تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820994960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران آماده مشارکت در طرح‌هاي انتقال نفت و تعميرات در خارج از کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۳۹ق.ظ)
ايران آماده مشارکت در طرح‌هاي انتقال نفت و تعميرات در خارج از کشور موج - معاون شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران درباره مشارکت با شرکت‌هاي خارجي، گفت: ايران آمادگي دارد که در طرح‌هاي انتقال نفت مانند احداث خطوط، نگاهداري و تعميرات در خارج از کشور مانند منطقه خليج‌فارس و اروپا مشارکت داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، داريوش امير سرداري گودرزي، معاون شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران، درباره مشارکت با شرکت‌هاي خارجي، اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌اي در دست اجرا نداريم، اما؛ اين توانايي و ظرفيت وجود دارد که در طرح‌هاي احداث خطوط، نگاهداري و تعميرات در خارج از کشور مشارکت داشته باشيم.
معاون شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران، افزود: بازار بالقوه‌اي در کشورهاي حاشيه جنوبي خليج‌فارس، عراق، افغانستان و تاجيکستان و حتي اروپا وجود دارد.
وي درباره آماده سازي خطوط براي از سرگيري سوآپ نيز گفت: در حال حاضر امکان سوآپ 180 هزار بشکه نفت خام وجود دارد.
معاون شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران اضافه کرد: البته امکان افزايش ظرفيت سوآپ وجود دارد به طوري که مي‌توان ظرفيت خطوط انتقال را تا 10 درصد افزايش داد.
در حال حاضر حدود 14 هزار کيلومتر خط لوله انتقال فرآورده نفتي در کشور وجود دارد که اين خطوط از نقاط توليدي نفت خام را گرفته و به پالايشگاه‌ها و انبارهاي مصرف انتقال مي‌دهد.
حدود 5 هزار کيلومتر خط لوله جديد در کشور در دست احداث است، همچنين حدود 12 نيروگاه به خط لوله اتصال پيدا کرده و در برنامه جديد نيز 5 نيروگاه جديد به آن اضافه خواهد شد.
در ماه‌هاي اخير و پس از پيشرفت مذاکرات هسته‌اي، شرکت‌هاي متعدد آسيايي و اروپايي عازم ايران شده و درباره راه‌هاي گسترش همکاري‌ها مذاکره کرده‌اند.
در حال حاضر بخش عمده طرح‌هاي احداث خطوط انتقال نفت در منطقه توسط شرکت‌هاي بين‌المللي انجام مي‌شود، اما؛ ايران در اين صنعت به خودکفايي رسيده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن