تجربه است. اين مربي 3 سال پياپی روی نيمكت مربيگری تيم واليبال لهستان حضور داشت . لهستانی ها با هدايت اين مربی آرژانتينی در سال 2006 نايب قهرمان جهان شدند. اين مربی سابقه هدايت تيم ملي آلمان را هم دارد و همين سوابق سبب شده روزمه خوبی داشته باشد.



همه در انتظار سرنوشت نيمكت تيم ملي واليبال/// در حال ويرايش



لوزانو در حال حاضر هدايت يك تيم باشگاهی در لهستان را برعهده دارد و به نظر مي‌رسد اگر پيشنهادی از فدراسيون ايران دريافت كند بدش نيايد باز هم به دنيای مربيگری تيم‌هاي ملی بازگردد.


**لورنزو برناردي مربي 47 ساله ايتاليايي


لورنزو برناردي در زمره مربيانی قرار دارد كه به عنوان بازيكن شاگرد خوليو ولاسكو بوده است. فردی كه ولاسكو او را قبول داشت و پيش از رفتن از ايران به فدراسيون واليبال ايران پيشنهاد كرد كه از اين مربی جوان برای هدايت تيم ملی بهره مند شوند.



همه در انتظار سرنوشت نيمكت تيم ملي واليبال/// در حال ويرايش





با این حال و در حالی كه همان سال قرارداد این مربی با فدراسیون ایران در مراحل نهایی قرار داشت به دلایلی نامعلوم نهایی نشد. برناردی از دو جهت با كواچ صربستانی شباهت دارد. این مربی همچون بوبان سابقه هدایت تیم والیبال در سطح ملی را ندارد و هم سن و سال كواچ هست. شاید كم‌تجربگی این مربی ایتالیایی جوان سبب شود كفه ترازوی فدراسیون والیبال برای جذبش سبك شود اما علاقه داورزنی به مربیان ایتالیایی  عاملی دیگر خواهد بود تا شاید هنوز بتوان از این مربی به عنوان گزینه نیمكت مربیگری نام برد.    این مربی جوان در كارنامه دوران بازیگری خود عناوین درخشانی دارد از جمله كسب عنوان بازیكن قرن. با این حال در دنیای مربیگری سابقه چندانی ندارد.   **آندره آناستازی مربی 55 ساله ایتالیایی   نام یك ایتالیایی دیگر هم در جمع گزینه‌های احتمالی جایگزینی كواچ دیده می‌شود. آندره آناستازی. این مربی بر خلاف برناردی در عالم مربی‌گری ملی با تجربه است. آناستازی از سال 1994 به دنیای مربی‌گری والیبال پا گذاشت و در مدت چند ساله مربیگری خود هدایت تیم ‌های ملی اسپانیا،‌ ایتالیا و لهستان را عهده دار بود. كارنامه این مربی 55 ساله در دنیای مربیگری بسیار پربار است و این تجربه بالا می‌تواند كمك شایان توجهی به تیمی مانند ایران كه نیازمند تجربه بالای یك مربی شناخته است، كند.   وی در آخرین تجربه سرمربیگری خود با تیم ملی والیبال لهستان عناوینی چون نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۱، مدال برنز لیگ جهانی ۲۰۱۱ و قهرمانی لیگ جهانی ۲۰۱۲ را به دست آورده است. او به عنوان مربی، مدال برنز المپیک ۲۰۰۰، مدال طلای لیگ جهانی ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ با تیم ملی ایتالیا و ۲۰۱۲ با تیم ملی لهستان، قهرمانی اروپا در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ با تیم ملی ایتالیا و ۲۰۰۷ با تیم ملی لهستان و مدال نقره جام‌جهانی ۲۰۱۱ با تیم ملی لهستان را در کارنامه دارد.





همه در انتظار سرنوشت نيمكت تيم ملي واليبال/// در حال ويرايش



او همچنین مدال‌های نقره و برنز لیگ جهانی و قهرمانی اروپا را نیز در پرونده خود دارد. اين مربي هم مانند برناردي زماني شاگرد خوليو ولاسكوی آرژانتيني بوده است.




**سيچلو شايد به عنوان دستيار! 


صحبت‌های اخير برخی مسئولان فدراسيون واليبال نشان از آن دارد كه تيم ملی نياز به يك مربي دارد كه شناخت خوبی از تيم ملي ايران داشته باشد تا زمان باقی مانده به المپيک در پيچ و خم شناساندن واليبال ايران به مربی جديد سوخته نشود.


وقتی صحبت از يک مربی آشنا می شود نام سيچلو بيشتر از باقی مربيان به  فكرها خطور می كند. سيچلويي كه اين روزها هدايت تيم ملی واليبال قطر را برعهده دارد و در حال طی كردن نخستين تجربه مربی گري‌اش در دره ملی است.





همه در انتظار سرنوشت نيمكت تيم ملي واليبال/// در حال ويرايش



هر چند كم‌تجربگی اين مربی سبب شده احتمال كمی براي حضورش به عنوان سرمربي در تيم ملي مطرح باشد اما شايد مسئولان فدراسيون واليبال علاقه‌مند باشند از اين مربی كه شناخت خوبی هم به واسطه دستياری ولاسكو از تيم ملي ايرن دارد، در سمت دستيار مربی آينده تيم ملي استفاده كند.


با اين حال زمان زيادی تا اعلام تصميم نهايی فدراسيون واليبال باقی نمانده است و خيلي زود تمام حرف و حديث‌ها با اعلام اسم سرمربی تيم ملی در مسابقات انتخابی المپيک به پايان خواهد رسيد. گزينه‌های مطرح شده اين روزها هم تنها نام‌هايي است كه مطرح شده و اصلا بعيد نيست كه مانند دو سال قبل نامی مطرح شود كه در بين اين گزينه‌ها قرار ندارد.


انتهاي پيام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

داورزنی: هنوز تصميم نهايی در مورد کواچ نگرفته ايم
منظمی: یک سرمربی با شناخت کامل از ایران می خواهیم/ با کواچ قطع همکاری می کنیم
آرزوی کواچ برای رویارویی با دوست قدیمی
محمودی: بدون مربی هم به المپیک می‌رویم
مظفری: بعيد می دانم كواچ در تيم ملی ماندنی باشد
محمودی: باید بهترین تصمیم ممكن گرفته شود/ كواچ بماند و كادرش تقویت شوند
نادی: اختیار انتخاب دستیار باید با خود مربی باشد
دامغانی: انتخاب کواچ از ابتدا صحیح نبود
داورزنی: تقویت کادر فنی ضروری است و کواچ باید بپذیرد
افشاردوست: امیدوارم روزی به ساختار ثابتی در لیگ والیبال برسیم





۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن