تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814713830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خيز مقاومت براي آزادسازي كامل حمص و حلب


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خيز مقاومت براي آزادسازي كامل حمص و حلب
همزمان با تشديد حملات هوايي روسيه به مواضع تروريست‌ها ارتش سوريه و نيروهاي حزب‌الله نيز براي عمليات گسترده عليه تكفيري‌ها در استان حلب و حمص آماده مي‌شوند.


همزمان با تشديد حملات هوايي روسيه به مواضع تروريست‌ها ارتش سوريه و نيروهاي حزب‌الله نيز براي عمليات گسترده عليه تكفيري‌ها در استان حلب و حمص آماده مي‌شوند. با تسلط بر حلب يكي از شاهراه‌هاي كمك‌رساني به تروريست‌ها از مرز تركيه قطع خواهد شد و تكفيري‌ها از سمت شمال در موقعيت ضعف قرار مي‌گيرند.
به گزارش «جوان»، به تناسب حملات هوايي روسيه به مواضع تكفيري‌ها در مناطق مختلف سوريه، نيروهاي مقاومت نيز براي حملات زميني عليه تروريست‌ها آماده مي‌شوند. ورود روسيه به فاز نظامي عليه تروريست‌ها خون تازه‌اي را در رگ‌هاي ارتش سوريه و نيروهاي مقاومت جاري كرده و آنها را براي اجراي عمليات گسترده عليه تكفير‌ي‌ها مصمم‌تر ساخته است. اكنون دستور كار ارتش سوريه در چارچوب عمليات بزرگ زميني، آزادسازي سرزمين‌هاي اشغال شده از چنگ تروريست‌هاي مسلح، تثبيت مناطق آزاد شده و پيشروي سريع به سوي مناطق جديد است. دو مسئول برجسته سوري اعلام كردند كه ارتش سوريه و نيروهايي از حزب‌الله با حمايت حملات هوايي روسيه آماده حمله زميني عليه مخالفان در حلب مي‌شوند. به گزارش ايسنا، به نقل از سايت النشره، اين دو مسئول آگاه كه در جريان طرح‌ها در اين منطقه هستند و خواستند نام‌هايشان فاش نشود، روز چهارشنبه گفتند: «تعداد زيادي از نيروهاي ارتش سوريه و نيروهاي ويژه حزب‌الله ظرف روزهاي گذشته جمع شده‌اند و آماده اين حمله هستند و مقدمه‌چيني‌هاي ميداني گسترده در اين منطقه كاملاً مشخص است.» اين منابع گفتند: «تصميم براي نبرد حلب اتخاذ شده و در آينده بسيار نزديك نيز اجرايي مي‌شود. با اين حمله دامنه حملاتي كه هفته گذشته عليه تروريست‌ها در استان حماه در غرب سوريه آغاز شد، گسترده‌تر مي‌شود.»  حملات گسترده روسيه، تروريست‌ها را غافلگير كرده و بهترين فرصت را براي آغاز عمليات نيروهاي مقاومت فراهم ساخته است. در صورتي كه نيروهاي مقاومت بتوانند استان حلب را از چنگ تروريست‌ها خارج كنند، يكي از مسيرهاي كمك رساني به تروريست‌ها قطع خواهد شد. از سوي ديگر، استان حلب جايي است كه تركيه در سال‌هاي اخير به دنبال ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اين استان بود و كنترل اين استان آرزوهاي آنكارا براي اجراي چنين سناريويي را بر باد خواهد داد. شايد ورود نظاميان تركيه به استان ادلب در شمال سوريه در روز سه شنبه نيز براي مقابله با پيشروي‌هاي ارتش سوريه باشد تا در صورت تسلط نيروهاي مقاومت بر حلب، استان ادلب محل استقرار تروريست‌هاي فراري باشد تا با سازماندهي مجدد آنها را به جنگ با ارتش سوريه اعزام كند.
 
عمليات در حمص
از سوي ديگر، آمادگي‌هاي نظامي در حومه شمالي حمص نيز براي پيشروي‌هاي ارتش سوريه صورت مي‌گيرد و پشتيباني‌هاي هوايي روسيه نيز نقش آشكاري را در برتري نيروهاي سوري در اين منطقه ايفا مي‌كند. بر اساس گزارش‌ها، اين آمادگي‌هاي لجستيكي و نظامي در پيچيده‌ترين جبهه‌ها عليه افراد مسلح در شمال حمص صورت مي‌گيرد كه هدف از آن مرتبط ساختن مجدد حمص به حماه از طريق مسير بين‌المللي ميان آن دو است.» در همين حال يك افسر سوري گفت: «نيروهاي ما در بالاترين سطح آمادگي براي نبرد قرار دارند تا به سمت حومه شمالي حمص پيشروي كنند و تروريسم را از بين ببرند. طرح‌هايي تدوين شده است و اين طرح‌ها به خوبي مورد بررسي قرار گرفته است و نيروهاي لازم براي اجراي اين مأموريت‌ها آماده شده است.»  با اجراي عمليات نيروهاي مقاومت در استان‌هاي حمص و حلب حلقه محاصره عليه تروريست‌ها در استان رقه، مركز خلافت خودخوانده داعش تنگ‌تر خواهد شد، از اين‌رو نيروهاي مقاومت از دو طرف حملات به داعش را كه بسياري از مراكز فرماندهي آن در روزهاي اخير توسط حملات هوايي روسيه نابود شده است به اجرا خواهند گذاشت.
 
تقابل جنگنده‌هاي روسي و امريكايي
هرچند مسكو و واشنگتن بر سر تصادم نكردن هواپيماهايشان بر فراز سوريه توافق كرده‌اند ولي ارتش امريكا اعلام كرد كه جنگنده‌هاي امريكا و روسيه آنقدر در فراز سوريه به يكديگر نزديك شدند كه توانستند پرچم‌هاي يكديگر را ملاحظه كنند. سرهنگ استيو وارن، سخنگوي ائتلاف ضدداعش تحت رهبري امريكا مستقر در بغداد ديروز در كنفرانس خبري پنتاگون گفت: «جت‌هاي امريكا و روسيه روز شنبه درست همان روزي كه ارتش‌هاي هر دو كشور مذاكراتي را در مورد پروتكل‌هاي امنيتي برگزار كردند، از چند مايلي يكديگر عبور كردند.» وي افزود: «خوشبختانه خلبان و خدمه هر دو كشور بسيار حرفه‌اي در اين رويداد عمل كردند.»
 
منشأ بمبگذاري‌هاي آنكارا در سوريه است
تركيه كه در سال‌هاي اخير به مسير ترانزيت تروريست‌ها به سوريه تبديل شده و مهم‌ترين حامي تروريست‌ها به شمار مي‌رود، اكنون تهديدات تروريستي دامن خودش را گرفته است. رئيس‌جمهور تركيه گفت، آنكارا اطلاعاتي دارد كه نشان مي‌دهد شبه‌نظامياني كه منشأ در سوريه دارند براي انجام حمله در تركيه ‏برنامه‌ريزي كرده بودند و مقام‌هاي اين كشور در تحقيقات درباره حملات مرگبار روز شنبه عليه يك تجمع صلح‌طلبان در شهر ‏آنكارا هيچ گروهي را كنار نگذاشته‌اند. ‏ به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور تركيه روز چهارشنبه در ‏سخناني در يك كنفرانس خبري مشترك به همراه رئيس‌جمهور فنلاند براي نخستين بار اذعان كرد كه برخي «ناامني‌ها» پيش از ‏بمبگذاري‌هاي روز شنبه كه باعث كشته شدن 97 تن در آنكارا شد از جانب دولت رخ داده اما تأكيد كرد ابعاد «اشتباه‌» ‏بعد از اتمام تحقيقات مشخص خواهد شد.‏ اردوغان گفت: «اطلاعاتي درباره تداركات انجام شده از سوي تروريست‌هايي كه وارد كشور ما مي‌شوند و دست به ‏اقدامات گوناگون مي‌زنند به دست آمده است و منشأ آنها در سوريه است.» ‏ اردوغان سعي دارد با گره زدن بحران‌هاي داخلي به سوريه زمينه را براي مداخله در اين كشور فراهم كند. اردوغان سال‌هاست در رؤياي مداخله زميني در سوريه است تا بتواند دولت بشاراسد، رئيس‌جمهور سوريه را سرنگون كند ولي تاكنون از طرف غرب سيگنال‌هاي مثبتي دريافت نكرده است.
 
خروج پاتريوت‌هاي امريكا از تركيه
در شرايطي كه روسيه حملات خود عليه تروريست‌ها در سوريه را تشديد كرده و احتمال سرايت ناامني‌ها به داخل تركيه نيز مي‌رود ولي امريكا در برهه كنوني صلاح ديده است تا موشك‌هاي پاتريوت خود را از تركيه خارج كند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آناتولي، سامانه موشكي پاتريوت مستقر در شهر قاضي عنتاب تركيه جمع‌آوري مي‌شود و از طريق بندر اسكندرون اين كشور و با كشتي «اوشن گلوب» به امريكا بازگردانده خواهد شد. براساس اين گزارش، سامانه موشكي پاتريوت امريكا پس از پايان مأموريتش در تركيه و تحت تدابير امنيتي تا روز دوشنبه به اين كشور بازگردانده خواهد شد. سامانه موشكي پاتريوت با درخواست دولت تركيه در سال 2013 در كشور و براي مقابله با تهديد احتمالي ناشي از حملات احتمالي موشكي از جانب سوريه مستقر شد. براساس گزارش رويترز، اين در شرايطي است كه نماينده تركيه در نشست هفته گذشته وزراي دفاع ناتو از اعضاي اين ائتلاف خواست تا سامانه‌هاي دفاع موشكي پاتريوت را از اين كشور خارج نكنند. در همين زمينه نشريه واشنگتن اگزمينر گزارش داد، ايالات متحده با وجود تنش‌هاي اخير در منطقه به ويژه آغاز حملات روسيه به سوريه در اجراي برنامه‌اش براي خارج كردن سامانه دفاع موشكي پاتريوت از تركيه ادامه مي‌دهد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن