تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820656714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ۲۰ هزار توماني حق مسکن کارگران در کل حقوق آن ها اعمال شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۲۹ق.ظ)
افزايش ۲۰ هزار توماني حق مسکن کارگران در کل حقوق آن ها اعمال شد موج - ساير رسانه ها؛ با وجود صورت‌جلسه افزايش ۲۰ هزار توماني حق مسکن امسال کارگران در دي ۹۳ و نامه وزير کار به معاون اول رئيس‌جمهور براي تاييد آن، مقامات کارفرمايي مي‌گويند؛ توافقي به اين شکل نبوده و افزايش در کل اعمال شده است.
مهر نوشت:
بيش از ۸ ماه پيش و در آخر دي سال گذشته صورت‌جلسه اي در شوراي عالي کار به امضاي نمايندگان کارگران، کارفرمايان و دولت رسيد که طي آن، قرار بود يکي از بندهاي مزاياي جانبي مزد امسال مشمولان قانون کار ۲ برابر شود.
موضوع از اين قرار بود که تصميم افزايش حق مسکن از ۲۰ به ۴۰ هزار تومان گرفته شد و شوراي عالي کار براي دريافت مصوبه نهايي و تأييديه هيات وزيران نامه‌اي به امضاي وزير کار به معاون اول رئيس‌جمهور نوشت و در آن نامه ربيعي از جهانگيري درخواست کرد هيات وزيران به قيد فوريت صورت‌جلسه افزايش حق مسکن امسال کارگران را بررسي و تأييد کند.
اما؛ حالا ماه‌ها از آن زمان مي‌گذرد و دولت هيچ پاسخي به اين نامه نداده و به صورت غيرمستقيم با آن مخالفت کرده است در حالي که نمايندگان کارگران مي‌گويند مسوولان دولتي حاضر در نشست‌هاي شوراي عالي کار، افزايش حق مسکن امسال را به عنوان يکي از بندهاي قطعي بسته مزد ۹۴ مشمولان قانون کار تلقي کرده بودند و از اين بابت به کارگران گفتند افزايش در اين بخش قطعي خواهد بود.
نمايندگان کارگري در ماه‌هاي گذشته با انتقاد از رويکرد دولت درباره افزايش حق مسکن سال ۹۴ کارگران، عنوان کردند ديگر به وعده‌هاي دولت در نشست‌هاي تعيين دستمزد سال ۹۵ اعتماد نخواهند کرد و هرچه که باشد، در همان شوراي عالي کار تصويب مي‌کنند.
اصغر آهني‌ها با بيان اين که درباره افزايش حق مسکن امسال کارگران توافق نهايي صورت نگرفته بود، گفت: در مصوبه آخر مجموع درآمدها در نظر گرفته شد. امسال افزايش‌ها براي تمامي سطوح مزدي به صورت يکسان ديده شد و اين يک امتيازي است که در قالب تصميم شوراي عالي کار اعمال شد.
نماينده کارفرمايان در شوراي عالي کار اظهار داشت: کارفرمايان چيزي را به شکل مطرح شده قبول نکرده بودند که حالا به اجرا در نيامده باشد. امروز وضعيت کارفرمايان خصوصي و توليد مطرح است و در حالي که دولت ۸۵ درصد اقتصاد کشور را در اختيار دارد، توان چنداني در بنگاه‌ها مشاهده نمي‌شود.
آهني‌ها خاطرنشان کرد: اگر کارفرما نتواند کار کند نيروي کار بيکار خواهد شد و امروز بسياري از کارفرمايان با شرايط افت شديد فعاليت‌ها و رکود مواجه هستند. بسياري از بنگاه‌ها با درآمد پايين فعاليت داشته و يا در نقطه سر به سر هزينه‌ها و درآمدها قرار دارند. بايد اين شرايط را حفظ کنيم تا بتوانيم از رکود عبور نماييم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن