تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805704430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنزين در سبد محصولات صادراتي کشور قرار خواهد گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۱۶ب.ظ)
از سال آينده؛ بنزين در سبد محصولات صادراتي کشور قرار خواهد گرفت موج - معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزير نفت با اشاره به اين که صنعت نفت در شرايط فعلي اقتصادي کشور پيشران است، گفت: بنزين از سال آينده در سبد محصولات صادراتي کشور قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، منصور معظمي، معاون برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزير نفت، در هفتمين نشست هيأت نمايندگان اتاق تهران در مورد مشارکت بخش خصوصي در صنعت نفت با اشاره به اين که اين صنعت در شرايط فعلي اقتصادي کشور پيشران است، به حجم بالاي توليد و مصرف فرآورده‌هاي نفتي در کشور و سرمايه‌گذاري کيفيتي و صادراتي که مي‌توان در اين بخش داشت اشاره و اظهار کرد: صادرات فرآورده‌هايي همچون نفت گاز، نفت کوره و همچنين بنزين که از سال آينده به سبد محصولات صادراتي افزوده مي‌شود، فرصت‌هايي قابل توجه براي بخش خصوصي ايجاد مي‌کند.
معاون برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزير نفت با اشاره به اين که مجلس شوراي اسلامي فرصتي طلايي براي بخش خصوصي با استفاده از بند «ق» در بودجه سال ۹۳ و ماده ۱۲ قانون رفع موانع توليد ايجاد کرده است، گفت: اين فرصت‌ها منجر به انجام پروژه‌هاي کوچک و بزرگي مي‌شود که با سرمايه‌گذاري اندکي مي‌تواند منجر به صرفه‌جويي قابل توجهي در انرژي و درآمد خوبي براي سرمايه‌گذاران شود.
وي افزود: با توجه به توانمندي‌ها و فرصت‌هايي که صنعت نفت دارد با ايجاد فضاي لازم؛ به‌ويژه در بخش غيردولتي مي‌توان به بهبود شرايط کشور کمک کرد.
وي با اشاره به اين که ظرفيت توليد نفت خام در سال ۸۳، روزانه چهار ميليون و ۲۳۰ هزار بشکه بوده است، افزود: اين ميزان توليد در سال ۱۳۹۳ به ۳ ميليون و ۸۵۱ هزار بشکه رسيد.
معظمي با اشاره به اين که توليد نفت خام در ابتداي دولت يازدهم روزانه ۲ ميليون و ۷۰۰ هزار بشکه بوده است، گفت: تحقق توليد ۲ ميليون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز در پايان سال ۹۳ نشان از افزايش ۲۰۰ هزار بشکه‌اي توليد و صادرات کشور دارد.
وي عملکرد پتروشيمي در سال ۸۳ را ۱۵ ميليون تن عنوان و اظهار کرد: توليد محصولات پتروشيمي در سال گذشته به ۴۴.۵ ميليون تن رسيده که تمامي قراردادهاي آن‌ها در برنامه سوم و چهارم امضا و به بهره‌برداري رسيده است؛ همچنين صادرات محصولات پتروشيمي از ۵.۲ ميليون تن به ۱۶ ميليون تن در سال گذشته رسيد.
معاون برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزير نفت به برنامه وزارت نفت مبني بر افزايش يک ميليون بشکه‌اي ظرفيت توليد اشاره و اظهار کرد: بخش خصوصي مي‌تواند در برنامه‌اي که وزارت نفت به منظور افزايش ظرفيت توليد از ۳ ميليون و ۸۵۰ هزار بشکه به ۴ ميليون و ۸۵۰ هزار بشکه دارد، مشارکت داشته باشد.
معظمي سرمايه‌گذاري لازم براي افزايش يک ميليون بشکه‌اي ظرفيت توليد نفت خام را ۲۰ تا ۲۵ ميليارد دلار اعلام کرد و يادآور شد: محور اين افزايش توليد از ميدان‌هاي غرب کارون است که ظرفيت توليد ۷۴۰ هزار بشکه را داراست.
به گفته وي، افزايش توان توليد تنها به معناي توليد نيست، بلکه با دارا بودن توان توليد، قدرت چانه‌زني در اوپک و غيراوپک افزايش پيدا مي‌کند و مي‌توان به عنوان يک بازيگر، نقش آفرين بود، بنابراين يکي از اهداف استراتژيک وزارت نفت افزايش ظرفيت توليد نفت خام است.
معظمي با اشاره به اين که وزارت نفت برنامه توسعه بسيار گسترده‌اي در ايجاد ظرفيت توليد نفت خام دارد، گفت: وزارت نفت همچنين برنامه افزايش يک ميليون بشکه‌اي توليد ميعانات گازي را نيز در دستور کار دارد و اميدواريم تا پايان برنامه ششم، ظرفيت توليد نفت خام و ميعانات گازي را به ۵.۷ ميليون بشکه در روز برسانيم.
معاون برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزير نفت درباره برنامه افزايش توليد و صادرات گاز طبيعي وزارت نفت گفت: پيش بيني مي‌شود با سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در بخش بالادستي، ظرفيت توليد گاز به ۱.۳ ميليارد مترمکعب در روز برسد که فرصتي طلايي براي نقش‌آفريني ايران در صحنه بازار گاز جهاني ايجاد مي‌کند.
وي با اشاره به اين که کشور از سال آينده داراي ظرفيت مازاد بر نياز گاز خواهد بود، تصريح کرد: با توجه به اين موضوع بايد ظرفيت‌سازي لازم براي مصرف و جايگزيني گاز با سوخت مايع در داخل انجام شود و در کنار آن نيز به توسعه صادرات گاز بپردازيم.
معظمي ميزان صادرات گاز طبيعي را ۳۰ ميليون مترمکعب در روز عنوان کرد و ادامه داد: برنامه‌ريزي براي صادرات روزانه ۲۰۰ ميليون مترمکعب گاز طبيعي انجام شده است که اجراي آن نيازمند مشارکت بخش خصوصي است.
معاون برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزير نفت با اشاره به اين که صادرات گاز به عراق از امسال آغاز مي‌شود، يادآور شد: اميدواريم صادرات گاز به عمان و پاکستان نيز در موعد مقرر اجرايي شود.
وي با اشاره به اين که وزارت نفت تمايل بيشتري براي صادرات به کشورهاي همسايه در مقايسه با کشورهاي اروپايي دارد، گفت: ما صادرات به کشورهاي اروپايي را کنار نمي‌گذاريم، اما؛ ظرفيت صادرات بيشتري در منطقه خود داريم که اين فرصت بسيار خوبي براي کار کردن است.
به گفته معظمي، براساس پيش‌بيني‌ها، وزارت نفت مي‌تواند تا سال ۱۴۰۰ سالانه ۸۰ ميليارد مترمکعب صادرات گاز از جمله از طريق آل.ان.جي داشته باشد.
معاون برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزير نفت به توان کشور در بخش آل.ان.جي اشاره کرد و افزود: بحث FLNG ها مي‌تواند فرصت سرمايه‌گذاري بسيار خوبي براي ورود بخش خصوصي باشد.
معاون برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزير نفت با اشاره به اين که وزارت نفت به دنبال جذب سرمايه‌گذاري در بيرون از مرزهاست، گفت: وزارت نفت آمادگي ساخت پالايشگاه‌ها، مجتمع‌هاي پتروشيمي و خريد سهام با مشارکت بخش خصوصي را در خارج از کشور دارد که به اين منظور مجوزهاي لازم گرفته شده و به دنبال انجام آن هستيم.
معظمي به ساخت تجهيزات مورد نياز صنعت نفت در داخل کشور اشاره و تصريح کرد: با توجه به اين که هرساله حجم قابل توجهي واردات صورت مي‌گيرد، وزارت نفت تضمين مي‌کند از سازندگاني که قطعات و تجهيزات مورد نياز صنعت نفت را با استانداردهاي بالا توليد کنند، براي مدت معين خريداري کند.
وي با اشاره به اين که در خطوط لوله، ذخيره‌سازي، گازرساني به شهرها، پالايشگاه‌هاي نفت و گاز و ميعانات و پتروشيمي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري مناسبي وجود دارد اظهار کرد: در صنعت پتروشيمي ۶۷ طرح وجود دارد که براي پايان آن‌ها نياز به ۳۰ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري است و بخش خصوصي مي‌تواند در اين بخش ورود کند.
معاون برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزير نفت با اشاره به اين که هم اکنون حدود ۴ ميليون تن ظرفيت توليد جديد اتان خواهيم داشت و براي جلب سرمايه‌گذاري در اين بخش اعلام عمومي خواهيم کرد، تصريح کرد: با اين حجم توليد اتان حدود ۱۰۰ ميليارد دلار فرصت سرمايه‌گذاري در صنعت نفت فراهم است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن