تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819707011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه جیرفت تأکید کرد توجه به وقت نماز در مجالس عزاداری/ شور حسینی همراه با شعور حسینی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه جیرفت تأکید کرد
توجه به وقت نماز در مجالس عزاداری/ شور حسینی همراه با شعور حسینی باشد
امام جمعه جیرفت گفت: با توجه به دیدگاه مراجع عالیقدر و در رأس آنان مقام معظم رهبری باید توجه به وقت نماز در این مجالس رعایت شود و در راستا برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

خبرگزاری فارس: توجه به وقت نماز در مجالس عزاداری/ شور حسینی همراه با شعور حسینی باشد



به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور بعد از ظهر امروز در همایش هیئت‌های مذهبی در مسجدالرسول این شهرستان اظهار داشت:  عزاداران باید «اخلاص» را به عنوان نخستین شاخص مورد نظر امام حسین(ع) توجه داشته باشند. وی با اشاره به اینکه در ماه محرم هزینه‌های زیادی می‌شود و ارزش هم دارد، بیان داشت: پهن کردن سفره امام حسین(ع) مستحب اما پرداخت بدهی‌های مردم امری واجب و ضروری است و همه ما باید به این مهم توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی اوقات در هیئت‌های مذهبی امر مستحب را فدای امر واجب می‌کنند؛ افزود: نباید اشتباهات خود را پای امام حسین(ع) بگذاریم بلکه باید قبل از پرداختن به ظواهر به محتویات بپردازیم و از مسائل ظاهری دور باشیم. کرمی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سخنرانی یا مداحی می‌تواند، یک عامل تاثیرگذار بر زندگی مستمع باشد، باید از قبل هماهنگی لازم با سخنران و مداح در زمینه محتوای مطالب آماده ارائه انجام گیرد.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: برنامه‌های هیئت‌های مذهبی باید در ساعت معین برگزار و از طولانی شدن برنامه عزاداری پرهیز شود و همچنین از ایجاد مزاحمت‌ها، صداهای گوش‌خراش و اسراف بیش از حد در سیاهپوشی مجلس عزا دوری کرد. وی ادامه داد: رعایت نکات بهداشتی در آشپزخانه‌ها بسیار حائز اهمیت است و در برپایی ایستگاه‌های صلواتی باید دقت بیشتری صورت بگیرد تا شاهد مسمومیت یا اتفاق دیگری در میان عزاداران نباشیم.

کرمی‌پور با اشاره  ابراز داشت: با توجه به دیدگاه مراجع عالیقدر و در رأس آنان مقام معظم رهبری باید توجه به وقت نماز در این مجالس رعایت شود و در راستا برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد. وی اظهار کرد: در برنامه‌های هیئت‌های مذهبی می‌توان، تلاوت قرآن هم داشت و شور حسینی باید همراه با شعور حسینی باشد و در این جلسات نباید از آلات موسیقی در مجالس عزاداری استفاده کرد. کرمی‌پور با بیان اینکه باید از خواندن اشعار کفرآمیز، ضعیف و بدعت‌آلود جلوگیری کرد، گفت: دلیل بوجود آمدن بدعت‌ها این است که عواطف و شور مردم را بالا بردیم، اما به همان اندازه در شعور عامه کار نکرده‌ایم.





انتهای پیام/ 2655/ج۴۰

94/07/21 - 18:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن