تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804102966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدعت در مراسم های ماه محرم خطرناک است/ ضرورت حفظ سنت های عزاداری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر عنوان شد؛
بدعت در مراسم های ماه محرم خطرناک است/ ضرورت حفظ سنت های عزاداری

عزاداری عبدالعظیم کراپ شده


شناسهٔ خبر: 2940205 - سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
استانها > آذربایجان شرقی

اهر - جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر بامحوریت برنامه های ایام ماه محرم و صفر برگزار شد و اعضای این شورا بر ضرورت برخورد با تخلفات و بدعت های ماه محرم تاکید کردند. به گزارش خبرنگار مهر، در حالیکه فقط یک روز به شروع ماه محرم و عزای حسینی باقی مانده است، توجه به باید ها و نبایدهای عزاداری های ماه محرم و مخصوصا روزهای تاسوعا و عاشورا اهمیت دوچندانی پیدا می کند که بر این اساس از بروز بدعت در عزاداری‌ها پیشگیری شود. شروع ماه محرم و تشکیل تکیه ها و دسته جات حسینی آغاز فصل تجدید پیمان و تازه نمودن عهد با انسانی والا است که از همه امکانات و توانایی های موجود خود یاری گرفت، تا اسلام اصیل را احیا کند و بر دشمنان اسلام نه گفت تا خود و خانواده اش را فدای زنده نگه داشتن اسلام کند.

شاید می توان گفت برگزاری پر شورتر و باشعور تر مراسمات در کنار معرفی اندیشه ها و باورهای امام حسین (ع) و پرهیز از خرافه و گزاف گویی از اصلی ترین مباحث و نیازهای مراسمات عزاداری سالار شهیدان است. حجت الاسلام محمود دینی امام جمعه موقت شهرستان اهر شامگاه سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر اظهار داشت: اگر عزاداران می خواهند ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشند باید به فرضیه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند. وی با اشاره به اینکه هدف های سیدالشهدا از قیام کربلا برای نسل های جوان تبیین شود، بیان کرد: برگزاری جلسات فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها به حضور و غیاب تبدیل شود، مسئولان با درنظر گرفتن مشکلات جامعه به فکر چاره ای برای حل معضلات داشته باشند. امام جمعه موقت شهرستان اهر به وظایف مردم و مسئولان در قبال حفظ سنت های عزاداری نیز اشاره کرد و ادامه داد: هیئت های عزاداری اجازه گسترش بدعت ها را ندهند، عزاداران و مسئولان وظیفه خود در مقابل حفظ ارزش و فرهنگ های عاشورایی مشخص کنند.

دینی با بیان اینکه جوانان کشور ما بیش از پیش در معرض تهدید دشمنان بخصوص استکبار قرار گرفته است، اضافه کرد: فرهنگ کشورهای غربی روز به روز سایه بر سر کشور ما می افکند و اگر امروز مسئولی به خواب غفلت فرو برود خطر جایگزینی فرهنگ غربی به جای فرهنگ اصیل ایرانی تهدید می کند. وی بیان داشت: هرگونه برنامه فرهنگی از جمله تئاتر و غیره که در این شهرستان برگزار خواهد شد اول باید از نظر شرعی و در جهت حفظ فرهنگ ایرانی در جلسه شورای فرهنگ مطرح و بعد از تائید مورد اجرا قرار گیرد. امام جمعه موقت شهرستان اهر با تاکید بر اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر تنها را افراد تعیین شده بستگی ندارد، خاطرنشان کرد: وظیفه شرعی و دینی ما بخصوص در ایام سوگواری اباعبدالله امر به معروف و نهی از منکر بوده و این وظیفه تمامی اقشار جامعه است. برنامه های محرم فرصتی مناسب برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر است رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز در ادامه این جلسه گفت: برنامه های ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده و باید از ظرفیت و پتانسیل های مراسمات محرم و عزاداری استفاده شود. مهدی زارعی با تاکید بر اینکه هفته کاهش بلایای طبیعی از تقویم رسمی ایران حذف و ۵ دی ماه بعنوان این هفته نامگذاری شده است، گفت: جهت رونق منطقه گردشگری فندقلو از پتانسیل های فرهنگی هنری شهرستان بهره گرفته و نمایندگی از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدگی انتخاب شود.

وی رونق منطقه گردشگری فندقلو را در گرو استفاده از ظرفیت های فرهنگی هنری دانست و افزود: تصمیماتی در خصوص حضور نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده و بعد از صدور مجوز اقدام می شود. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر با بیان اینکه تمامی ادارت و نهادهای دولتی و غیردولتی برای تحقق شعار سال مبنی بر همدلی و همزبانی، دولت و ملت توجه ویژه ای داشته باشند، بیان کرد: متاسفانه تاکنون برای راهبردی کردن شعار سال هیچگونه پیشنهادی از ادارات به دبیرخانه ارسال نشده است. زارعی از نامگذاری دوم اردیبهشت به عنوان روز اهر خبر داد و اظهار کرد: سال آینده برای گرامیداشت سالروز ولادت آیت الله شیخ حسین نجفی اهری و روز شهرستان اهر مراسمی با عنوان نکوداشت برگزار می شود. وی به اخذ مجوز برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری نیز اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های ما در جهت فعالیت های فرهنگی که در شهرستان اهر صورت می گیرد نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند ولی متاسفانه برخی از برنامه های فرهنگی و هنری در این شهرستان بدون گرفتن مجوزهای لازم از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان برگزار می کنند. عزاداران حسینی اجازه ترویج خرافه گویی را ندهند رئیس شورای اسلامی شهر اهر نیز در ادامه این جلسه گفت: عزاداران نباید اجازه ترویج خرافه گویی و جایگزین شدن آن را به جای عزاداری های سنتی بدهد. مهدی آبیاری اظهار داشت: شورای نامگذاری که متشکل از ۹ عضور شورای اسلامی شهر و جمعی از صاحب نظران و معتمدین شهر می باشد در شهرستان اهر تشکیل می شود.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در نامگذاری برخی اماکن مهم و تاریخی شهرستان اهر، افزود: با تشکیل و آغاز بکار شورای نامگذاری محل هایی که در نامگذاری آنها قصور شده بازنگری خواهد شد. رئیس شورای اسلامی شهر اهر بابیان اینکه محل های تردد عزاداران حسینی پاکسازی می شود، اضافه کرد: عزاداری هیئت ها باید بیشتر با محوریت مساجد باشد به دلیل اینکه تریبون مساجد نقش مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی داشتند و مانع از هجمه گسترش بدعت ها خواهد شد. آبیاری اولویت هیئت های عزاداری را بیشتر در جذب مردم به مساجد دانست و اظهار کرد: عزاداران نباید اجازه ترویج خرافه گویی و جایگزین شدن آن را به جای عزاداری های سنتی بدهد. وی ضمن اشاره به اینکه هوشیاری مردم مانع از ترویج فرهنگ های ناصحیح در مراسمات عزاداری می شود، بیان داشت: باید با تاسی از ائمه اطهار و توجه به منویات مقام معظم رهبری تجمعات و عزاداریهایی در شان اباعبدالله الحسین داشته باشیم. رئیس شورای اسلامی شهر اهر در پایان با تاکید بر اینکه تجمع عزاداران و حضور حداکثری بر عهده مردم گذاشته شود، خاطرنشان کرد: ایستگاه های صلواتی تنها به پخش خوراکی توجه نکنند، توزیع بسته های فرهنگی در کنار ایستگاه های صلواتی ضرورت دارد. باتوجه به اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص خرافه زدایی در ایام ماه محرم است پس نیاز است تا با خرافه زدایی از مراسمات عزاداری اهل بیت تلاش اساسی در راستای جلوگیری از ورود بدعت ها و خرافه گویی ها در مراسمات ماه محرم انجام داد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن